Toon posts:

versterker aansluiten op desktop met 2.1 luidsprekerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een oude versterker van Erres (tegenwoordig Philips) liggen in de kast. Hifi sound project 6392.
Op de achterkant staat 'Each speaker impedance is 8ohm at A+B position'.
Zie foto's voor details.

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/7034/versterker.th.jpg[

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/1989/linkerkantversterker.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/1501/rechterkantversterker.th.jpg

Nu komt het volgende, aan het einde van de maand ga ik een nieuwe desktop aanschaffen. Ik wil het budgetysteem van de best buy guide editie: mei 2009 gaan aanschaffen met daarbij de volgende videokaart: Club3D HD 4770 512MB GDDR5.
Nu wil ik ook een 2.1 luidsprekersetje aanschaffen dat aangesloten kan worden op mijn versterker.

Welk luidsprekersetje kan ik het beste aanschaffen?
En hoe sluit ik deze versterker aan op deze desktop?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Jens

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een 2.1 speakersetje heeft doorgaans een ingebouwde versterker, dus dan zou je je versterker niet nodig hebben.

Jouw versterker (best aardig ding, in dit geval overigens niet door Philips gefabriceerd) zal echter met een paar losse speakers (2 stuks) wel een veel betere geluidskwaliteit mogelijk maken dan je met een 2.1 setje kan krijgen. Mijn advies, zoek een paar leuke bijpassende 8 ohm speakers, bijvoorbeeld bij de kringloopwinkel. Neem niet de kleinste, en liefst 2- of 3-weg speakers, dan zal je de subwoofer absoluut niet missen.

Om de PC op je versterker aan te sluiten ga je met een verloopje van stereo-3,5mm-jack naar 2*tulp naar de tuneringang van de versterker.

Veel geluidsplezier!

[ Voor 28% gewijzigd door mae-t.net op 15-05-2009 14:55 ]

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hebt niks aan 2.1 i.c.m. die versterker, aangezien je er geen sub op aan kunt sluiten.

Voor het aansluiten op je PC (waarom je de videokaart vermeldt is mij een raadsel) heb je een standaard headphone jack naar 2x tulp nodig.

Dus gewoon 2 losse speakers aanschaffen en zo'n kabeltje.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

En als je dan toch een subwoofer wil, kan je op marktplaats kijken, daar worden soms ook subwoofers aangeboden, jemoet dan 1 hebben met een ingebouwd filter, dan kan je het zo aansluiten:
Erres -> Subwoofer -> Luidsprekers
waarbij door de subwoofer de bas opgevangen wordt en de rest doorgegeven aan de luidsprekers.
Je vindt dit vaak van jamo. Heeft veel beter geluid dan menig goedkoop 2.1 setje.

Verwijderd

mae-t.net schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:51:
in dit geval overigens niet door Philips gefabriceerd)
Niet door Philips ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke super! bedankt voor alle reacties! ik denk dat ik hiermee wel verder kan!

Groeten,

Jens

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:50:
Oke super! bedankt voor alle reacties! ik denk dat ik hiermee wel verder kan!

Groeten,

Jens
Mooi. ;) Je moet dus een kabel hebben die er zo uit ziet (dat is al wel duidelijk gezegd volgens mij :P). Vervolgens kun je ergens een paar mooie speakers op de kop tikken. Kijk ook eens op verkoopsite's als Marktplaats en Speurders. Vaak kun je daar voor weinig geld mooie speakers vinden. Aangezien er veel aanbod is moet je gewoon een stuk lager bieden, ze komen er anders meestal toch niet van af. >:)

Succes in ieder geval!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Pagina: 1