Linksys IP Phone conflict met Livebox

Pagina: 1
Acties:

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb gisteren mijn Linksys IP Phone SPA942 telefoons binnen gekregen heb deze gelijk aangesloten. Volgens de leverancier was dit een kwestie van 'kabeltje prikprak' en de boel zou moeten werken.

En ik moet zeggen, na het aansluiten werden direct de ip adressen uitgedeeld en kreeg ik een kiestoon. Tot daar ging het nog allemaal goed.

Nu het probleem; wanneer ik op een telefoon een nummer draai valt direct bij elke computer hier de internet verbinding weg. Ik moet de Livebox dan resetten om weer verbinding te hebben. Dit gebeurt dus bij alle drie de telefoons.

Ik heb toen twee telefoons los gekoppeld en ben gaan testen met 1 telefoon wat het zou kunnen zijn. Ik heb in de Livebox poort 5060 tot 5064 geforward, ik heb gekeken of de Livebox de meest up to date firmware heeft en heb alle instellingen van de telefoon doorgenomen. Alles lijkt gewoon goed ingesteld.

Het vreemde is dat gisteren, heel even, opeens ik één keer naar mijn mobile telefoon heb kunnen bellen. Toen ging hij opeens over en viel mijn internet niet weg. Hoe dit mogelijk is blijft voor mij een raadsel want toen ik het nog een keer probeerde viel alles weer weg.

Ik heb Online nog even gebeld of zij toevallig iets wisten maar dat was uiteraard niet het geval. Ook Linksys/ Cisco kon me niet helpen.

Het vervelende is ook dat ik opdracht gegeven heb mijn telefoonnummer te porteren en dat dit dus een dezer dagen zal gebeuren. Mijn huidige vast lijn vervalt dan en mijn nieuwe doet het nog niet. Erg lastig.

Ik hoop dat er iemand is die hier meer ervaring mee heeft.

Verwijderd

verlies je alleen internet of raak je ook direct de verbinding met je Livebox kwijt? want dan zou je livebox "gewoon" crashen (dat schijnt normaal te zijn bij die dingen :+ )

• Fritsje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik raak (volgens mij) direct de verbinding met de Livebox kwijt. Ik kan er nl met 192.168.1.1 niet meer in om hem zo te herstarten.

En ja, ik weet het, de Livebox is een rampending :(

Ik las wel ergens dat het misschien mogelijk is dat de Livebox poort 5060 zelf gebruikt voor telefonie. Zou ik dit op een bepaalde manier kunnen wijzigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Fritsje op 15-05-2009 14:42 ]