Generieke ATI drivers op ASUS HD3650

Pagina: 1
Acties:

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08-2025
Beste mensen, na jarenlang NVidia kaarten gebruikt te hebben ben ik recentelijk overgestapt op eentje met een Ati chip. Ik heb nu een Asus videokaart met HD3650 chip. Nu is het zo dat ik alleen drivers van Asus geinstalleerd krijg; als ik de drivers van de Ati website gebruik, krijg ik tijdens installatie de melding dat er geen ondersteunde hardware aangetroffen.

Ik zou de Ati drivers willen gebruiken omdat die aangepaste drivers van Asus altijd wat achterlopen, en naarmate de tijd verstrijkt ook steeds minder vaak geupdate worden.

Iemand een idee of dit mogelijk is?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Heb je niet toevallig de AGP versie? Want dan werken de drivers van de ATi site niet zomaar als ik het me goed herinner.

Anders moet je gewoon altijd de drivers van de ATi site pakken. Dat zijn de meest recente versie. Het enige wat Asus doet is gewoon de ATi drivers op hun eigen site hosten. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Spearhead
Mojo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:11:
Heb je niet toevallig de AGP versie? Want dan werken de drivers van de ATi site niet zomaar als ik het me goed herinner.

Anders moet je gewoon altijd de drivers van de ATi site pakken. Dat zijn de meest recente versie. Het enige wat Asus doet is gewoon de ATi drivers op hun eigen site hosten. :P
Ja, het is inderdaad een AGP kaartje; is daar iets bijzonders mee, of moet ik dan een oudere driver hebben of zo?

Verwijderd

ATi zelf heeft volgens mij nooit een HD3650 AGP gemaakt. Alleen de partners van ATi hebben een bridge chip toegevoegd. Dus je moet speciale AGP drivers hebben. ;)

http://support.amd.com/us...es/CatalystAGPHotfix.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 21:05 ]

• Spearhead
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:02:
ATi zelf heeft volgens mij nooit een HD3650 AGP gemaakt. Alleen de partners van ATi hebben een bridge chip toegevoegd. Dus je moet speciale AGP drivers hebben. ;)

http://support.amd.com/us...es/CatalystAGPHotfix.aspx
Toppie, bedankt!