Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Installatie XP Prof kan SATA controller niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleempje:

Ik kan tijdens de installatie de SATA controlleren niet installeren mbv de F6 knop, op een of andere manier pakt deze de driver niet. Met als resultaat dat XP begint te huilen dat hij geen schijf kan vinden...

Ik maak gebruik van:

-Asus P4PE-X/SE mobo
-Adaptec 1205sa PCI controller
-Maxtor 160GB SATA harddisk

Ik heb de installatie geprobeert met XP prof. met SP2 en SP3, de driver heb ik gedownload van de adaptec site en op een diskette gezet. Ik kan dus ook geen nog oudere driver vinden om die uit te proberen. (http://www.adaptec.com/en...05_win_drv_v10041_exe.htm)

Ook mbv nlite driver integreren in XP cd en daarna installeren werkt niet.

Als ik de pc opstart met een mini-xp cd, ziet windows de schijf zelfs zonder iets te installeren.

De controller heeft prima gewerkt op een P4PE mobo met daarop xp geinstalleerd...

De hardeschijf aansluiten op het andere poortje helpt ook niks. Controller in ander PCI slot ook niet.

Misschien dat iemand een idee heeft wat ik nog na kan kijken of toevallig weet wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Je hebt dus een nieuw moederbord?

Volgens mij moet je ergens je bios instellingen veranderen omdat je een aparte controller gebruikt en het nieuwe moederbord daar (nog) niet van op de hoogte is.

Tenminste, als je een nieuw mobo hebt.

Mijn YouTube Channel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Moet/kan je nog wat in de Adaptec instellen, of wordt alles vanuit Windows geregeld ?
Wordt de Maxtor ondersteund ?
Zie je de Adaptec genoemd worden in de POST ?
Kan je de controler nog activeren als boot device in de bios ?

Om je nog extra van hulp te zijn:
Is the ASH-1205SA detected during boot? If not, try moving the card to another free PCI slot.
Vrij vertaald, heb je al een ander PCI slot geprobeerd ?

[ Voor 31% gewijzigd door lier op 22-05-2009 15:20 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing