Ik vraag me alleen af of het echt het probleem gaat oplossen. Users die te lui zijn om een onderwerp in te vullen, zullen zo lui blijven en gewoon een . erinzetten, of: "dsaf" of "vcxz", om maar geen foutmelding van de mailserver te krijgen.
Dan zijn er ook mail clients die zelf bij voorbaat al klagen dat er geen onderwerp in is gevuld (Thunderbird), en die dan op zijn beurt de tekst: "(Geen onderwerp)" in het onderwerp zet.
Wat je m.i. veel beter kan doen is proberen om users ervan te overtuigen hoe belangrijk het onderwerp van hun e-mail is. Ik heb de ervaring dat dat doorgaans wel helpt.
Een paar punten die ik zomaar uit m'n duim zuig:
Het onderwerp is belangrijk voor:
- De ontvanger die meestal aan het onderwerp ziet dat e-mail spam is, of niet. Een leeg onderwerp of onduidelijk onderwerp zou weleens onterecht als spam kunnen worden gezien door de ontvanger.
- De ontvanger is bij een goed ingevuld onderwerp meteen geinformeerd waarover je e-mail gaat, nog voordat hij 'm geopend heeft. Dat wekt bij voorbaat interesse, vooral als iemand met smart op je -email zit te wachten.
- Geen onderwerp of "Geen onderwerp"

invullen kan bij sommige spam filters nog weleens als een false positive aan worden gezien, en dus komt je e-mail niet eens meer aan bij de ontvanger.
En dan nu de 2 allerbelangrijkste:
- Terugzoeken van e-mail is veel gemakkelijker bij een goed ingevuld onderwerp. Zowel bij de verzender als bij de ontvanger.
En wat de TS ook zegt:
- Het staat zoooooo knullig en 1960 als er geen onderwerp in is gevuld, vooral als je zakelijk e-mail stuurt, maar ook als het privé e-mail betreft.
[
Voor 4% gewijzigd door
remco_k op 15-05-2009 14:58
]
Alles kan stuk.