Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Racen met je Gebakje

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
Hoi,

Ik heb een nieuwe auto.... maar wat doe je met de oude... :)

RACEN!!! maar hoe?

Ik ben op zoek naar info over hoe je met je straat auto aan zo een CrashRace mee kan doen. Je kent ze wel, helemaal kaal geplukte auto's... een zandbaantje, gaspedaal en gaaaaaaan.

Maar ik weet niet waar ik moet beginnen..... termen als Destruction Derby, en Crashrace helpen niet echt op google.

Dus wie heeft er ervaring, meegedaan, tips, sites, reglementen, en evt een goedgekeurde benzinetank die ik kan lenen voor 1 keer. :)

het gaat trouwens over een witte Peugot 205 1.1 accent... _/-\o_

Alvast bedankt.

FreeReef.nl

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als het echt gaat om alles aan puin te rijden, probeer eens de term 'wrakkenrace' of 'autorodeo' ;)
Wil je op een zand-/grascircuit racen (waar de nadruk ligt op -min of meer- heelhuids finishen), dan is 'autocross' de term.

[ Voor 4% gewijzigd door 3dfx op 15-05-2009 11:59 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat ik eerder nog wel eens met een stel vrienden deed was gewoon in het bos wat gaan crossen wanneer er weer eens een van onze autotjes rijp voor de sloop was.

Het mag natuurlijk niet en je moet wel een beetje oppassen ivm wandelaars en ruiters etc maar het is wel erg leuk om te doen :P

Yamaha MT-09

• World Citizen
Iva_Bigone schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:57:
Als het echt gaat om alles aan puin te rijden, probeer eens de term 'wrakkenrace' ;)
Wil je op een zand-/grascircuit racen (waar de nadruk ligt op -min of meer- heelhuids finishen), dan is 'autocross' de term.
Nou laten we beginnen met Autocross, Als het niet zeer doet dan kijken we verder :)

FreeReef.nl

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Bergie schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:59:
Wat ik eerder nog wel eens met een stel vrienden deed was gewoon in het bos wat gaan crossen wanneer er weer eens een van onze autotjes rijp voor de sloop was.

Het mag natuurlijk niet en je moet wel een beetje oppassen ivm wandelaars en ruiters etc maar het is wel erg leuk om te doen :P
in welk bos doe je dat dan ? :p als ik dat in breda hier doe in een van de bossen dan zwaait er wat volgens mij :9

• World Citizen
Regelmenten Autocross

http://www.knaf.nl/bestan...ocross/Reglement_2006.pdf

Je moet nog best veel doen aan zo'n auto wil je mee mogen doen.

Regel
g. Het polijsten van enig motoronderdeel is ten strengste verboden.

waarom dat dan weer?

[ Voor 24% gewijzigd door World Citizen op 15-05-2009 12:13 ]

FreeReef.nl

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

flashin schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:09:
[...]
in welk bos doe je dat dan ? :p als ik dat in breda hier doe in een van de bossen dan zwaait er wat volgens mij :9
Ik kom oorspronkelijk uit een dorpje in Drenthe en daar had je overal rondom bos :P

Het leukste is dan vlak na een regenbui gaan; dan heb je ook weinig last van wandelaars enzo. En in de modder is het natuurlijk nog veel leuker :P

Tip: zorg wel dat je een extra auto standby heb staan met een sleepkabel ;) Je komt snel vast te zitten of rijd je banden van de velg

Yamaha MT-09

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Decon Frost schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:09:

Regel
g. Het polijsten van enig motoronderdeel is ten strengste verboden.

waarom dat dan weer?
Ik denk om het zoveel mogelijk "standaard" te houden, en dat het begrip 'polijsten' in dit geval ruim genomen moet worden (dus dat naast het effenen cq. vergroten van bijv. in- en uitlaatspruitstukken, ook het honen/opboren van de cylinders danwel vlakken van de cylinderkoppen niet is toegestaan).
Maar goed, wil je het zeker weten, neem contact op met de Knaf.

De overige regels zou ik me drukker over maken (plaatsen van een rolbeugel e.d.).

• World Citizen
Iva_Bigone schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Ik denk om het zoveel mogelijk "standaard" te houden, en dat het begrip 'polijsten' in dit geval ruim genomen moet worden (dus dat naast het effenen cq. vergroten van bijv. in- en uitlaatspruitstukken, ook het honen/opboren van de cylinders danwel vlakken van de cylinderkoppen niet is toegestaan).
Maar goed, wil je het zeker weten, neem contact op met de Knaf.

De overige regels zou ik me drukker over maken (plaatsen van een rolbeugel e.d.).
Ja precies

-rollkooi
- shutbord
- afscherming leidingen
- extra beveiligen leidingen
- benzine tank
- stoel
- enz enz

Dit zijn dan de wat grotere dingen.... Daar ben je best even mee bezig lijkt me. Nou hebben we hier genoeg gereedschap en apparatuur... maar der zal een hoop tijd in gaan zitten.

mmm... even uitzoeken nog maar.

FreeReef.nl

Pagina: 1