Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 16:47

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeemgegevens:
Abit IX38 Quad GT mobo
Intel 6600 proc
2 x Crucial 2G memory
GF 8600GTS 675M 512MB DDR3
3 hd Maxtor
tv kaart pci
voeding AC Ryanpower 2 cablefree 550W
OS Vista Ultimate volledig geupdated

PC is niet overgeklokt, werkt op bijgeleverde luchtkoeling, geen idiote temperaturen, ergens in de 30 graden gemiddeld.

Het is probleem is als volgt. PC start op en stopt, code 9.0, gaat uit, code 9.9 en start dan weer op en blijft op 9.0 staan. Als ik reset blijft de code 9.0 en soms moet ik een ATX reset doen en dan start pc wel op. Ik zet elke avond pc van stroom af, zet stroomblok waar stekker op zit uit.
Als de pc wel doorstart blijft deze gewoon aan, geen problemen dan.
Ik heb pc kaal opgestart, maakt niet uit, alle drivers zijn up to date en na zoeken op deze fout vond iets over een biosprobleem, dus gisteravond laatste bios geflashd, maar probleem blijft.

Hier zoekend kreeg ik alleen een topic van meer dan 60 pagina's, dus ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het probleem is en hoe ik deze kan oplossen.
Alvast bedankt voor een reactie.

Gr, Joh

[ Voor 5% gewijzigd door jogiebeer op 15-05-2009 11:47 ]

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:36

Nemesizz

Untouchable

In je handleiding (bij mijn AW9D achterin) staan de hex codes wat die betekenen.
Kijk daar even wat 9.0 betekent (weet niet zeker of de codes van de IX38 hetzelfde betekenen als bij mijn AW9D, daar betekent 9.0 "Complete uGuru initial process, AWARD BIOS take over booting job" en 9.9 betekent "Complete power off sequence").

Ik heb wel een keer zoiets gehad, PC gaat aan, en reset, start weer, reset weer, maar toen bleek in mijn geval de voeding niet goed te zijn (mijn geval een DOA, maar een voeding kan natuurlijk ook stervende zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ik had de code inderdaad opgezocht en idd is het de overgang naar bios, maar ik vond dus dat zowel het probleem in de bios kon zijn of een voedingsprobleem. Nu is de voeding een 550W AC Ryan Cablefree, zoals beschreven en die is ouder dan de andere componenten. De pc heeft verder ook geen problemen, behalve het starten waar ik verschillende keren moet resetten, stroom eraf, stroom erop en dan ergens gaat de melding 9.0 weg en lopen de normale HEX codes voorbij en start de pc op.

Is het denken jullie mijn voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, zodat je uit kunt sluiten waar het probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan, ik ben geen leek op dit gebied, maar ik weet niet alles en wil graag zeker weten of het mijn voeding kan en dat het vermogen te weinig is of dat ik alle kabels moet gebruiken bijvoorbeeld. De voeding heeft een 20pins aansluiten en mobo 24pins. Aangezien het in het begin wel startte en na een poosje deze fout gaf, heb ik al van alles getest. Ongeacht de samenstelling komt deze fout voor en de laatste maanden bijna dagelijks.

[ Voor 36% gewijzigd door jogiebeer op 15-05-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan test je toch een andere voeding? Dat staat immers ook in de troubleshooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Tja, met dit soort opmerkingen schiet ik niet zoveel op, want dat betekent dat ik een andere voeding moet kopen, omdat ik alleen oudere voedingen heb liggen met minder vermogen. Dan geef ik toch al geld uit, terwijl ik hier verwacht had dat iemand mij daadwerkelijk kon vertellen of de voeding het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoe wil je het anders testen?
Zonder te testen kunnen wij er natuurlijk ook niets zinnigs zeggen. Je kunt vast wel ergens een voeding lenen om even te testen of het probleem daar vandaan komt of niet.
Dus neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog eens grondig door en dan ook de stukken met het vervangen van hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Ik ga wel op zoek naar een nieuwe voeding, mijn omgeving heeft vooral laptops, daar heb ik hier ook genoeg van staan en daar haal ik geen geschikte voeding uit. Dit is de enige desktop nog. De rest van de onderdelen heb ik wel getest en die zijn ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Het is niet mijn gewoonte oude topics op te halen, maar het betreft hetzelfde probleem wat ik eerder beschreven heb. Ik heb alles nagegaan zoals in "hangen etc" besproken is, een andere voeding geplaatst, weer 9.0. melding, bios geflasht naar versie 0.14, weer terug geflasht, verschillende biosversies gebruikt, batterij verwijderd, jumper gereset, alle zonder extra componenten, alle componenten in een andere pc getest, starten zonder problemen op.
Systeem bevat nu 2 hds en een voeding van 600W. De rest is hetzelfde als in de eerste post.

Ik weet het niet meer, elke dag is het een gok hoe vaak ik moet resetten voordat het start. Als dat gelukt is dan werkt de pc zonder problemen en kan uren achtereen aanstaan. Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Gr Joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote. Ik zet elke avond pc van stroom af, zet stroomblok waar stekker op zit uit.

Als je dat niet doet wat dan? Sommige systemen kunnen problemen daardoor krijgen al blijft het raar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jogiebeer

jogiebeer

Fencing is fun,

Topicstarter
Dat doe ik dus niet meer, laat de stroom er gewoon op. Daarvan heb ik ook gedacht dat dit wellicht het probleem was, maar dat is het dus niet.

Pagina: 1