Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AC3 geluidspoor converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal

Ik ben redelijk nieuw op het forum en dit is mijn eerste topic hier.

Ik heb een probleem met een audiospoor van .mpg videobestanden.
Het probleem is dit. Ik heb thuis een Mediagate 450 HD mediaplayer.
Dit apparaat werkt perfect maar er is 1 probleem, Ik heb al mijn Video's van mijn camera op de mediaplayer gezet maar die hebben allemaal een AC3 geluidspoor en om de een of andere reden werkt die niet op mijn mediaplayer. Ik heb al firmware aangepast en vanalles geprobeerd.
Wat mijn vraag nu is is: Is het mogelijk om een geluidspoor van een .mpg bestand om te kunnen zetten naar een formaat wat mijn mediaplayer wel afspeelt. Ik heb al heel veel zitten googelen hierop maar het enige wat ik vind zijn programma's die hele videobestanden omzet of programma's die geluid naar geluid converten.
Wat ik dus zoek is een manier om alleen een geluidspoor om te zetten zonder de hele film te hoeven te converten.

Mvg
Zomg92

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het beste resultaat krijg je waarschijnlijk door te demultiplexen en, na omzetten van het audio-bestand, weer te multiplexen. Je scheidt dus eerst audio en video, zet het audio-bestand om in het gewenste formaat, en voegt de 2 bestanden vervolgens weer bij elkaar. Een gratis en goed programma om de (de-)multiplexen is ProjectX. Omzetten van AC3 kan met vele programma's, Foobar2000 kan dat geloof ik ook.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Beetje vaag dat een media player niet iets simpels al dolby digital aankan :? Lijkt mij erg sterk iig. Ik zie wel dat hij kan downmixen naar stereo als er een DTS signaal is. Vreemd

convert die mpg anders naar Xvid. Dat moet me dunkt wel werken :) En dat kost je echt niet meer dan een minuut of 10 voor kleine bestanden :)

Kan hiermee:

http://www.riverpast.com/...ials/convert/mpg/xvid.php
http://www.google.nl/sear...to+xvid&btnG=Zoeken&meta=

of Virtualdub: http://www.free-codecs.com/download/VirtualDub.htm

Daar kan je ook audiosporen omzetten naar bijv. mp3

[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 18-05-2009 12:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Okee dank jullie wel allemaal voor je oplossingen.
Het probleem zat hem in de bitrate van mn mediaplayer.
de videos waren 224 kbs en de maximale bitrate van de mediaplayer 192.
Heb alle videos nu geconverteert naar .mpg met total video converter.
Daarmee verandert de bitrate ook.
Nogmaals bedankt allemaal.

Deze mag wel dicht denk ik zo

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Een mediaplayer die maximaal 192kbs afspeelt? Wat voor boute speler is dat?

Enkel audio ontrekken van een mpg is makkelijk.
Virtual Dub openen, MPG openen, optie "Save Wav" en hoppa, jij hebt je geluid. :)

Mijn YouTube Channel

• Beuzelarij
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:01:
Enkel audio ontrekken van een mpg is makkelijk.
Virtual Dub openen, MPG openen, optie "Save Wav" en hoppa, jij hebt je geluid. :)
Dat hij dan inderdaad kan omzetten naar gewenste bitrate, maar in VirtualDub niet aan het beeld kan toevoegen. Althans niet zonder ook het beeld opnieuw te coderen, omdat VirtualDub geen mpg kan opslaan.
Nu lijkt het er overigens op dat TS toch opnieuw het beeld laat coderen, ofschoon hij in de topicstart expliciet aangaf dat dat juist niet de bedoeling was.

• Snowwie
Beuzelarij schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:17:
Dat hij dan inderdaad kan omzetten naar gewenste bitrate, maar in VirtualDub niet aan het beeld kan toevoegen. Althans niet zonder ook het beeld opnieuw te coderen, omdat VirtualDub geen mpg kan opslaan.
Nu lijkt het er overigens op dat TS toch opnieuw het beeld laat coderen, ofschoon hij in de topicstart expliciet aangaf dat dat juist niet de bedoeling was.
Het beeld hoeft niet opnieuw gecodeeerd te worden, daarvoor heeft Virtual Dub de optie "Direct Stream Copy". Die laat het beeld ongemoeid. Het nadeel is alleen dat, net wat je zegt, dat Virtual Dub geen mpg kan opslaan. Het blijft wel een mogelijk om de film naar avi te converteren met de juiste bitrateinstellingen voor het geluid en later weer om te zetten naar een mpg. Kan de Mediagate 450 HD mediaplayer van de TS geen avi's lezen dan?

Mijn YouTube Channel

• Beuzelarij
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:20:
Het beeld hoeft niet opnieuw gecodeeerd te worden, daarvoor heeft Virtual Dub de optie "Direct Stream Copy". Die laat het beeld ongemoeid. Het nadeel is alleen dat, net wat je zegt, dat Virtual Dub geen mpg kan opslaan.
Dus heeft in onderhavig geval Direct Stream Copy ook geen zin.
Het blijft wel een mogelijk om de film naar avi te converteren met de juiste bitrateinstellingen voor het geluid en later weer om te zetten naar een mpg.
Dan gebruik je VirtualDub dus enkel om het geluidsspoor om te zetten, want het wederom multiplexen kan niet vanwege de reeds genoemde onmogelijkheid om mpg op te slaan. En juist in dat omzetten van het geluidsspoor is VirtualDub niet zo goed in verband met synchroniteits-problemen, of het moet de laatste tijd verbeterd zijn. Aangezien je enkel het geluid omzet, kun je daarvoor beter een audio-editor of desnoods Foobar gebruiken.

• Snowwie
Beuzelarij schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:06:
Dus heeft in onderhavig geval Direct Stream Copy ook geen zin.
Tuurlijk wel, je wilt de video toch behouden bij het geluid? Virtual Dub maakt een nieuw bestand, "direct stream copy" kopieert simpelweg het video gedeelte, terwijl het audio gedeelte geconverteerd kan worden naar 192kb/s.
Dan gebruik je VirtualDub dus enkel om het geluidsspoor om te zetten, want het wederom multiplexen kan niet vanwege de reeds genoemde onmogelijkheid om mpg op te slaan. En juist in dat omzetten van het geluidsspoor is VirtualDub niet zo goed in verband met synchroniteits-problemen, of het moet de laatste tijd verbeterd zijn. Aangezien je enkel het geluid omzet, kun je daarvoor beter een audio-editor of desnoods Foobar gebruiken.
Je hebt video EN geluid, als je het wilt bewerken heb je een video editor nodig. Hoe je het ook wendt of keert. Je kunt het geluid wel gaan scheiden, maar dan moet het later alsnog weer toegevoegd worden. Mag jij me vertellen hoe je het geluid dan weer perfect in sync krijgt met het beeld?

Uiteindelijk kun je Virtual Dub ook laten liggen en Pinnacle Studio gaan gebruiken. Video inladen, audio instellingen veranderen en opslaan als mpg. Enkel Pinnacle Studio is niet gratis. :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1