Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA BSOD] HTPC geeft random BlueScreens

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik krijg soms 1 a 2x per dag een spontane reboot op mijn HTPC en ik kom er maar niet achter wat het is.
Heb het geheugen allemaal al getest en dat lijkt goed te gaan (Windows Diagnostics) en net eens gekeken wat er allemaal in de minidump staat, maar daar kom ik dus echt niet wijs uit.

Is er iemand die mij kan vertellen wat mijn probleem is?
Ik lees in de minidump dingen over memory, maar ook drivers related.

Ik heb mijn minidump hier geupload, als iemand er eens naar wil kijken graag! Hij is al door de diagnostics tool gehaald ;)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie je uberhaupt iets in je logboeken? Krijg je dit ook wanneer je in Veilig Modus opstart?
kan de minidump hier niet uitlezen

[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 15-05-2009 14:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -Leon-
Ja, zoals hierboven aangegeven zie ik wel dingen over memory en drivers staan, maar ik heb nog nooit zo'n log bekeken en dus geen idee waar ik naar moet kijken.

De log is al door de diagnose tool gegaan en is dus platte tekst!!

• Outerspace

Outerspace

Ik wordt er niet wijzer van (heb zoiets nooit doorgenomen), maar ik denk het inderdaad met je drivers te maken heeft. Kan je je geheugen eens testen met Memtest en je drivers updaten? Deze problemen krijg je dus ook in Veilig Modus en wat zie je precies in je logboeken staan?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• -Leon-
Outerspace schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:00:
Ik wordt er niet wijzer van (heb zoiets nooit doorgenomen), maar ik denk het inderdaad met je drivers te maken heeft. Kan je je geheugen eens testen met Memtest en je drivers updaten? Deze problemen krijg je dus ook in Veilig Modus en wat zie je precies in je logboeken staan?
Alle drivers zijn up-to-date en het geheugen is al getest zoals in de eerste post staat.
Ik knal d'r wel een schone installatie op, misschien zitten de partities niet lekker ofzo, of 1 of ander vaag driverconflict (wat ik me niet kan voorstellen).

Tnx anyways.

• Outerspace

Outerspace

-Leon- schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:10:
[...]

Alle drivers zijn up-to-date en het geheugen is al getest zoals in de eerste post staat.
Ik knal d'r wel een schone installatie op, misschien zitten de partities niet lekker ofzo, of 1 of ander vaag driverconflict (wat ik me niet kan voorstellen).

Tnx anyways.
Waarmee heb je het geheugen getest? Windows Diagnostics is geen memtest ;)
Succes ;)

• -Leon-
Outerspace schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:57:
[...]

Waarmee heb je het geheugen getest? Windows Diagnostics is geen memtest ;)
Succes ;)
Met Windows Memory Diagnostics en die doet het over het algemeen beter dan memtest.
Zat de log nog eens na te lezen en lijkt er trouwens op dat het de usbmini driver is die voor problemen zorgt.
Inmiddels draait alles weer als een zonnetje met schone install van alles, dus maar eens effe kijken hoe het verder gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door -Leon- op 16-05-2009 16:21 ]

• Outerspace

Outerspace

-Leon- schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:21:
[...]

Met Windows Memory Diagnostics en die doet het over het algemeen beter dan memtest.
Daar zijn de meningen nogal verschillend over ;) De meeste mensen hier raden toch Memtest aan :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je iets aangesloten op een usb poort? Ik heb nog nooit eerder zo'n log bekeken, maar het eerste dat ik tegen kom is dit:
nable to load image \SystemRoot\system32\DRIVERS\usbmini.sys, Win32 error 0n2
*** WARNING: Unable to verify timestamp for usbmini.sys
*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for usbmini.sys
Probably caused by : usbmini.sys ( usbmini+5cdb )
ik zie een aantal meldingen over 'usbmini.sys'. Ik zou beginnen met alle USB apparaten deinstalleren, rebooten en kijken wat er dan gebeurd

Desktop | Server | Laptop

• -Leon-
Rupie schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:14:
Heb je iets aangesloten op een usb poort? Ik heb nog nooit eerder zo'n log bekeken, maar het eerste dat ik tegen kom is dit:
[...]
ik zie een aantal meldingen over 'usbmini.sys'. Ik zou beginnen met alle USB apparaten deinstalleren, rebooten en kijken wat er dan gebeurd
Juist, maar enige wat via USB is aangesloten op die HTPC is mijn Logitech diNovo set. Intern zit er alleen een wakeup event op om hem uit standby te krijgen, maar een schone install zit er inmiddels op en nog geen BSODs gehad, dus (voorlopig) opgelost.
Pagina: 1