Toon posts:

HD4850 BIOS flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het welbekende ATI freeze probleem.
Zoals je kunt lezen in deze topic: BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM
Nu las ik deze reactie: k had met mijn originele bios altijd gezeik met het switchen van 2D naar 3D modus. Vaak die "driver has stopped working but has recovered" melding. Heb toen een poging gedaan tot bios update, ging alleen niet helemaal lekker. M'n broer heeft me uit de brand geholpen, en hem teruggeflasht, maar naar een ander bios dan ik voorheen had Deze geeft echter echt 0 gezeik. Nooit meer ergens last van.

For the record: heb je een crashend Sapphire HD4850 gekocht een maand of 6 geleden, flash het bios dan naar VER011.004.000.000.000000
http://www.techpowerup.co...re.HD4850.512.080618.html

Dit heeft mijn kaartje in ieder geval rete stabiel geregeld. Kan 'm nu ook 100% safe laten lopen op 700/1135 (I know, OCen is voor elke chip anders, maar toch)...

Misschien heeft iemand hier iets aan... Heb niet alle 16 pagina's doorgelezen namelijk..

Specs (ivm comptibaliteit)
E8400 @ 8x 475
2x 1Gb Corsair PC8500 @ 950 4-4-4-12
GA-EP45-DS3
Chieftec 450W
Sapphire HD 4850 (de oude, zonder die 2 slots koeler dus)

En ik heb dezelfde kaart met dezelfde problemen. Ik heb al de BIOS versie gedownload vanuit de link en gegoogled op hoe ik moet flashen. Toen kwam ik uit bij deze site: http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-246888_11_0.html
Alleen herkent Rabit mijn chip niet? Terwijl er duidelijk op die site staat dat het wel moet. Nu vraag ik me af of iemand een andere manier weet om de BIOS te flashen.

Alvast bedankt! :)

Michiel.

Verwijderd

Denk RMA weer want ik heb er ook 1 en nooit problemen.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:59

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

een beetje offtopic misschien maar waarom draai je dat mem zo langzaam ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ja :P dat is een reactie van iemand anders in een ander topic ;)
Gewoon even om te laten zien dat hij dezelfde problemen had als mij. Dus na een tijdje games spelen staat het beeld stil, loopt het geluid vast, beeld wordt zwart en daarna zit ie vast in een restart loopt tot ik hem zelf opnieuw opstart.

Voor de rest van de info plak ik even een verhaal van mij uit een ander forum hier anders moet ik alles voor de zoveelste keer overtypen.

He hallo,
Ik heb nogal een probleem telkens als ik een spel speel bijvoorbeeld GTA IV, COD4/5 loopt de pc na een minuut of 15// half uur vast. Eerst loopt het beeld vast, dan het geluid, zwart beeld, pc sluit af, restart en tijdens het restarten, restart hij weer etc etc.
Ik heb mn RAM getest met memtest86+ 4 passes, geen error.
Windows opnieuw geinstalleerd, HDD geformateerd, gecheckt op virussen, malware, adaware, Videogeheugen gecheckt,drivers gedownload voor: videokaart, chipset, windows update etc. Omega drivers geprobeerd, oudere versies van dirvers geprobeerd.
Verse install van ATI drivers volgens deze meneer: http://www.driverheaven.net/windows-...rivers/107447-...

Dit zijn mn specs:
MB: MSI P45 Neo3-FR
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
RAM: Kingston KVR800D2N5K2⁄4G
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
GC:Sapphire HD4850 512MB
HDD:Samsung 640GB HD642JJ
Windows XP pro
Voeding: spire jewel series 550wt

Niet overclockt, videokaart getest met 3dmark en rthdrbl: temps tot 62 graden. Tijdens BSOD's ook rond de 48 graden

De volgende BSOD's heb ik gehad:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50)
ati2cqag.dll

THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M (100000ea)
ati2cqag.dll

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (a)
ntoskrnl.exe

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (d1)
sptd.sys

Iemand nog ideeen. Hoop dat ik de zekere oorzaak weet voor ik tientallen euro's besteedt aan nieuwe hardware terwijl het oude eigenlijk goed was.

Dus eigenlijk moet ik gewoon een manier vinden om de BIOS van mn ATI kaart te flashen;)