Gisteravond/nacht heb ik Mac OS 10.5 geïnstalleerd op m'n Powermac G5. Installatie verliep gewoon vlekkeloos. Vanochtend alle updates binnengehaald, zo mede ook 10.5.7. Na de reboot was helaas m'n tweede harde schijf verdwenen. Als ik bij schijfhulpprogramma kijk, staat de schijf er ook niet bij en bij de hardwareoverzicht (bij systeemprofiel) staat hij er helaas ook niet. Iemand enig idee waar 't aan kan liggen?
Al geprobeerd om de schijf los te koppelen en opnieuw aan te sluiten?
Verwijderd
Wij hebben het zelfde probleem. We draaien hier meerdere G5's met protools 8 en 10.5.6 en na een update zien onze extra hardeschijven niet meer. Alleen de OSX based hardeschijf. We zien wel de hardeschijven die aangesloten zijn kwa usb2 en firewire. Intern niet dus. Behoorlijke klus om alles weer terug en stabiel te krijgen na 10.5.6.
Los koppelen en weer aansluiten heeft geen hulp geboden...
Los koppelen en weer aansluiten heeft geen hulp geboden...
Ik heb het inderdaad ook op verschillende fora gelezen en heb als gevolg een post gemaakt op het nieuwsblog van AppleReport. Ik weet dat ik hier geen reclame mag maken, maar ik heb wel een Fixguide van MacFixit gevolgd:
MacFixit raadt mensen het volgende aan om problemen te voorkomen:
“Blue screens have happened in the past during OS updates because of permissions and accessibility problems during the update. In order to reduce the probability of this happening, we recommend you update by using the following process (provided you’ve backed up your drive):
1. Don’t use Software Update. Instead, download the standalone “Combo” updater.
2. Reboot into Safe Mode. (dit kan door de shift toets bij het opstarten in te houden - red.)
3. Run Disk Utility and perform a Permissions fix and hard drive repair.
4. Run the updater.
5. Immediately repair permissions again.”
Als bovenstaande al te laat is en je al met problemen kampt, raadt MacFixit je aan om je Mac in Safe-mode op te starten. (dus shift inhouden bij het opstarten)
Hoop dat het helpt! Interessant om te weten dat niet alleen mensen met een Intel processor problemen hebben zoals bij MacFixit wordt gemeld.
MacFixit raadt mensen het volgende aan om problemen te voorkomen:
“Blue screens have happened in the past during OS updates because of permissions and accessibility problems during the update. In order to reduce the probability of this happening, we recommend you update by using the following process (provided you’ve backed up your drive):
1. Don’t use Software Update. Instead, download the standalone “Combo” updater.
2. Reboot into Safe Mode. (dit kan door de shift toets bij het opstarten in te houden - red.)
3. Run Disk Utility and perform a Permissions fix and hard drive repair.
4. Run the updater.
5. Immediately repair permissions again.”
Als bovenstaande al te laat is en je al met problemen kampt, raadt MacFixit je aan om je Mac in Safe-mode op te starten. (dus shift inhouden bij het opstarten)
Hoop dat het helpt! Interessant om te weten dat niet alleen mensen met een Intel processor problemen hebben zoals bij MacFixit wordt gemeld.