[HTTP] Response

Pagina: 1
Acties:

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een discussie met iemand, over het HTTP protocol.
We willen graag weten wat het nou eigenlijk is. :+

Stel: een client van IP 1.1.1.1 zend (via een router) een simpel GET-request naar Google (stel: 2.2.2.2) op poort 80. Dan wil Google dus de pagina terugzenden naar 1.1.1.1. Hoe weet Google, naar welk IP hij de pagina moet zenden? Als Google het externe IP heeft, komt de pagina uit bij de router, maar hoe weet de router dan waar hij de pagina heen moet sturen?

Het zou natuurlijk kunnen dat het interne IP wordt meegesturd met het request, maar ik weet eigenlijk zeker van niet (andere persoon waarmee ik discusieer denkt dat dus...)

Dus.. kan iemand uitsluiting geven? :P

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit heeft op zich niets met HTTP te maken maar met NAT en werkt dus op een andere laag (zie OSI model). Ik zal daar dus even verder op gaan googlen. Google stuurt dus de pagina naar IP 3.3.3.3 (het IP van je router dus). De router stuurt het vervolgens door naar de client 1.1.1.1

[ Voor 23% gewijzigd door Standeman op 15-05-2009 11:06 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nee dat gebeurt inderdaad niet. De router heeft een NAT tabel waar elke sessie in staat.
hierin staan.
Destination ip (2.2.2.2) destination port (80) Source IP extern (externe.ip.addres) Source Port extern (random port >1024) Source IP intern (1.1.1.1) Source Port intern (random port >1024)

Als google nu een antwoord stuurt dan ziet je router een pakket met als destination Source IP extern (externe.ip.addres) Source Port extern (random port >1024) Je router zoekt dit op in de NAT tabel en vertaalt dit keurig voor je naar je interne ip 1.1.1.1 en interne poort en stuurt het pakket door naar je.

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 15-05-2009 11:07 ]