Op mijn server heb ik een database die vervelende problemen veroorzaakt. MySQL geeft regelmatig 'connection lost' tijdens het verbinden met deze database. De website die deze database gebruikt functioneert nog gewoon, echter gaat het exporten steeds mis.
In phpMyAdmin zie ik geen tabellen bij de database, maar er staat wel dat er 18 tabellen zijn, bij databasenaam(18). Het betreft een database met enkele myisam tabellen en enkele innodb tabellen.
MySQL dump via console helpt ook weinig en geeft ook een foutmelding.
Ik accepteer dat de database niet meer 100% is, echter functioneert de site gewoon en zou ik graag opnieuw de database importeren om van de MySQL connection lost foutmeldingen af te zijn. Deze veroorzaakt namelijk ook problemen voor andere sites, o.a. bij het verwerken van statistieken. Dit gaat al mis als de statistics binary langs MySQL database 'beek' komt. De databases hiervoor worden keurig verwerkt, maar MySQL sluit dan af met de melding:
Ik ben radeloos. Mijn MySQL database server presteerde altijd zo goed, maar de laatste 2 maanden niet meer.
In phpMyAdmin zie ik geen tabellen bij de database, maar er staat wel dat er 18 tabellen zijn, bij databasenaam(18). Het betreft een database met enkele myisam tabellen en enkele innodb tabellen.
MySQL dump via console helpt ook weinig en geeft ook een foutmelding.
code:
1
2
3
4
| [root@server06 ~]# mysqldump -uadmin -p beek > beek.sql Enter password: mysqldump: Got error: 144: Table './beek/customimages' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed when using LOCK TABLES [root@server06 ~]# |
Ik accepteer dat de database niet meer 100% is, echter functioneert de site gewoon en zou ik graag opnieuw de database importeren om van de MySQL connection lost foutmeldingen af te zijn. Deze veroorzaakt namelijk ook problemen voor andere sites, o.a. bij het verwerken van statistieken. Dit gaat al mis als de statistics binary langs MySQL database 'beek' komt. De databases hiervoor worden keurig verwerkt, maar MySQL sluit dan af met de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| statistics: Unable to get database status for "beek": Lost connection to MySQL server during query statistics: Unable to get database status for "beek": Lost connection to MySQL server during query statistics: Unable to fetch info from MailLists: MySQL server has gone away statistics: Unable to fetch info from MailLists: MySQL server has gone away statistics: Unable to fetch info from Domain Services List : MySQL server has gone away statistics: Unable to fetch info from Domain Services List : MySQL server has gone away statistics: Unable to define client's ID: MySQL server has gone away statistics: Unable to define client's ID: MySQL server has gone away |
Ik ben radeloos. Mijn MySQL database server presteerde altijd zo goed, maar de laatste 2 maanden niet meer.