windows xp 64 bit vergeten bij benchmark xp, vista, w7 art.

Pagina: 1
Acties:

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

Topicstarter
Bij het artikel "Preview: prestaties Windows 7 vs. Windows XP en Vista" wordt er genoemd dat er geen 64 bit versie beschikbaar is van windows XP. Hoewel het een niet erg geslaagde uitvoering is, in verband met slechte ondersteuning drivers en dergelijke (ja, nog slechter dan vista), bestaat hij toch zeker.

(http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx )

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Je hebt gelijk. Dit was uiteraard bekend op de redactie, maar had wel iets nadrukkelijker verwoord mogen worden. Wat dus nu is gedaan.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 16:54
Aangezien mijn opmerking over ditzelfde preview-artikel gaat, leek het me beter om hier een kort berichtje achter te laten.

De Cinebench grafieken tonen onder andere de prestaties van Cinebench 32-bit. Helaas is dat niet te zien aan de grafieken. Het lijkt juist te gaan om de 32-bit versies van respectievelijk Windows Vista en Windows 7.

Kan dit wellicht wat duidelijker worden aangegeven?

zie: reviews: Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista - pagina 3

[ Voor 13% gewijzigd door Barleone op 15-05-2009 11:22 . Reden: link toegevoegd ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Kan dit wellicht wat duidelijker worden aangegeven?
As is done

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 16:54
Tnx!

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30
Zag nog spelfoutje opmaakfoutje in het artikel: op de pagina met de Atto Diskbench is in de 1e grafiek/tabel de 2e windows xp score groen ipv blauw. reviews: Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 15-05-2009 12:53 ]

Verwijderd

Het onderwerp van de publicatie is fantastisch! Meer graag! :)

De testmethode vind ik echter niet geweldig aansluiten bij het onderwerp. Vraag je aan de redactie: was het niet veel beter geweest om op een andere manier de OSen te benchmarken? Hint: iets van een benchmark die Office documenten opent, internet explorer websites opent: zoals Worldbench.

Wat ik namelijk een beetje mis is dat er nu vooral 'hardware' tests hebben geplaats gevonden, terwijl juist bij een OS m.n. ook van belang is hoe snel het OS in het routine werk performed: boottimes, opstarten van programma's, switchen tussen programma's, scheduler en effectiviteit van het geheugengebruik bij meerdere apps tegelijk open etc.

Wat dat niet handiger geweest om het op die manier te testen?

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Het was een preview met een aantal vergelijkingen tussen eenvoudige benchmarks. Uiteraard zullen we Windows 7 nog uitgebreid op de pijnbank leggen, waarbij onder meer game-prestaties zullen worden bekeken.
Ook desktopapplicaties zullen worden meegenomen, en uiteraard zijn meer suggesties of verzoeken welkom! :)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
ow en orange.x: fixed :)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik moet helaas zeggen dat ik de kwaliteit van de preview matig vind. Ten eerste vraag ik me af waarom er juist voor deze benchmarks is gekozen. Zijn deze benches nou juist bij uitstek representatief voor het totale PC gebruik? Dat is namelijk wel waar het om gaat bij het beoordelen van een OS.

Bij de conclusie gaat het helemaal fout:
Welke benchmark we ook gebruiken, het testsysteem presteert onder Windows Vista, XP en 7 bijna identiek. [..] Duidelijk is wel dat er geen reden is om naar Windows 7 over te stappen omdat de prestaties onder dit OS beter zouden zijn: dat zijn ze vooralsnog niet.
Er worden maar 3 benchmarks gedraaid (en slechts 1 applicatie). De uitspraak "welke benchmark we ook gebruiken" lijkt me daarmee sterk overdreven. Tevens is het kortzichtig om alleen op basis daarvan vast te stellen dat er geen (prestatie georiënteerde) reden is om over te stappen. Waarom wordt er niet gesproken over boot/shutdown tijden? Waarom wordt er slechts één (1!) real world applicatie getest? Waarom wordt er niets getest over de prestaties van het OS zelf? (Explorer, Indexing, disk access, etc, etc.)

De hoeveelheid tests zijn m.i. totaal onvoldoende om een representatieve conclusie te trekken over de prestaties van het OS als geheel. Al met al vanuit journalistiek oogpunt bezien daarmee een matig stukje tekst. Ik hoop dat jullie in de toekomst een stuk kritischer zijn op de gepubliceerde artikelen.

(En tijdgebrek kan trouwens geen excuus zijn. Dan had het artikel een andere titel moeten hebben die alleen sloeg op het uitvoeren van enkele benchmarks en daar geen conclusie aan verbinden over de prestaties van het OS als geheel.)

Verwijderd

willemdemoor schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:26:

Ook desktopapplicaties zullen worden meegenomen, en uiteraard zijn meer suggesties of verzoeken welkom! :)
Misschien is dit iets?

http://www.infoworld.com/...nce-about-officebench-171

downloaden @

http://www.xpnet.com/

Zelf nooit geprobeerd though.
Pagina: 1