Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onderzoek naar zakelijk gebruik van antivirus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben op het moment aan het afstuderen bij een antivirusleverancier. Voor mijn scriptie doe ik een onderzoek naar het zakelijk gebruik van antivirus. Niet zo zeer 'wat' bedrijven doen met antivirus, maar waarom ze voor een specifiek pakket gekozen hebben. Waarom werken ze bijvoorbeeld met McAfee of Symantec? Omdat dat de beste zijn? Omdat dat de bekendste merken zijn?

Uit gesprekken met o.a. Fortis, ING, The Greenery en Hogeschool Rotterdam is gebleken dat 'vertrouwen' in een product een hele belangrijke factor is, als het niet de belangrijkste factor is.

Wat is voor jullie de belangrijkste factor om voor een specifiek antivirusproduct te kiezen (voor zakelijk doeleinde)?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken, en ik zou ook willen vragen of jullie 3 minuten de tijd voor me hebben om een paar vragen te beantwoorden. De uiteindelijke resultaten van mijn onderzoek zal ik uiteraard met jullie communiceren.

http://www.spicysurvey.nl...PageNumber=1&SurveyID=177

Bij voorbaat dank voor de medewerking aan het afronden van mijn studie. Groet,

Jeroen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 15:50 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier is trouwens toestemming voor gegeven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vul hem thuis vanavond wel even in :)

Support en vertrouwen zijn denk ik de belangrijkste redenen, een virusscan loopt altijd achter op de zaken. maar zodra je een uitbraak heb heb je wel nieuwe updates nodig :+

Tevens is beheersbaarheid een grote factor.
:>

Verwijderd

Topicstarter
thnx!

Klopt. Support en vertrouwen zijn zeker belangrijke redenen. Ik kan er nog wel een paar noemen, maar ik ben vooral geinteresseerd in jullie motivatie ;) Ik heb ook bedrijven gesproken die het beheer 'outsourcen', ondanks dat ze wel zelf beheerders hebben zitten.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Heb het ook ingevuld. Ik krijg de resultaten gemaild: JOEPIE! _/-\o_

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:38:
Heb het ook ingevuld. Ik krijg de resultaten gemaild: JOEPIE! _/-\o_
Thnx! ;) Zodra ik de 50 resultaten heb bereikt ga ik de gegevens uitgebreid analyseren, en maak ik er een mooie visual van. Die zie je uiteraard tegemoet.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik krijg een foutmelding bij het klikken van de url: http://www.spicysurvey.nl...SurveyID=94K1lm2&Reason=2
Sorry, but the survey Antivirus onderzoek '2009' is not currently live, so you cannot take it at this time. Click here to launch the survey. If you believe you received this message in error, please contact the survey administrator: verkoop@spicylemon.nl

Verwijderd

Topicstarter
Stom van mij. Ik heb even in de opmaak gekeken, en toen is die offline gesprongen |:( . hij moet het nu gewoon weer doen. Zou je nog een poging willen wagen ;)?

bij voorbaat dankt!

Edit: dat admin adres ook maar even persoonlijk gemaakt met mn eigen email ipv dat template adres verkoop@..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 12:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ook ik krijg de melding dat survey niet live staat, weet je zeker dat je hem niet weer offline hebt gehaald? :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij zou het gewoon moeten doen. Bij mij doet hij het gewoon, en hij staat op 'open'.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Je hebt CA er niet tussen staan.

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:14:
Je hebt CA er niet tussen staan.
@Rolf: Klopt. Er zijn nog wel meer antivirusproducten die er niet bij staan. Ik kan op dit moment niet beoordelen hoe groot CA is, maar ik heb CA (e-trust) nog niet veel genoemd zien worden in de 'anders' optie.

Tot nu toe bedankt voor de medewerking! Wat ik zie in de statistieken dat de meeste mensen hier bij organisatie grootte 0-250 aangeven. Dat geeft me het idee dat er voornamelijk MKB input in de enquête zit. Best interessant dat er echt verschil in de resultaten zit t.o.v. de mensen die onder 'grootzakelijk' vallen.

LET OP: Ik dacht dat het helder was dat het gericht is op 'zakelijk gebruik' van antivirus. Toch zijn veel van de merken 'geladen' met een bepaald gevoel, mede door hun consumenten producten. Het draait immers ook om de eigen mening. Een merk is namelijk niets anders dan wat jij er zelf in je hoofd van maakt/denkt.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Beetje offtopic misschien maar wil het toch even vragen.
Waarom heeft Eset NOD32 haar naam veranderd in SpicyLemon, er zijn personen die NOD32 daardoor minder serieus zijn gaan nemen. Het komt niet echt professioneel over, op sommigen althans.

My favorite programming language is solder.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ik werk bij een bedrijf van minder dan 50 man. Maar onze klanten variëren in aantal werknemers van 5 tot 5000. Met Trend Micro kunnen we ze allemaal bedienen. Alleen hebben ze zoveel opties dat ik er soms niet meer uitkom welke aan te bieden. Voor kleine bedrijven hou ik het op Worry-Free Business Security met eventueel Interscan Viruswall. Vanaf 26 users wordt het NeatSuite Standard/Advanced en up naar Client/Server (Messaging) Suite + Spam Prevention Solution.

Dit alles altijd in overleg met onze engineers. Soms is bijvoorbeeld een virtual appliance beter i.v.m. virtuele omgevingen.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 18-05-2009 08:10 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:57
Puch-Maxi schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:54:
Waarom heeft Eset NOD32 haar naam veranderd in SpicyLemon, er zijn personen die NOD32 daardoor minder serieus zijn gaan nemen. Het komt niet echt professioneel over, op sommigen althans.
Volgens mij zit je er even naast, spicylemon doet volgens mij alleen wat distributie voor Eset in nederland. De naam zelf blijft gewoon Eset's Nod32.

Anyhow..

Bij zakelijke AV vind ik persoonlijk een aantal features veel belangrijker dan voor de consumenten-av's. Zaken als deployment/managebility, falseposetive's ratio en support zijn in mijn ogen vele malen belangrijker dan naam/faam + goede test resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:54:
ESET is van oorsprong volgens mij een Slowaaks bedrijf (wordt verder vanuit Amerika bestuurd). NOD32 is 1 van hun producten. SpicyLemon is niet meer dan een nederlandse sub-distributeur van ESET. Ik ben het met je eens dat dat niet zo duidelijk is.

@MIKI: Klopt, het management en 'easy to install' zijn inderdaad hele belangrijke kwaliteiten voor een antivirusproduct. Waar ik nu vooral onderzoek naar doe is de motivatie om voor een antiviuspakket te kiezen. Tot nu toe blijkt dat 'vertrouwen' in een product een belangrijke factor is. Waar ik naar opzoek ben is de factoren die dat vertrouwen in een product(merk) geven. Dat kunnen tests van onafhankelijke partijen zijn, maar ook de duur dat een merk/product op de markt is. Wat ik bijvoorbeeld ook tegen ben gekomen is dat er bij grote organisaties gekeken wordt wat er bij vergelijkbare bedrijven gebruikt wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 09:44 ]

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Bij grote bedrijven gaat het om grote contracten en wint diegene met de duurste consultant welke de mooiste praatjes heeft. Heb jarenlang bij banken gewerkt en daar werkte het in ieder geval zo. Mensen met verstand werden in ieder geval niet geraadpleegd.

.

Pagina: 1