“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Anoniem: 204528
Er zijn geen officiele regels: een camping is gewoon een eigen terrein waarbij de eigenaar bepaalt wie er slaapt. Het is dan ook de eigenaar die bepaalt of een overnachtingsmiddel wel of niet wordt toegelaten.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 15-05-2009 09:57 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Daarnaast waarom geen tentje kopen van 3 tientjes?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Zit wat in.To_Tall schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:13:
Waarom zou het niet mogen?? Gewoon even de camping eigenaar bellen en vragen of ze het goed vinden.
Daarnaast waarom geen tentje kopen van 3 tientjes?
Was ook meer de vraag of het volgens de wet zou mogen. Camping eigenaren lijken mij er idd niet zo moeilijk over te doen. Bedankt iig voor de reacties.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ik denk zo maar eens dat de wetgever daar (hopelijk) niet al te veel tijd in heeft gestoken om te bepalen of je in een bestelauto mag slapen.drooger schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:15:
[...]
Zit wat in.
Was ook meer de vraag of het volgens de wet zou mogen. Camping eigenaren lijken mij er idd niet zo moeilijk over te doen. Bedankt iig voor de reacties.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Van dergelijke regels heb ik in ieder geval nooit gehoord, sowieso mag de eigenaar zelf bepalen waar mensen in slapen op zijn terrein.bonzz.netninja schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:21:
[...]
Ik denk zo maar eens dat de wetgever daar (hopelijk) niet al te veel tijd in heeft gestoken om te bepalen of je in een bestelauto mag slapen.
Wij hebben ook een aantal keer politie op de camping gehad (waarbij ze eerst toestemming nodig hadden van de eigenaar, er zijn wel eens gewoon agenten het terrein opgelopen die ik vervolgens heb teruggeroepen omdat mijn werkgever geen toestemming had verleend) maar die kijken echt niet naar de overnachtingsmiddelen
Verder bepaalt de wetgever vooral wat je op de openbare weg wel en niet mag. Zo is slapen tijdens het rijden waarschijnlijk niet de bedoeling. Hoe het zit met slapen langs de weg, dat weet ik niet. Zolang het een bus is en geen camper zul je vast niet bekeurd worden voor wildkamperen...
[ Voor 50% gewijzigd door dreamscape op 15-05-2009 10:38 ]
Punctuality is the politeness of kings
Anoniem: 76287
Hoezo zou je plaats verdwenen zijn? Als je aangeeft een week te blijven en je bent een dagje weg, dan kan de campingeigenaar echt niet meteen het plaatsje opnieuw vergeven.dreamscape schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:35:
Ik zou sowieso een tentje meenemen. Slapen kan natuurlijk prima in de bus, maar als je dan een dag ergens heen gaat, is je plek wel verdwenen
...
Als je op een camping zit zonder echt gereserveerde en genummerde plaatsen, dan kan zoiets natuurlijk best gebeuren.Anoniem: 76287 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:41:
[...]
Hoezo zou je plaats verdwenen zijn? Als je aangeeft een week te blijven en je bent een dagje weg, dan kan de campingeigenaar echt niet meteen het plaatsje opnieuw vergeven.
En ook met nummertjes. Op de meeste campings moet je gewoon een lege plek uitzoeken en je daarna nog even melden bij de receptie om je nummer door te geven.
Vervolgens krijg je daar te horen dat die plek eigenlijk al bezet is door mensen die even met al hun zooi er vandoor zijn. Da's gewoon niet handig, vandaar dat ik gewoon een klein koepeltentje en een stoeltje zou laten staan.
@hieronder: ik snap dat het om een camping gaat. Ik bedoelde dus te zeggen dat de wetgever zich juist bezig houdt met de openbare weg en niet met die camping. Tenminste, niet wat slaapvertrekken betreft.
[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 15-05-2009 10:46 ]
Punctuality is the politeness of kings
Ligt eraan hoe strict de camping is. Op de camping waar ik werk is er gewoon een camperveld, waar mensen zelf een vrije plaats mogen opzoeken. Als mensen dus ergens hun camper neerzetten maar dan weggaan, zou het zomaar kunnen dat het plaatsje een uur later door een ander wordt ingenomen.Anoniem: 76287 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:41:
[...]
Hoezo zou je plaats verdwenen zijn? Als je aangeeft een week te blijven en je bent een dagje weg, dan kan de campingeigenaar echt niet meteen het plaatsje opnieuw vergeven.
Het gaat hier om kamperen op een camping, wat dus geen deel uitmaakt van de openbare weg. Wat je verder achterin je busje hebt: waarom zou een politieagent zich daar druk om maken? Genoeg half omgebouwde bestelcampers.dreamscape schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:35:
Verder bepaalt de wetgever vooral wat je op de openbare weg wel en niet mag. Zo is slapen tijdens het rijden waarschijnlijk niet de bedoeling. Hoe het zit met slapen langs de weg, dat weet ik niet. Zolang het een bus is en geen camper zul je vast niet bekeurd worden voor wildkamperen...
Slapen langs de web mag niet, niet in een bus en ook niet in een camper. Dat is wildkamperen en dientengevolge strafbaar
Bedankt allen, het is nu helemaal duidelijk.Anoniem: 204528 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:44:
[...]
Ligt eraan hoe strict de camping is. Op de camping waar ik werk is er gewoon een camperveld, waar mensen zelf een vrije plaats mogen opzoeken. Als mensen dus ergens hun camper neerzetten maar dan weggaan, zou het zomaar kunnen dat het plaatsje een uur later door een ander wordt ingenomen.
[...]
Het gaat hier om kamperen op een camping, wat dus geen deel uitmaakt van de openbare weg. Wat je verder achterin je busje hebt: waarom zou een politieagent zich daar druk om maken? Genoeg half omgebouwde bestelcampers.
Slapen langs de web mag niet, niet in een bus en ook niet in een camper. Dat is wildkamperen en dientengevolge strafbaar
Anoniem: 76287
Wellicht kun je idd beter een koepeltentje kopen, die opzetten en dan de bus/auto er gewoon bij (eventueel slaap je er toch in).
- Dus als de camping een veld voor tenten+auto erbij heeft, gewoon dat nemen; is ook nog eens goedkoper waarschijnlijk.