Toon posts:

mp3 speler op 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een 5.1 set die ik gemakkelijk kan aansluiten op mijn mp3 speler.
Dit is dan voor in de tuin, in een veranda. Ik heb al zitten kijken naar PC sets maar deze hebben volgens mij allemaal meerdere aansluitingen nodig om de alle speakers aan de sturen aangezien deze niet op een mp3 speler zitten werkt dit niet.

Is er misschien een apparaat tussen te hangen om het signaal van een mp3 speler om te vormen of is het echt alleen mogelijk met een versterker plus speakers.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:13

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

je kunt ook gewoon de stekker van de center/sub gebruiken, dan heb je geen 5.1 geluid maar wel een tweeter en subwoofer....

Signature

• epTa
  • Laatst online: 22:17
Het signaal uit je mp3 is waarschijnlijk niet eens sterk genoeg om meerdere speakers aan te sturen.
Dus zou voor versterktje gaan en goede speakers, wel goed beschermen tegen de verschrikkelijke omstandigheden op veranda.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• BGB4rn
  • Laatst online: 19:13

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

In de meeste (alle) 5.1 speaker sets zit een versterker.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
de stekker gebruiken van de center/sub is niet de bedoeling, het is juist de bedoeling dat alle speakers het doen. omdat hierdoor de muziek niet hard hoeft te staan om het overal goed te horen.

dan ga ik op zoek naar een versterkertje met speakers. wilde juist voor de pc speakers gaan om dat die vaak een losse remote hebben en dat de remote het enige is wat je dan ziet.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51

DjVe

Hatsaflats!

er zijn wel 5.1 setjes met een mp3 ingang. Deze ingang zet dan het 2 kanaals geluid om in een virtueel geluid over de 6 speakers. De z-5500 heeft deze optie (maar die is wat prijzig). De z-530 kan dit ook, en kost ook minder!

Verwijderd

Topicstarter
scheelt inderdaad veel in prijs.

maar de z-5500 is dan ook wel een mooie set en er zit een mooie remote bij.

maar deze sets kunnen alle 2 een mp3 signaal omzetten naar viruteel geluid voor over 6 speakers.

het is niet nodig om er voor te zorgen dat het echt 5.1 is, het is alleen voor muziek en het volume hoeft ook niet hard.

is er geen kabel/splitter die van 1 - 3.5mm omzet naar 3 - 3.5mm uitgangen?

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik sluit mijn mp3/mp4 speler regelmatig aan op de 5.1 installatie in de gazebo.

Dat gaat als volgt:

Ik heb een 3-way headphone amplifier/splitter
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/filmcollector/images/amp2.jpg

De input sluit je aan op de koptelefoonuitgang van je speler en in de 3 uitgangen sluit je de 3 kabels aan voor naar je versterker (1 voor front L + front R, 1 voor back L + back R en 1 voor center & subwoofer).

In die mini-amplifier passen 2 AA batterijen en dat ding werkt gewoon perfect.
Aansluiten kost je 2 sec. tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Neobahamuth op 25-05-2009 21:55 . Reden: host aangepast voor images ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er ook goed uit. hoe is de kwaliteit hier uit, gaat deze achteruit??

zat zelf ook te kijken naar de x-540

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:09:
Dat ziet er ook goed uit. hoe is de kwaliteit hier uit, gaat deze achteruit??

zat zelf ook te kijken naar de x-540
Ik heb geen merkbaar kwaliteitsverlies. Dat apparaat is een versterker dus het signaal blijft krachtig genoeg om het 3x te clonen naar een output. (En zoiets gebruik je toch maar voor mp3's dus dan heb je sowieso nooit de allerbeste geluidskwaliteit.)
Ik gebruik het al meer dan een jaar en dat ding is gewoon enorm handig (werkt op batterijen) en doet perfect z'n werk. Bovendien kostte het niet veel (als ik mij niet vergis).

Edit:

Ik weet niet meer bij welke winkel ik hem toen besteld heb maar hier op eBay is hij voor amper €25 (nieuw) te koop.

Er zullen ongetwijfeld andere merken en modellen bestaan. Dat kies je zelf maar.
(Ik geef gewoon mijn ervaringen met dit model.)

[ Voor 21% gewijzigd door Neobahamuth op 15-05-2009 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is waar natuurlijk, dat deze als versterker werkt en met mp3's wordt is het nooit super kwaliteit.

maar nu de vraag, zal dit de kwaliteit versterken als ik iets gebruik als de x-540?

aangezien deze een matrix modus heeft die analoog omzet naar digitaal voor aansturing van alle speakers.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb geen ervaring met de Logitech X-540 maar volgens deze foto van de achterkant

Afbeeldingslocatie: http://techgage.com/reviews/logitech/x-540/logitech_x540_08_thumb.jpg

vertrekken er 3 kabels van de bovenste 3 ingangen ('front', 'rear' en 'sub/center') naar de geluidskaart in je pc.

Als je die nu in je portable amplifier/splitter steekt ipv je pc, dan heb jet hetzelfde resultaat.
Ik weet echter niet of je luidsprekerset de optie heeft om een 2.0 signaal te 'up-converten' naar 5.1 of er gewoon op alle 6 kanalen hetzelfde uitpoept.

Verwijderd

Topicstarter
maar al zou die met 1 kabel al 6 boxen aansturen ook al gooit die het zelfde geluid op alle speakers. dat gebeurt uit eindelijk ook met 3 kabels vanaf de splitter, zijn ook 3 dezelfde signalen.

al leveren beide hetzelfde resultaat maakt het niet uit, wat je doet. maar dan wordt het zonder splitter. volgens mij lag de prijs rond de 35 euro.

Ik koop eerst deze set en als het niet naar wens werkt test ik het uit hoe het met splitter werkt.

bedankt allemaal in iedergeval

[edit]

heb net opgebeld naar een verkoop punt. volgens hun werkt het niet om via 1 kabel alle speakers aan te sturen.

het wordt dus toch een splitter of een versterker plus speakers

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 13:55 ]

Pagina: 1