• Usselite
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:39
Beste Tweakers,

Ik zit met een aantal vragen betreft de HD 4770. Ik heb interesse om de kaart te kopen maar er zijn een aantal dingen wat ik eerst zou willen weten.

1. Is het het waard om de kaart te kopen met dit systeem:
( is een Scaleo P uit 2006, standaard had het 1 gig ram en een Nvidia 6500 )
Manufacturer:
FUJITSU SIEMENS
Processor:
Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz (2 CPUs)
Moederbord:
Intel D945PPM
Memory:
3070MB RAM
Hard Drive:
500 GB
Video Card:
Club3D Ati HD 3650 512 mb

--- hier onder nvt als het het niet waard is.

2. Trekt de voeding het? Er wordt 450W aanbevolen en ik heb een 420W.
http://www.ms-tech.de/en/datenblatt/mp-420_en.pdf

3. In de specificaties van de HD 4770 wordt gevraagd naar een PCI Express 6 pin power connector 75W. Zo ver ik weet heb ik die niet ( of zijn in gebruik ). Ik heb wat rond gesurft en heb een molex naar pci express 6 pin converter gevonden ( 2 molex nodig voor 1 6 pin, ik heb nog 2 molex over ).

4. En dan nog van welk merk? Club3d, Saphire etc..??

Alvast Bedankt!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-05 19:58

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

je kunt die kaart er opzich wel in zetten alleen is je cpu nog al een bottleneck, ook moet er een PCI-e slot op zitten maar dat geloof ik wel dat die er op zit.

Dus je kunt opzich wel die kaart er in zetten alleen vraag ik me af of je het gaat merken.

Signature

• Usselite
Een PCI slot heb ik ook een x16 zoals wordt gevraagd. Maar ja... Of het ook enige zin heeft om te upgraden is de belangrijkste vraag.

• BGB4rn

BGB4rn

Lijkt mij dus niet dat je procc. snel genoeg is om de 4770 open te trekken qua power.

En je hebt toch al een aardige videokaart, of vindt je het nu te langzaam ?

Als je het te langzaam vindt kun je misschien gaan upgraden (kijken welke cpu je mobo ondersteunt)

Signature

• Usselite
De locale computer boer zei wel laatst ( kreeg een grote schoonmaak en een nieuwe voeding ) dat de processor eigenlijk wel goed is. Ik was er namelijk aan het denken aan een Core 2 Duo E6600 in te laten zetten. Maar ik heb dat toch maar achterwege gelaten aangezien ik rond de kerst / begin van het nieuwe jaar het geld bij een heb op een nieuwe computer te kopen. Maar voor die tijd wil ik ook fatsoenlijk willen gamen, bij een lang potje CoH heb ik zware frame drops wat ik voorheen niet had. Of bij Call of Duty ( de 1ste ) dat als ik naar bosjes kijk maar iets van 15 fps heb op de laagste instellingen ( voorheen heb ik hier nooit last van gehad ).

• BGB4rn

BGB4rn

Zou je dan ipv. upgraden niet gaan troubleshooten, misschien ligt het aan de temperaturen van de GPU of CPU.
En anders kun je ook eens de load van bijden bekijken om te zien of er nou iets helemaal op 100% staat te clippen.

15 FPS is wel erg weinig ja voor de specs die jouw systeem heeft, haal je met benchmarks ook een beetje geloofwaardige scores ?

Welk OS draai je, misschien moet je trouwens ook een keer een Driver update doen, wil ook wel eens iets helpen met "vage" problemen.

LOL post nr 1000 >:)

[ Voor 3% gewijzigd door BGB4rn op 15-05-2009 09:27 ]

Signature

• Usselite
Mijn probleem is dat ik over 3/4 maanden weer exact het zelfde probleem is. Ik kan dan wel een herinstallatie doen van Windows maar de computer "fatsoenlijk" schoonmaken lukt me niet omdat ik de middelen niet heb ( spuitbus is ook geen optie.... ). Dus sneller lopen zal het ook niet. En ik ben nogal veel eisend met spellen, ik heb er namelijk een hekel aan als ik lage fps heb en dat op de laagste settings...

Nog een reden om een nieuwe grafische kaart te kopen is dat ik een 24inch scherm heb :p

Ik draai trouwens: Windows XP MCE 2005 met sp3 en de laatste driver van Ati voor mijn grafische kaart.
Benchmarks... heb je een goeie site?

[ Voor 11% gewijzigd door Usselite op 15-05-2009 12:31 ]

• BGB4rn

BGB4rn

eeehm jaa,

www.tomshardware.com

www.hardware.info

staan wel benchmarks, je kunt ook een hoop vinden via google. en welke middelen heb je dan nodig denk je om een pc schoon te maken, ik gebruik gewoon een schroevendraaier en een wasbak ^^.

dikke slowchat hier :p

EDIT

als je een hekel hebt aan een lage fps een langzame pc's koop dan een nieuwe :+

[ Voor 20% gewijzigd door BGB4rn op 15-05-2009 12:49 ]

Signature

• Usselite
Ik kom overduidelijk niet aan de fps wat die mensen hebben, beter zelfs ik blijf er ver van af.
Maar eh, makkelijk gezegt een nieuwe pc kopen... sponser jij me? :p

Edit:
Zou wel fijn zijn als iemand anders nog antwoord kon geven op de bovengestelde vragen.

[ Voor 22% gewijzigd door Usselite op 15-05-2009 13:05 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Usselite schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:04:
Maar eh, makkelijk gezegt een nieuwe pc kopen... sponser jij me? :p
als jij mij even 1000 euro overmaakt naar mijn rekening stort ik het morgen terug.

Signature

• y0urit
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-01-2024
Voor zo'n €200,- kan je een nieuw moederboard en een nieuwe CPU kopen.
Daar komt dan nog zo'n €90 excl. bij voor de HD4770.
Dan zou je lekker kunnen gaan gamen.

Maar als je zegt een nieuwe pc te willen gaan kopen zou ik daar mee wachten, en je zuurverdiende centen daar in stoppen. Denk niet dat je erg veel extra performance krijgt voor die 90 euro die je voor de HD4770 uitgeeft.

• Usselite
hmm, oké bedankt voor het antwoord. :)

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 09:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb dus een MSI 4770 gekocht. Alleen kijk ik nu op de site van alternate en zie dat er ook een van Sapphire is, die er iets mooier uitziet qua kwaliteit en bescherming.
Zit er veel verschil tussen MSI en Sapphire? Of maakt het in principe niet zoveel uit?

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Maakt niks uit. Technisch zijn ze allemaal gelijk. Referentieboard van ATI.

Verwijderd

Er zijn 2 verschillende versies trouwens. ;)

Afbeeldingslocatie: http://en.expreview.com/img/2009/04/24/HD4770_uncoming_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.domimicro.fr/blog/public/sapphire_HD4770.jpg

Meest voor komende is de laatste. De best overklokkende is de bovenste.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2009 14:46 ]

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 05:15

Zuurstok

Passionately curious

ik wil dus ook een 4770 gaan kopen, maar die eerste versie ( Post hierboven..) schijnt helemaal niet te koop te zijn ?
De enigste die ik kan vinden is de tweede, en dat in 4/5 verschillende merken.. ( zie pricewatch, en zie wat ik bedoel =) )

ik ga hem namelijk binnen nu en een week halen, en het zou leuk zijn als de eerste versie er dan is.
Als ie er dan niet is, pech dan. Zit nu al 2-3 weken zonder pc en ga niet nog langer door =)

voor de mensen die nu gaan zeggen; maar wat typ je dit nu op dan ? Op een hele oude computer, die net internet trekt.. Had voorheen een laptop waarvan 't mobo het opeens begeven had ( lachenn... )

Edit:als 2-3 weken zonder pc een beetje 'verslaafd' klinkt; klopt. Maar het zij zo dat ik veel met fotografie bezig ben, en opdrachten die ik heb niet kan uitwerken doordat ik niet kan nabewerken/branden en m'n werk dus niet behoorlijk kan afleveren :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zuurstok op 20-05-2009 00:53 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:11
Ik heb wel 1 van die eersten kunnen vinden. helaas wel pro-order.

http://www.salland.eu/?re...taGQtNDc3YS15ZGZjLmh0bWw=

meer zijn er op dit moment nog niet. tenminste niet dat ik weet 8)7

Verwijderd

Bij Azerty staat die ook nog.
Googlen op HD-477A-YDFC kan ook nog wel wat opleveren. :)

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
Zojuist de XFX 4770 YDFC versie besteld, hij is op voorraad bij dunnet voor €90. _/-\o_

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
maar heeft XFX 4770 YDFC ook een volledig power circuit of mist deze kaart net zoals de versie met de andere koeler ook componenten in het power circuit?

Verwijderd

Als de foto erbij hoort, zie je dat deze condensators mist. ;)

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Ik heb ook wat over 2 soorten HD4770 kaarten gelezen, volgens mij is de onderste het nieuwe Media-edition model, ik dacht dat je de bovenste normaal kreeg, maar ik ben hier niet zeker van en ik weet niet meer waar ik dat heb gelezen. Evengoed, verschil zit em in de prijs van de componenten en de koeler, ze zouden beide evengoed moeten werken en ook gewoon een tijd mee moeten gaan. De onderste, alternatieve koeler, maakt wel iets meer herrie, maar buiten dat is er geen verschil dat de gebruiker gaat merken (tenzij je wilt overklokken).

Evengoed, ik zou zelf een nieuw systeem aanschaffen voor een HD4770, voor niet zo heel veel extra kun je een degelijk systeempje bouwen en het huidige kun je in de V&A te koop aanbieden zodat je nog iets van de kosten dekt. Maar kan me voorstellen dat je niet echt graag op extra kosten gejaagd wordt, het lijkt me alleen wel raadzaam icm die grafische kaart, een wat oudere kaart zou beter bij je systeem passen, iets als een 8600GT van nVidia ofzo, maar dan is je game performance nog steeds niet geweldig, maar acceptabel voor zo nu en dan een spelletje.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• ClementL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-04 19:36
Ik heb er nu 2 met een Dual-slot koeler (om specifiek te zijn van XFX op dunnet.nl)
De prijs valt op zich heel erg mee als je ziet wat je krijgt.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die heb ik ook (ook van dunnet), past precies in een NSK1380 htpc kast van antec. Dankzij de slot cooler blijft het allemaal lekker fris in de vrij krappe kast.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1