Ik ben bezig met een inlogsysteem bouwen (voor mij de eerste keer dat ik daarmee bezig ben). Op zich heb ik nu een goed werkend systeem: men kan inloggen, aanvinken dat de login onthouden moet worden, etc. Nadeel is alleen: als je inlogt vanaf computer A en vervolgens vanaf computer B (met een ander IP), je op computer A niet meer bent ingelogd. Het moet mogelijk zijn om dan ook nog op computer A ingelogd te zijn, en dat wil ik dus ook mogelijk maken.
Wat ik nu doe met mijn sessies is het volgende (korte samenvatting van 60 regels PHP):
Wat denken jullie? (en ook: denk ik misschien te ingewikkeld en is er een veel gemakkelijker/beter alternatief?)
Wat ik nu doe met mijn sessies is het volgende (korte samenvatting van 60 regels PHP):
- Als $_SESSION['suser'] geset is, en de sessietijd is niet verstreken, de sessie verversen
- Is dat niet het geval: pak de cookie erbij en vergelijk de userid en (gehashde) wachtwoord in de cookie met de gegevens in de database. Kijk daarbij ook of het IP van de inloggende gebruiker matcht met het laatst opgeslagen IP in de database.
- Is dat niet het geval: session_destroy.
Wat denken jullie? (en ook: denk ik misschien te ingewikkeld en is er een veel gemakkelijker/beter alternatief?)
Tjolk is lekker. overal en altijd.