Toon posts:

grote problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen,

Ik zit met een groot probleem gister zet ik de pc aan en met dat die opgestart is krijg ik meldingen van ongeveer 20 trojan horses die in de map C:/windows zitten. Nu heb ik gister al eens mijn C schijf geformatteerd dat ging allemaal gewoon goed. Ik heb toen even avg gedownload (als eerste op toen die net geformatteerd was) en meteen kreeg ik weer meldingen van virussen. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen aangezien de virusscanner ze niet kan verwijderen en formatteren ook niet helpt.

En dan heb ik nog een probleem ik heb een Asus Eee PC zo'n klein geval, die is nu ook geïnfecteerd waarschijnlijk door een USB stick die ik ook in de pc heb gebruikt. Maar mijn laptop heeft geen cd drive , dus hoe kan ik mijn laptop formatteren en xp opnieuw installeren???

Mvg

Remco

Verwijderd

Topicstarter
ow als iemand een oplossing heeft graag in taal die ik ook snap ik ben niet zo handig met computers en de termen :P

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:00
Het kan zijn dat je bestanden bewaard hebt op een andere partitie dan C: en dat die bestanden geinfecteerd zijn. Scan de hele pc eens met een up to date online scanner of bootcd met virusscanner.

M.b.t. het herinstalleren van de Eee PC: klik

Meer hints te vinden met: http://www.google.nl/sear...sus+Eee+PC&meta=&aq=f&oq=

[ Voor 24% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-05-2009 08:41 ]

Specs

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Is het niet een fout in avg dan dat je die melding krijgt of laat ie je ook zien wat er dan allemaal op je systeem staat.
En ik denk dat dit beter in het beveilinging en virussen forum past, dit heeft geloof ik niet veel met csl te maken.

En als je een usb stick volpropt met een uitgepakte iso kan die daar wel van af booten, je moet dan niet een besmette stick hebben ;)

grote is trouwens met een o ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BGB4rn op 15-05-2009 08:46 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen fout van avg volgens mij hij geeft indd aan waar die dingen zitten in C:/windows in mappen

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:00
Het kan een zogenaamde false positive betreffen. Dit is uit te sluiten met behulp van http://virusscan.jotti.org/nl :)

Specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Voor je EeePC staat er wel een tutorial in de topicstart van [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 . Ook met google kun je genoeg info krijgen hoe je deze kan herinstalleren met behulp van een USB stick. Wellicht wel een idee om deze eerst ook in je huidige computer te formatteren ofzo om deze van zijn virus te verlossen.

Wat betreft het virus zelf, dat heeft niets met hardware te maken. Zoek uit of het een false positive is zoals afaloth_arwen hierboven noemt. Anders kun je het beste zoeken met google op de naam van het virus. Anders wederom formatteren en zorg dat je een CD hebt met orginele Windows daar illegale versies wel eens met virus komen!

Aangezien dit niets met de hardware van doen heeft gooi ik het topic op slot. Ik denk dat je er met de EeePC wel uit kunt komen. Voor het virus zelf kun je beter in Beveiliging & Virussen zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.