Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Hallo,

ik ben van plan om dit weekend mijn coolermaster cm690 zwart te spuiten (hele case).

nou is mijn vraag met welke verf ik dat het beste kan doen. met normale verf lukt dat volgens mij niet omdat je dan met de oude verf zit en het dan niet goed hecht aan de case. Ik wil voorkomen dat ik de hele case moet schuren omdat er veel lastig te bereiken plekken zijn.

alvast bedankt.

Verwijderd

Kun je er niet gewoon eerst een hechtlaag / primer overheen spuiten? Daar is vast wel iets voor.
Wel eerst goed ontvetten.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34
Goed ontvetten en vervolgens in meerdere dunne lage spuiten. Afwerken met blanke lak voor de krasvastheid. Als het goed is moet je verf er dan wel goed opzitten. Dikke lagen spuiten en geen blanke lak zijn succes voor krassen binnen een dag.

De wijzen komen uit het Oosten!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08

m0nk

16-09-2003 15.15

Heb het ook ooit gedaan. Eerst licht opschuren, primer eroverheen en dan meerdere lagen lak eroverheen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik heb op youtube een keer een tutorial gezien en daar gingen ze eerst de case zandstralen ipv te schuren, daarna gingen ze aan de slag met ontvetten en een laag primer. toen pas ging de kleurlak er op. Ik weet niet zeker hoe ze het precies deden maar je kunt het vast wel vinden.

Ik denk alleen niet dat je een zandstraal machine hebt staan en ook geen spuitcabine maar ach :+

Signature

• _FrostBite_
ja ik zat te denken om eerst de ontvetten, daarna meerdere dunnen lagen zijde glans (hoogglans is me net te en mat is niet sterk genoeg) lak weet ik niet of ik dat ga doen. ik denk dat het dan net hoogglans gaat worden.

ontvetten, hoe is dat het makkelijkst te doen? Ik wat een leek op dit gebied maar wil het wel onder de knie krijgen.

Ik heb 2 jaar geleden mijn eerste casemod gedaan. daarbij heb ik een 5.25 bay zwart gespoten (mat) hier heb ik hem wel helemaal geschuurd omdat deze geen moeilijke hoeken en plekjes had.

maar zoals ik al zij. ik wil schuren vermijden.
spuitcabine is makkelijk te maken van een tafel o.i.d.

• BGB4rn

BGB4rn

Volgens mij kun je wel ontvetten met.... ontvetter ! (remmenreiniger, afwasmiddel, ander schoonmaakspul.)

Verder hadden ze in het filmpje de case aan een touw gehangen zodat ze de case niet aan hoefden te raken om een andere kant te spuiten.

Signature

• _FrostBite_
ok bedankt :)

das wel een goede tip. we hebben nog een oude tafel (vrij hoog) in de schuur staan. daar ga ik dan de case onderhangen met een touw o.i.d.

verder wil ik ook nog een paar casefans van UV verf (Oranje) voorzien. iemand hier ervaringen mee? welke kleur fans het beste werkt? (ik hoop dat het niet een te erg offtopic vraagje is :X )

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door _FrostBite_ op 15-05-2009 12:18 ]

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11 22:40
Ontvetten doe je dus echt niet met afwasmiddel ! Doe gewoon netjes met thinner of terpentine ontvetten, anders wordt het zowieso niets.

Verwijderd

Precies, haal een fles terpentine voor 1 of 2 euro, werkt perfect.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:55:
Precies, haal een fles terpentine voor 1 of 2 euro, werkt perfect.
Precies, ik gebruik altijd terpentine voor het ontvetten van materialen alvorens te schilderen.

Ik heb het ook een keer gedaan (zo'n vieze witte kast van m'n P4 machine, voor de gein een keer matzwart gespoten).

Had eerst met een hele lichte schuurpapier (korrel 1000 ofzo) elektrisch opgeschuurd totdat de witte lak rafelig werd. Toen afgeblazen met de compressor en de kast ontvet met terpentine. Ik had nog een bus metaalverf staan (van mijn brommer :P) daar heb ik toen mijn kast mee ingespoten (meerdere lagen).

Let wel! Je moet de verf echt super goed laten drogen en vanaf een grote afstand spuiten, wanneer je druipers krijgt (nee geen SOA) is het afgelopen en kun je weer vanaf vooraf aan beginnen.

Ik weet ook niet meer of ik tussen het lakken door nog geschuurd heb.

Heb geen primer gebruikt, immers was mijn kast al erg ruw en de verf hechtte verrassend goed :)

[ Voor 17% gewijzigd door Matis op 16-05-2009 11:02 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

- Zo veel mogelijk delen loshalen, per stuk spuiten werkt makkelijker dan in 1x
- licht opschuren met k 600 tot de bestaande lak er dof uitziet
- ontvetten
- Grondlaag in pakweg 2 lagen opbrengen
- evt grondlaag iets opschuren k1500 (maakt het geheel wat vlakker)
- ontvetten
- kleur aanbrengen, meestal doe ik zo'n 3 dunne lagen, 4e om de laatste plekjes te doen.
Dan kun je het zo laten of voor de nette afwerking gaan:
- licht opschuren k1500
- blanke laag ook weer een aantal dunne lagen
- die blanke laklaag kun je evt ook weer licht opschuren (nu k1500) en dan polijsten voor een spiegelend effect.

via google op casemod painting guide etc. kun je ook nog wat geïllustreerde voorbeelden vinden.

IIG altijd dunne lagen, en licht opschuren bevorderd de egale uitstraling omdat je dan alle oneffenheden opvult/wegschuurt.

• BGB4rn

BGB4rn

BGB4rn schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:57:
Ik heb op youtube een keer een tutorial gezien en daar gingen ze eerst de case zandstralen ipv te schuren, daarna gingen ze aan de slag met ontvetten en een laag primer. toen pas ging de kleurlak er op. Ik weet niet zeker hoe ze het precies deden maar je kunt het vast wel vinden.

Ik denk alleen niet dat je een zandstraal machine hebt staan en ook geen spuitcabine maar ach :+
ik heb t filmpje even opgezocht trouwens ^^

Signature

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 19:27
anders vang je die zandkorrels ff op ofzo? een doek er omheen hangen binnen ofzo ( zo deed mijn pa het en dat werkte perfect...) en mooie kleur trouwens..... not 8)7

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Lubbers92 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:26:
anders vang je die zandkorrels ff op ofzo? een doek er omheen hangen binnen ofzo ( zo deed mijn pa het en dat werkte perfect...) en mooie kleur trouwens..... not 8)7
Kleur is op het filmpje niet heel mooi, maar IRL denk ik wel hoor, mooi flitter effect.

Verwijderd

Hier is trouwens de afgewerkte case van bovenstaand filmpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mnpctech.3dpixelnet.com/picture_library/bruce_lee_casemodblog_mnpctech9d.jpg

En hier vind je de worklog:
http://www.themodbrothers.com/viewtopic.php?f=14&t=21
(Hier staat nog wat over de paintjob.)

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 19:27
ok uiteindelijk is hij wel nice maar ik zou hem zelf niet willen hebben :)

• _FrostBite_
Ok bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik heb dit weekend de kast helemaal leeg gehaald. Toen kwam een bekende langs die mij bezig zag met het uit elkaar halen van mijn case. Die zij dat hij hem gratis wel even door de fabriek wou halen ( Fiets fabriek ). Dus word hij daar vandaag gepoepercoat. ik ben benieuwd naar het resultaat, want de kast moet door een oven om zo het poeder te veranderen in lak. Hopelijk werkt het :)

De kleur die ik heb gekozen is mat zwart. ook had ik nog de keuze om metalic of hoogglans zwart te doen.
Ik kan als jullie dat willen wel even wat foto's posten voor het resultaat.

Verwijderd

_FrostBite_ schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:17:
Ok bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik heb dit weekend de kast helemaal leeg gehaald. Toen kwam een bekende langs die mij bezig zag met het uit elkaar halen van mijn case. Die zij dat hij hem gratis wel even door de fabriek wou halen ( Fiets fabriek ). Dus word hij daar vandaag gepoepercoat. ik ben benieuwd naar het resultaat, want de kast moet door een oven om zo het poeder te veranderen in lak. Hopelijk werkt het :)

De kleur die ik heb gekozen is mat zwart. ook had ik nog de keuze om metalic of hoogglans zwart te doen.
Ik kan als jullie dat willen wel even wat foto's posten voor het resultaat.
Als het door een professionele fabriek gedaan wordt komt het wel in orde hoor. ;)

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:51:
[...]

Als het door een professionele fabriek gedaan wordt komt het wel in orde hoor. ;)
want je hebt ook amateurfabrieken :S

Signature

• _FrostBite_
ik weet niet of ik het mag noemen maar het is batavus :P .. dus best wel professioneel ;)

• BGB4rn

BGB4rn

krijg je er dan ook stickertjes op alsof het een fiets is ? :P

Signature

• _FrostBite_
haha nee. misschien wel een vet id. want sommige stickers zijn best vet :D. maar die zitten dan altijd onder de lak dus is het nu eigenlijk te laat om nog van plan te veranderen. misschien iets voor de volgende case mod, die van mijn broertje bijvoorbeeld :P

• _FrostBite_
Ik heb de kast gister avond weer thuis ontvangen. Het resultaat is erg mooi geworden :*) als ik ooit goede foto's heb gemaakt post ik ze hier. maar omdat het mat zwart is valt de flits van mijn telefoon camera erg slecht en is het oppervlak haast grijs. vandaag worden de zijpanelen nog gecoat.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

_FrostBite_ schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:51:
Ik heb de kast gister avond weer thuis ontvangen. Het resultaat is erg mooi geworden :*) als ik ooit goede foto's heb gemaakt post ik ze hier. maar omdat het mat zwart is valt de flits van mijn telefoon camera erg slecht en is het oppervlak haast grijs. vandaag worden de zijpanelen nog gecoat.
leen even een digi fotocamera :) werkt 10x beter dan je phone

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• _FrostBite_
ja klopt. mijn ma zou vandaag even op der werk kijken of der nog 1 beschikbaar is. zijn toch allemaal fotografen daar :P

iemand misschien voorkeuren wat ze het liefst willen zien? qua foto's van de kast

• BGB4rn

BGB4rn

Alles :+

Signature

• _FrostBite_
Ik zal kijken of ik alles er goed op kan zetten. de kast is inmiddels wel weer bebouwd. alleen missen de panelen nu nog. hopelijk is vandaag een camera beschikbaar en anders word het morgenavond.

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29
Haha eerst lees je: ... kennis regelt poedercoaten .. dus ik denk: B-) Wow! Mooier kan bijna niet! Heel mooi strak effect als het netjes gedaan is.

Dan lees je verder: .. ik laat 'm MATZWART maken .. :')

Tja dan had je er net zo goed een spuitbus mat zwart van de Hema overheen kunnen spuiten, in een zanderig schuurtje, met je ogen dicht in het donker, met één vinger in je neus 8)7

• _FrostBite_
dit is tog wel even wat mooier dan dat je het met de spuitbus doet hoor. het is zeer strak en ook sterk. als je het met een spuitbus doet beschadigt het heel snel.

matzwart en matzwartzit wel degelijk verschil in vergeet dat niet.
Pagina: 1