Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mailsever achter ADSL van HetNet

Pagina: 1
Acties:

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 13:02
Al enige jaren heb ik Kerio mailserver op mijn thuisservertje draaien. Dit werkte altijd goed. Echter ben ik overgestapt van Online ADSL naar HetNet Surfen en bellen. En hierna werkt mijn mailserver niet goed meer. Het probleem is als volgt: KPN (HetNet) blokkeert poort 25 uitgaand en inkomend. Nu kan ik dus wel mail sturen van mijn mailserver naar buiten, via de relay mailrelay.direct-adsl.nl. Echter mail ontvangen op mijn server gaat niet. Ik heb de MX-records al twee keer laten aanpassen door mijn domein provider. Poorten zijn goed geforward. Als ik namelijk vanaf mijn HetNet Webmail account naar mijn eigen account mail komt alles wel goed aan. Zolang het maar binnen het KPN netwerk is. Ik zal even mijn MX records posten die ik al geprobeerd heb.

mijndomein.eu MX 10 smtp.mijndomein.eu
mijndomein.eu MX 20 mailhost.hetnet.nl
smtp.mijndomein.eu A 81.206.47.xxx

De andere MX records die ik geprobeerd heb zijn

mijndomein.eu MX 10 smtp.mijndomein.eu
mijndomein.eu MX 20 mailrelay.direct-adsl.nl
smtp.mijndomein.eu A 81.206.47.xxx

Ik weet niet wat ik nu niet goed doe. Kan iemand mij verder op weg helpen? Alle topics die ik hier heb kunnen vinden gingen over MX records die niet waren ingesteld, en poorten die niet goed geforward waren.

Typo in titel

[ Voor 0% gewijzigd door Guust Flater op 15-05-2009 01:40 . Reden: Typo in titel. ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ooit toen ik nog bij Planet zat, gebruikte ik mailrelay.planet.nl als 2e MX.
Het lijkt me dat mailrelay.direct-adsl.nl ook zou moeten werken.

Had je er met het testen wel rekening mee gehouden dat DNS updates soms wel een dag kan duren?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je kan ook altijd nog de service van rollernet en soortgelijken gebruiken en je mail laten bezorgen op een andere ( NIET gefiltere poort :P )

404 Signature not found

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
3. Ik draai mijn eigen E-mail server. Hoe stel ik mijn E-mail server in bij Internet?
Bij Internet van KPN kunt u gebruik maken van een eigen e-mailserver. Echter om uw e-mailserver te beschermen tegen kwaadwillende personen, die mogelijk uw e-mailserver misbruiken om ongewenste e-mail (SPAM) te versturen, wordt door Internet poort 25 TCP/UDP (SMTP) verkeer vanuit internet naar Internet eindgebruikers en visa versa niet doorgelaten.

Om Internet eindgebruikers toch de mogelijkheid te geven om een eigen e-mailserver te gebruiken heeft Internet een mailrelay server ingericht. Uw e-mailserver kan e-mail ontvangen en versturen van en naar uw eigen domeinnaam via de Internet van KPN mailrelay server, zie voor meer informatie de gebruiksaanwijzing "DirectADSL(mailrelay).pdf".
DirectADSL(mailrelay).pdf

/edit: Bovenstaande had je dus al geprobeerd. Nam trouwens aan dat dit werkt bij alle kpn providers, maar misschien dat het bij HetNet alsnog geblokkerd is om gebruik te maken van de inkomende relay? Er staat wel wat over in de faq, maar itt de uitgaande relay wordt het server adres niet genoemd:
Inkomend: verplicht via mailgateways
Een tweede regel die helaas nodig bleek is het blokkeren van inkomend verkeer op poort 25 bestemd voor klanten in de inbel- of ADSL-netwerken. Inkomend verkeer bestemd voor poort 25 van de mailsystemen van Het Net (mail dus) mag wel door. Deze 'inkomende OpenRelay blokkade' is ingesteld om te voorkomen dat derden misbruik gaan maken van slecht geconfigureerde systemen van klanten en vervolgens gaan spammen via dat klantsysteem en het mailsysteem van Het Net. Vanwege deze spam komt het mailsysteem van Het Net op de zwarte lijst.

[ Voor 110% gewijzigd door Nielson op 15-05-2009 10:51 ]

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-11 13:02
Bedankt voor alle snelle antwoorden en het meedenken naar andere oplossingen. Ondertussen werkt het! Ik was iets te gehaast waardoor waarschijnlijk nog niet alle DNS servers waren bijgewerkt. Dus de relay via mailrelay.direct-adsl.nl is de goede.

Verwijderd

Sinds gisteren ok deze instellingen aangepast om e-mail te ontvangen.
Nu krijg ik alleen de plaatjes niet in de e-mail door heeft iemand dit ook?
Daarvoor geen enkel probleem gehad. (andere provider).
Het is inderdaad een gedoe.
Pagina: 1