Toon posts:

8800GTX Fan vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eey allemaal,

Ik heb beetje een noob vraag, ik heb laatst een 8800GTX aangeschaft, deze werd vrij warm dus heb ik
met Ntune de fan van de video kaart op 100% laten draaien. Is dit schadelijk of kan dit gewoon?

greetz

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 19:45

Slapstick

Me, myself or I

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:49:
Eey allemaal,

Ik heb beetje een noob vraag, ik heb laatst een 8800GTX aangeschaft, deze werd vrij warm dus heb ik
met Ntune de fan van de video kaart op 100% laten draaien. Is dit schadelijk of kan dit gewoon?

greetz
Nee, Alleen voor je oren ;)

:TweakBlog:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Wat is vrij warm, videokaarten kunnen best wat hebben. Verder is het misschien handiger om een casefan ergens te plaatsen.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Eey,

Volgens "Furmark" zit hij al snel aan de 85 graden, en er hangt een 120mm en 80mm aan de zijkant van mijn pc. maar dit kan verder geen kwaad alleen qua geluid dan, want nu blijft hij rond de 67 grade..
thanks voor snelle antwoorden

greetz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is vrij warm?
Verder kan het natuurlijk weinig kwaad als je de voeding gewoon continu laat blazen, 't maakt alleen meer lawaai.

Verwijderd

Ik heb vaak van mensen gehoord die extra fans aan de zijkant plaatsten en hogere temperaturen kregen omdat dit de airflow verknoeide. Je kunt beter de boven en achterkant van de kast volzetten met outtakes. Daarnaast is Furmark de Linpack van de videokaarten. Totaal onrealistische belasting.

Verwijderd

Topicstarter
Eey

oke bedankt voor alle antwoorden :), ik weet nu voldoende

greetz

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

draai anders wat zwaardere dingen (bijvoorbeeld de crysis benchmark), en check je temps (bijvoorbeeld met rivatuner). Mijn inmiddels overleden 8800GTX van Asus werd standaard onovergeklokt 76 graden onder load. (met een fatsoenlijke airflow in de kast). Met een tafelventilator werd het ding 15 graden koeler.

-_-

Pagina: 1