WLAN peer-to-peer en infrastructure problemen met NAS

Pagina: 1
Acties:

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Soms heb je van die momenten dat je veel opties geprobeerd hebt waarvan je denkt dat het zou werken, maar dat het niet werkt.

Daarom wil ik het volgende probleem voorleggen:

1. Een W2003 SBS server (tower) met WLAN kaart en dual Gbit LAN
2. Een WLan NAS

In de server zit een wlan kaart die zowel als AP ingesteld kan worden als gewoon een "normale" wlan kaart. Ik had hem eerst ingesteld als normaal en zowel de kaart als de WLAN op Ad-hoc (Peer-2-Peer), echter zien ze elkaar dan niet.

Later de kaart eens als AP ingesteld en de NAS op infrastructure en de NAS naar de AP laten zoeken. Dat ging goed. Echter als ik vanaf de server het IP van de NAS in vul, vindt hij hem niet. Maak ik echter met de laptop een verbinding met de Wlan kaart AP dan kan ik wel naar het IP van de NAS.

Ik heb al heel wat draadloze netwerken en oplossingen bedacht, maar ik ben nu zo "vreemd" bezig geweest hiermee, dat ik het niet werkend krijg.

Het lijkt mij, dan je gewoon via de wlan AP verbinding moet kunnen maken met de NAS, zonder nog een extra Wireless device in de server te zetten. Ad-hoc mode onderling zou ook moeten werken, maar stellig doe ik iets zo verkeerd, dat het toch niet werkt.

Ik kan dus wel even wat frisse input gebruiken.

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Het lijkt mij overigens dat als je ze beide op Ad-hoc hebt staan, ze gewoon elkaar zouden moeten kunnen pingen...

Verwijderd

kun je een uitdraai geven van de routering op de server?

CMD commando: route print

en draai je toevallig RAS op die server?