Toon posts:

Iiyama A705MT of LG795FT+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iiyama A705MT of LG795FT+

Als ik hier zo rondkijk hoor ik veel positiefs over de LG915FT. Ik ben dus op zoek naar een 17 inch scherm. Is iedereen ook zo te spreken over de LG Studioworks 795FT+? Ik twijfel tussen deze monitor en de Iiyama A702HT (deze is niet meer te krijgen dus wordt het maar de A705MT). Persoonlijk heb ik de lijntjes liever niet op mijn scherm en de LG schijnt die niet te hebben. Velen zullen dat wel onzin vinden maar mij vallen ze al op bij mijn tv, dus dan zie je ze al helemaal als je met een witte achtergrond bezig bent. O ja, ter informatie: de Iiyama (MT) kost f 785,- en de LG f 929,-

Dutchman

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Mijn huisgenootje heeft die 795+, heerlijke monitor! (de Iiyama trouwens ook). Maar je prijsje klopt niet echt, bijvoorbeeld bij funprice kost de LG 'slechts' 899 incl BTW en op pricewatch staat ie al voor 839

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 10:41
Ik heb 795FT+ en die is heel erg lekker om naar te kijken. Gewoon goede monitor. Van die Iiyama weet ik verder nix. Maar als je die Flatron koopt heb je zeker een goede monitor

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Op woensdag 28 februari 2001 13:20 schreef dutchman22 het volgende:
O ja, ter informatie: de Iiyama (MT) kost f 785,- en de LG f 929,-
DE LG795FT+ kost 839,-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Dus de prijs valt ook alweer erg mee. Maar die FT heeft dus geen lijntjes over het scherm lopen? Waarom heeft LG dat niet en sommige anderen (iiyama, sony..) wel? Heeft het weglaten van die draden geen nadelen?

Dutchman

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
De LG is een gewone CRT monitor, geen Trinitron. Bij trinitron heb je die twee lijntjes nodig...

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Wat is dan geen gewone CRT monitor behalve LCD? Eigenlijk zijn ze het allemaal. Is Trinitron niet ook een Catothe Ray Tube, daar wordt toch ook met een electronen kanon gewerkt?

Volgens mij zit het verschil niet in de CRT maar in het fosfor masker. Trinitron (van Sony) heeft een streepmasker, net als de vlakke Diamondtron buizen (Mitsubishi/NEC). Dynaflat (Samsung) en Flatface (Hitachi) zijn vlakke schermen met een gatenmasker, dit bedoel je waarschijnlijk met gewone CRT? Tenslotte heeft Flattron (LG) een sleuven masker, iets tussen een streep- en een gatenmasker in dus.

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Weglaten van de draden heeft geen nadelen voor zover ik het kan zien.. het is een nieuwe techniek die LG gebruikt, Trinitron bestaat al een tijdje..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Ik zou als ik moest kiezen tussen die twee monitoren naar garantievoorwaarden en dergelijke kijken!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:08

Blauw

De Schreeuw

ik zou de 705MT kopen omdat die goedkoper is (750?) Ik heb m zelf ook, heerluku monitor
Pagina: 1