[review] Instellingen van LE40A656 tijdens review

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 13:25
In deze review test Tweakers.net de LE40A656. Deze heb ik nu ook, maar ik zoek nog een beetje naar de beste instellingen van het menu. Ik gebruik een Spyder3 Elite om mijn pc-uitgang te corrigeren, maar dat gaat niet geheel goed. Met de instellingen van de televisie krijg ik ook niet het gewenste resultaat. Dus welke instellingen zijn er gebruikt?

vrede in rust

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 21:50
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de instellingen van Tweakers.net. Ik ben ook in het bezit van deze fantastische TV. Ik heb er ook een review van gemaakt: Samsung LE40A656 review door Who Am I?.
Ik heb zelf een site gevonden waar hun ideale instellingen op staan na kalibratie. Zoals in mijn review staat, ben ik erg tevreden met die instellingen.
Het lijkt mij toch best interresant om te zien of Tweakers.net op een vergelijkbaar resultaat uit komt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Who Am I? op 16-05-2009 20:27 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oef, da's een jaar geleden. Ik weet nog dat ik van die serie heb geleerd dat ik die instellingen moet bewaren en vermelden voor de gebruikers, maar ik vrees dat ik ze niet meer heb.

Wat gaat er precies mis, Nas T? Op de televisie kun je de kleuren per kanaal aanpassen als je de kleurruimte op "custom" zet, dan zou je met je Spyder3 in ieder geval een heel eind moeten komen en neutrale kleuren op je scherm moeten kunnen krijgen, toch? Het beste is nml om niet je pc direct te corrigeren, maar om je televisie zelf eerst te corrigeren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 13:25
Grrrrrene schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:52:
Oef, da's een jaar geleden. Ik weet nog dat ik van die serie heb geleerd dat ik die instellingen moet bewaren en vermelden voor de gebruikers, maar ik vrees dat ik ze niet meer heb.

Wat gaat er precies mis, Nas T? Op de televisie kun je de kleuren per kanaal aanpassen als je de kleurruimte op "custom" zet, dan zou je met je Spyder3 in ieder geval een heel eind moeten komen en neutrale kleuren op je scherm moeten kunnen krijgen, toch? Het beste is nml om niet je pc direct te corrigeren, maar om je televisie zelf eerst te corrigeren.
Ik kreeg niet echt de controle over de output. Netjes wit en diep zwart waren niet echt van de orde, maar op dit moment heb ik het aardig onder controle. De spyder hoeft maar marginaal te corrigeren, en ik ben tevreden met het resultaat.

vrede in rust