Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wachtwoord probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.001 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom mijn systeem niet in ( windows vista home premium) ik kom niet verder dan het gebruikerswachtwoord...kan dus niet in windows zelf komen. Mijn wachtwoord klopt blijkbaar niet meer en ik kan geen kant meer op...moet ik hierdoor een pc van 1000 euro weggooien?

Ik heb via de bios geprobeerd het wachtwoord te wijzigen maar dat lukt ook niet..ik ben ten einde raad...help aub

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Pc hoef je natuurlijk niet weg te gooien omdat je je wachtwoord niet meer weet, want je zou in het ergste geval altijd nog kunnen formatteren. Maar probeer het eens met ERD Commander, daarmee zou je het admin wachtwoord moeten kunnen aanpassen.

The devil is in the details.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

1: PC aanzetten
2: Gelijk op F8 drukken (let op F-lock enzo)
3: Kies veilige modus
4: selecteer Administrator
5: configuratiescherm
6: Gebruikersaccounts
7: Je account selecteren en wachtwoord opnieuw instellen/verwijderen
8: Reboot.

Je hoeft dus niet je PC weg te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
ook in veilige modus vraagt het systeem om mijn wchtwoord......hoe kan ik hier omheen?

Verwijderd

Topicstarter
ok..hier is de situatie, mijn ex was blijkbaar uit op wraak en heeft mijn harde schijf en de geheugenmodules uit mijn PC gehaald. Enkele dagen later kreeg ik ze terug...na installatie kom ik niet verder dan het aanmeldscherm van Vista. Ik zit al uren te klooien en kom er alleen niet meer uit.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:35:
ook in veilige modus vraagt het systeem om mijn wchtwoord......hoe kan ik hier omheen?
Probeer deze boot-CD:

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

Het is een bootable mini-linux die in staat is je administrator wachtwoord te resetten. Ik heb het met succes gebruikt op windows 2000, XP en Vista, en dit CD-tje ligt standaard in mijn la op het werk, we krijgen nog wel eens een PC terug die 2 of 3 jaar terug door een foute systeembeheerder (2 jaar terug ontslagen) geïnstalleerd was met eigen verzonnen local admin passwords enzo.... :D
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:42:
ok..hier is de situatie, mijn ex was blijkbaar uit op wraak en heeft mijn harde schijf en de geheugenmodules uit mijn PC gehaald. Enkele dagen later kreeg ik ze terug...
Lekkere ex heb je :P

Wellicht heeft zij er wel van geboot en het wachtwoord zitten veranderen om je te pesten. Hoe dan ook, dit is dus op te lossen met bovengenoemde boot-CD. Overigens ook op floppy te downloaden.

[ Voor 27% gewijzigd door maartena op 14-05-2009 20:46 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anders zit hier wel iets tussen..

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
ghe ghe ghe...ze was wel lekker ja....maar ook een nerd en dus veels te goed in verprutsen van een pc....
hoe dan ook...cd branden op andere pc gaat wel lukken...echter afspelen op de probleem pc is een groter probleem aangezien ze de kabel van cd-rom speler naar moederbord heeft verdonkeremaand...geen reserve kabels in huis.....damn ze is goed

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor veilige modus met opdracht prompt kies kom ik nog steeds niet voorbij het wachtwoord scherm.....ik word gek

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

in HirensbootCD zit een tooltje waarmee je vrijwel elke windows versie kan ontdoen van het inlog wachtwoord (weet even niet meer hoe het tooltje in HBCD heet, maar het zit erin ;))

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 22:49

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Je zult altijd een wachtwoord moeten invoeren om je bij die Windows installatie aan te melden! Maakt niet uit of je het via de console doet of via een terminal server ofzo...

Je zult dus 1 van de bovengenoemde tools moeten gebruiken om de Administrator account te overschrijven.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijkheid....ik kan geen cd-roms opstarten ...ik loop vast op het password..verder kom ik simpelweg niet

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11 19:02

User

S3

Probeer anders OPH-crack eens, volgens mij kan je daarmee een SAM bestand ook vanaf een andere computer op het netwerk 'uitlezen'.

Verwijderd

Topicstarter
ehrm User.tmp...kan je dit in Jip en Janneke taal nog eens proberen? bij voorbaat dank :-)

• User

User

S3

In het SAM bestand staat de wachtwoorden van alle accounts van die computer, normaal gesproken kan je dat bestand niet openen maar er zijn programma's die er op een of andere manier wel inkomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:11:
voor alle duidelijkheid....ik kan geen cd-roms opstarten ...ik loop vast op het password..verder kom ik simpelweg niet
Koop een nieuwe kabeltje? En heeft ze je Bios ook beveiligt? Want je boot gewoon van die Cd ;). Dus dan hoef je niet via command prompt proberen die cd op te starten.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Als ik dit zo lees, wat heeft mijn wachtwoord dan voor zin ?

Heeft in mijn ogen alleen zin als ik bv op school of thuis zit dat me klasgenoten/broertjes er niet ala minute inkunnen. Maar als je dus iemands laptop jat, kun je er dus blijkbaar wel weer in met bovenstaande tips.

Hoe kan ik mijn laptop dan beter beveiligen ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zal iets moeten doen om het Windows-wachtwoord te omzeilen, dit kan alleen door iets te starten i.p.v. Windows. Dit zal geladen moeten worden van een extern medium, zoals CD-Rom, floppy of USB. Floppy is in veel gevallen te klein, booten van Cd is makkelijk (vanwaar de meeste tooltjes starten van CD) en USB is vaak wat lastiger.

Je zou knoppix op een USB stick kunnen zetten en vandaar booten (zolang je nog gewoon je bios in kan en de boot volgorde kan aanpassen).

Totaal andere mogelijkheid, hang de schijf in een andere PC, terwijl die PC opstart van een andere schijf. Vandaar kan je bij al je bestanden en zou je eventueel ook een password-crack kunnen doen.
NeoMe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:26:
Als ik dit zo lees, wat heeft mijn wachtwoord dan voor zin ?

Heeft in mijn ogen alleen zin als ik bv op school of thuis zit dat me klasgenoten/broertjes er niet ala minute inkunnen. Maar als je dus iemands laptop jat, kun je er dus blijkbaar wel weer in met bovenstaande tips.

Hoe kan ik mijn laptop dan beter beveiligen ?
Het voorkomt dat iemand zo kan inloggen, maar dus een extra stap moet doen. Sommige dingen zijn gecodeerd met het wachtwoord, dus kunnen niet zonder dat wachtwoord worden achterhaald (zoals opgeslagen wachtwoorden). Bitlocker is een optie of Truecrypt kan je gebruiken hiertegen.

[ Voor 34% gewijzigd door CoolGamer op 14-05-2009 21:29 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
heb nu het kabeltje van de hard disk op de cd rom aangesloten...via de bios de cd rom als bootable device aangemaakt en ga op een andere pc de boel branden...zal zo laten weten of het lukt

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:08
Ik kan je nu al vertellen dat dat niet lukt.
Zometeen kun je dus booten vanaf CD maar omdat je de kabel van je disk gebruikt hebt voor de CDrom kun je vervolgens de disk niet benaderen om het wachtwoord te resetten.........

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:19
Pik anders eventjes de cd kabel van je andere PC. (mits je geen verschil in ATA / SATA hebt natuurlijk)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
probleem......... alle andere pc's hier zijn ouderwets ....grrrrrrrrrrrr

me gek wordt...nog erger althans

Verwijderd

Topicstarter
lukt inderdaad niet...hoe dan ook veel dank aan de nerds and geeks ( geintje) die hebben gereageerd...ik koop een extra kabeltje en probeer het morgen nog eens. Mods...deze draad niet sluiten aub aangezien ik morgen of overmorgen zal laten weten hoe het is verlopen.

nogmaals dank allen

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen usb key? Vanaf daar gewoon booten kan ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:49:
probleem......... alle andere pc's hier zijn ouderwets ....grrrrrrrrrrrr
Nog voor het "cd-rom tijdperk"? Anders zit er waarschijnlijk wel zo'n kabel in.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
offtopic:
Heb je geen mensen in je wijnwereld die je hier even mee kunnen helpen?

Wat voor systeem (merk + type) heb je? Waarom werkt je cd-rom niet? Kan je met USB opstarten? Welke merk en versie BIOS heb je?

-edit-
TheCoolGamer schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:00:
[...]

Nog voor het "cd-rom tijdperk"? Anders zit er waarschijnlijk wel zo'n kabel in.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het systeem van vóór het CD-rom tijdperk is, hij draait immers Vista.

[ Voor 42% gewijzigd door TRON op 14-05-2009 22:06 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• User

User

S3

Zijn cd-rom werkt niet omdat de ATA/SATA kabel is gejat.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
User.tmp schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:10:
Zijn cd-rom werkt niet omdat de ATA/SATA kabel is gejat.
Scherp, overheen gelezen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:08
Als je meerdere PC's hebt, waarom hang je dan niet de probleemschijf als een extra disk in een van die andere PC's ?
Dan kun je gewoon booten vanaf CD, de juiste disk benaderen en het wachtwoord resetten.
Lijkt me sterk dat geen een van de andere PC's voorzien is van de juiste kabel zeker als je aangeeft dat ze allemaal ouderwets zijn.

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:46:
Als je meerdere PC's hebt, waarom hang je dan niet de probleemschijf als een extra disk in een van die andere PC's ?
Dan kun je gewoon booten vanaf CD, de juiste disk benaderen en het wachtwoord resetten.
Lijkt me sterk dat geen een van de andere PC's voorzien is van de juiste kabel zeker als je aangeeft dat ze allemaal ouderwets zijn.
Als je goed hebt gelezen dan weet je dat TS geen kabel kan gebruiken vanuit een andere pc om zijn cd rom aan te sluiten, waarom zou TS dan wel zijn schijf in een van die ouderwetse pc's kunnen aansluiten 8)7

Blijkbaar een SATA disk dus, en andere pc's zijn ouderwets, dus blijkbaar geen SATA.

• jetix189
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-11 21:26
Als je een usb stick hebt moet je dit-> http://notjetdeath.nl/USB.rar (de files in het archief)
op een usb stick zetten samen met een NT based bootcd zoals ERD commander als isotje
knip]

Modbreak:check je mail even?

veel succes ermee verder :).

[edit]
je kan natuurlijk ook gewoon een ide cd-rom speler uit een oude pc halen en er in zetten, zelfs de allernieuwste moederborden hebben nog IDE

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2009 10:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kabeltje halen en dan met de gegeven tips aan de slag.

Meer zit er niet op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.