Je zal iets moeten doen om het Windows-wachtwoord te omzeilen, dit kan alleen door iets te starten i.p.v. Windows. Dit zal geladen moeten worden van een extern medium, zoals CD-Rom, floppy of USB. Floppy is in veel gevallen te klein, booten van Cd is makkelijk (vanwaar de meeste tooltjes starten van CD) en USB is vaak wat lastiger.
Je zou knoppix op een USB stick kunnen zetten en vandaar booten (zolang je nog gewoon je bios in kan en de boot volgorde kan aanpassen).
Totaal andere mogelijkheid, hang de schijf in een andere PC, terwijl die PC opstart van een andere schijf. Vandaar kan je bij al je bestanden en zou je eventueel ook een password-crack kunnen doen.
NeoMe schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:26:
Als ik dit zo lees, wat heeft mijn wachtwoord dan voor zin ?
Heeft in mijn ogen alleen zin als ik bv op school of thuis zit dat me klasgenoten/broertjes er niet ala minute inkunnen. Maar als je dus iemands laptop jat, kun je er dus blijkbaar wel weer in met bovenstaande tips.
Hoe kan ik mijn laptop dan beter beveiligen ?
Het voorkomt dat iemand zo kan inloggen, maar dus een extra stap moet doen. Sommige dingen zijn gecodeerd met het wachtwoord, dus kunnen niet zonder dat wachtwoord worden achterhaald (zoals opgeslagen wachtwoorden). Bitlocker is een optie of Truecrypt kan je gebruiken hiertegen.
[
Voor 34% gewijzigd door
CoolGamer op 14-05-2009 21:29
]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸