• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 09:32
Ik heb gisteren een nieuwe grafische kaart, een PoV GTS 250 512 MB EXO, laten monteren in mijn systeem na 2 jaar te hebben geploeterd met een veel te luide en te zwakke MSI NX8600 GT-OC.

Ik heb dit laten doen door de computerwinkel, ik kwam thuis vol enthousiasme en koppelde alles aan en wou direct beginnen gamen. Niet dus! Hij start gewoon op, toont de zwarte schermen in het begin, maar als we komen aan het icoontje van windows vista dat oplicht, zegt hij 'Out of range'. Ik neem aan dat er een te hoge resolutie voor mijn monitor (19'' 1280x1024) gebruikt is geweest door de computerwinkel toen ze de kaart installeerden.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat die resolutie verandert, ik heb immers geen beeld, en als ik op de knoppen van het scherm duwt doet hij niets (behalve de aan en uitknop natuurlijk ;)?

Hartelijk dank. :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Veilige modus of VGA-modus. Tijdens het opstarten op F8 drukken.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:44
Bij opstarten de optie 'enable vga modus' ?
Hoe kun je wel vinden met google, zit in hetzelfde menu als safe modus... :)Zie post hierboven... :+

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-05-2009 20:12 ]

Specs

Verwijderd

veilige modus?

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:12:
Bij opstarten de optie 'enable vga modus' ?
Hoe kun je wel vinden met google, zit in hetzelfde menu als safe modus... :)Zie post hierboven... :+
Daarna even de resolutie veranderen op een lage setting zodat die opgeslagen wordt en dan in "normale modus" booten :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• LaurentS
Als ik hem in veilige modus start, is het dan normaal dat hij niet kan zeggen welke gpu ik heb?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 15:06
Het beste kun je volgens mij in app.beheer je kaart even verwijderen en opnieuw opstarten.

• LaurentS
Ik zie bij opstarten niet 'enable vga modus', ik heb hem in veilige modus opgestart, dan werkt hij gewoon. Als ik dan naar beeldscherminstellingen ga, dan verschijnt mijn scherm in het rood. Dan verander ik de resolutie naar 1280x1024 dan verandert hij niets. Als ik hem dan terug opstart, dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem... 'Out of range' :(

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 12:24

beany

Meeheheheheh

En hoe staat de monitor refresh rate ?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• LaurentS
ah ja daar heb ik nog niet aan gedacht, zal het direct eens uittesten ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijder anders even de kaart volledig uit apparaatbeheer in veilige modus.

Vervolgens start je opnieuw op en zal windows de kaart automatisch herkennen. Dan heb je in ieder geval beeld. Daarna kun je naar www.nvidia.com gaan om de laatste drivers te downloaden.

• LaurentS
ik weet niet hoe het komt, maar ik kan geen monitor refresh rate aanpassen, die start er gewoon niet bij onder te tab beeldscherm bij eigenschappen van het beeldscherm...

• LaurentS
ik222 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:50:
Verwijder anders even de kaart volledig uit apparaatbeheer in veilige modus.

Vervolgens start je opnieuw op en zal windows de kaart automatisch herkennen. Dan heb je in ieder geval beeld. Daarna kun je naar www.nvidia.com gaan om de laatste drivers te downloaden.
Moet ik dan de kaart 'uitschakelen' of 'installatie ongedaan maken'?
Mijn monitor is ook aangesloten via vga. Normaal gezien zou dit geen probleem mogen zijn he? Met mijn vorige kaart werkte dit prima.

• ik222
  • Niet online
Installatie ongedaan maken.

Nee dat is geen probleem, natuurlijk is VGA niet optimaal wat betreft beeldkwaliteit maar het moet gewoon prima werken :)

[ Voor 204% gewijzigd door ik222 op 14-05-2009 20:57 ]

• LaurentS
Ik ben reeds een dvi kabel aan geschaft, maar die is momenteel nog niet geleverd.
Het is terug om zeep, ik heb hem verwijderd, dan heb ik hem terug opgestart, gaf gewoon beeld. Dan installeert windows vista de driver vanzelf en vraagt hij een nieuwe opstart, als hij opnieuw opgestart is, is het terug om zeep, terug de melding op mijn scherm 'out of range'

[ Voor 54% gewijzigd door LaurentS op 14-05-2009 21:10 . Reden: toch nog misgelopen... ]

• MEN-O
  • Laatst online: 13-05 15:06
Kun je de eigenschappen van de monitor wel aanpassen ? zo ja, de refreshrate handmatig vastzetten.
Eventueel zou je je beeldscherm ook eens in app.beheer kunnen verwijderen.

• LaurentS
Ik kan de eigenschappen van de monitor niet handmatig vastzetten.
Ik heb nu mijn pc naast mijn tv gezet en die via hdmi aangekoppeld. Ik heb nu de nvidia driver geinstalleerd, hij is terug aan het opstarten en dan zal ik mijn scherm nog eens aankoppelen om te zien of het in orde is.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 18:54
toch maar eens een nieuwe monitor kopen dan...

• LaurentS
MaChOmIdGeT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:22:
toch maar eens een nieuwe monitor kopen dan...
Ik zie niet in waarom ik een nieuwe monitor zou moeten kopen, met mijn vorige kaart, msi nx8600gt oc, werkte deze immers perfect via vga... Dus ik denk dat het probleem bij de nieuwe gpu ligt en zeker niet mijn scherm. Ik wil wel een nieuwe monitor :p maar kan dit jammer genoeg momenteel niet betalen... heb net een gts 250 met accelero twin turbo cooler voor 157€ gekocht. Nu nog een nieuw scherm! Dat kan ik als student niet aan hoor :p

[ Voor 12% gewijzigd door LaurentS op 14-05-2009 21:25 ]

• Mitchelll010
freddyronny schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:24:
[...]

Ik zie niet in waarom ik een nieuwe monitor zou moeten kopen, met mijn vorige kaart, msi nx8600gt oc, werkte deze immers perfect via vga... Dus ik denk dat het probleem bij de nieuwe gpu ligt en zeker niet mijn scherm. Ik wil wel een nieuwe monitor :p maar kan dit jammer genoeg momenteel niet betalen... heb net een gts 250 met accelero twin turbo cooler voor 157€ gekocht. Nu nog een nieuw scherm! Dat kan ik als student niet aan hoor :p
mja raar, probeer eens tijdens het booten f8 in te drukken en dan veilige modus, en dan vervolgens bij je monitor instelling de verversings snelheid op 50 Hz te zetten

• LaurentS
MaChOmIdGeT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:30:
[...]

mja raar, probeer eens tijdens het booten f8 in te drukken en dan veilige modus, en dan vervolgens bij je monitor instelling de verversings snelheid op 50 Hz te zetten
Dit heb ik reeds geprobeerd, maar als ik in de veilige modus ga, krijg ik wel beeld, maar kan ik geen verversingsnelheid aanpassen, dit staat er gewoon niet tussen....

• Mitchelll010
Raaar, welk OS ? xp ?

owja kijk ook even in je bios of er evt nog een onboard videokaart aanstaat, en kijk of er updates voor je bios beschikbaar zijn

[ Voor 75% gewijzigd door Mitchelll010 op 14-05-2009 21:36 ]

• LaurentS
Ik heb dit allemaal gedaan, maar ik kreeg dan eventjes beeld, een seconde of 3-4 maar dan was het gedaan, terug kreeg ik de message 'out of range', als ik mijn tv via hdmi aansluit heb ik dit probleem niet, als ik de pc in veilige modus start met mijn monitor ook niet. ik heb reeds de grafische kaart verwijdert, en de nvidia driver geinstalleerd, hetzelfde effect.

• LaurentS
MaChOmIdGeT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:35:
Raaar, welk OS ? xp ?

owja kijk ook even in je bios of er evt nog een onboard videokaart aanstaat, en kijk of er updates voor je bios beschikbaar zijn
Ik heb Vista Home premium, 64 bits
Ik heb geen onboard videokaart, dus daar kan het probleem niet van komen. :(

• Mitchelll010
Ok, download dit http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_185.85_whql.html

verwijder in veilige modus je drivers van je videokaart, reboot, als het goed is heb je gewoon beeld, als windows gaat ouwehoeren over drivers gewoon wegklikken (annuleren)

installeer dan de bovengenoemde drivers en reboot

en anders morgen terug naaar de winkel :D

[ Voor 7% gewijzigd door Mitchelll010 op 14-05-2009 21:43 ]

• LaurentS
MaChOmIdGeT schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:42:
Ok, download dit http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_185.85_whql.html

verwijder in veilige modus je drivers van je videokaart, reboot, als het goed is heb je gewoon beeld, als windows gaat ouwehoeren over drivers gewoon wegklikken (annuleren)

installeer dan de bovengenoemde drivers en reboot
Dit heb ik reeds gedaan, en het probleem keert gewoon terug na een seconde of 3-4

• Mitchelll010
klinkt toch echt dan alsof je monitor niet zo goed overweg kan met deze kaart ...

• LaurentS
Klinkt inderdaad zo, maar aan wat kan dit liggen? Met mijn vorige kaart, werkte deze monitor perfect, en in veilige modus werkt deze ook perfect met de nieuwe kaart.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 08:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Heb je ook gekeken of de verversingsfrequentie van je videokaart niet te hoog staat? Zet die anders naar 60Hz. Staat onder geavanceerde instellingen als je bij de beeldscherminstellingen zit.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• LaurentS
Dit staat reeds goed, zoals reeds gezegd, ik heb hem nu weer eens verwijdert en opnieuw opgestart, hij geeft 3-4 seconden beeld en dan geeft hij terug de message 'out of range'

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm monitor drivers instaleren kan ook wel eens helpen ipv een generieke monitor

Iperf

• LaurentS
Denken jullie niet gewoon dat kaart doa is? Waarschijnlijk heeft de pcwinkel bij het installeren hun monitor via dvi of hdmi aangesloten en ervan uitgegaan dat de vga aansluiting ook werkte. Dit is jammergenoeg niet het geval. Ik denk dat ik dus best morgen naar die winkel ga en vraag dat ze mij gratis die dvi kabel geven ofwel een mijn kaart via garantie vervangen. Ik denk dat ik dat best doe niet waar? Het is toch niet normaal dat een vga aansluiting niet werkt bij deze kaart maar wel perfect ging met de vorige grafische kaart?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee, ik zou eerst m'n monitor drivers instaleren

Iperf

• LaurentS
fish schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:07:
Ik heb de videokaart op mijn tv aangesloten gelaten, na een 20 minuutjes empire total war, enorme veel ruis op het scherm (of sneeuw hoe je het ook wilt noemen). Ik sluit empire total war onmiddellijk af, ga naar Everest Ultimate Edition en zie dat de gpu maar 42°C is. Ik denk dus wel dat dit een doa gevalletje is. Hij werkt immers ook niet zoals het moet via hdmi. Ik denk dat ik hem morgen terug doe naar de shop en een nieuwe vraag. :( daar ging mijn avondje gamen op max settings :( :(

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je had evt je TV en Monitor kunnen aansluiten en via de TV je settings kunnen aanpassen ;-)

404 Signature not found

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 22:34
fish schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:07:
@freddyronny:

wat fish zegt is geen quatsch, dit zou best wel eens de oplossing voor jouw probleem kunnen zijn. Google eens "<vul hier je type/merk van je monitor in> driver".

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 08:18

Flotter

Pelipper!

Wat ik altijd deed met dit soort problemen was booten in veilige modus, de resolutie terugzetten naar 800x600 (dus niet naar de native resolutie van je scherm), rebooten en daarna de resolutie en refreshrate goed instellen.

Maar de juiste monitordriver installeren is ook geen slecht idee ;)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• LaurentS
Kishi schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:45:
[...]

@freddyronny:

wat fish zegt is geen quatsch, dit zou best wel eens de oplossing voor jouw probleem kunnen zijn. Google eens "<vul hier je type/merk van je monitor in> driver".
Hoe verklaar jij dan dat er eveneens erg veel ruis was op de tv die via hdmi aangesloten was als ik empire total war eventjes liet draaien? Die tv werkt perfect met mijn laptop, dvdspeler en htpc.
Ik ben ondertussen naar de winkel geweest, die hebben hun monitor via vga aangesloten, werkte bij hen wel perfect, ik zal toch maar eventjes op zoek gaan naar die monitordriver... (btw bedankt voor de tip fish, ik begrijp alleen niet waarom het dan ook niet naar behoren werkt met mijn tv

• wasted247
  • Laatst online: 19-12-2025
freddyronny schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:34:
[...]
Ik ben ondertussen naar de winkel geweest, die hebben hun monitor via vga aangesloten, werkte bij hen wel perfect...
Waarom heb je ze daar de reso dan niet even omlaag laten zetten? :z

Ruis op je TV kan natuurlijk door zoveel zaken komen, kabeltje met speling oid, brakke kabel, noem het maar. Heb hier zelf ook een HDMI kabel die niet helemaal lekker is, op mn HTPC doet ie het prima, maar zogauw ie aan mn laptop hangt, dansen de spikkels en kleuren over het scherm :) Dit alles klinkt toch echt gewoon alsof je OS de videokaart op de hoogst mogelijke reso probeert te zetten. Iets wat windows automatisch doet. Wanneer windows niet weet tot hoever je monitor kan, heb je natuurlijk kans dat de reso te hoog wordt gezet.

Resultaat: out of range...

Daarnaast, als je in veilige modus je reso veranderd, op apply klikt, veranderd er op dat moment ook niets, het is immers veilige modus, met minimale drivers. Wanneer je daarna je pc opnieuw opstart, zal ie echter op de reso gaan werken welke jij als laatste in veilige modus hebt ingesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door wasted247 op 15-05-2009 19:54 ]

• LaurentS
wasted247 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:51:
[...]

Waarom heb je ze daar de reso dan niet even omlaag laten zetten? :z

Ruis op je TV kan natuurlijk door zoveel zaken komen, kabeltje met speling oid, brakke kabel, noem het maar. Heb hier zelf ook een HDMI kabel die niet helemaal lekker is, op mn HTPC doet ie het prima, maar zogauw ie aan mn laptop hangt, dansen de spikkels en kleuren over het scherm :) Dit alles klinkt toch echt gewoon alsof je OS de videokaart op de hoogst mogelijke reso probeert te zetten. Iets wat windows automatisch doet. Wanneer windows niet weet tot hoever je monitor kan, heb je natuurlijk kans dat de reso te hoog wordt gezet.

Resultaat: out of range...

Daarnaast, als je in veilige modus je reso veranderd, op apply klikt, veranderd er op dat moment ook niets, het is immers veilige modus, met minimale drivers. Wanneer je daarna je pc opnieuw opstart, zal ie echter op de reso gaan werken welke jij als laatste in veilige modus hebt ingesteld.
Ik heb de resolutie niet lager laten zetten omdat ik ervan uitging dat deze kapot was door de enorme ruisproductie op de tv. Daarnaast ben ik het niet geweest die naar de winkel ben teruggegaan, ik moest immers naar school. Mijn moeder, een leek in informatica, is geweest. Ik heb haar gewoon gezegd dat ze moest zeggen dat ze de pc via hdmi moesten aansluiten voor de ruis en via vga voor het out of range probleem (al ligt dit wss aan mijn beperkte resolutie van mijn monitor).
Ze is vanavond thuisgekomen en heeft mij gezegd dat ze de pc hadden aangesloten via vga, dvi en hdmi en dat op geen enkel van de 3 aansluitingen er ook maar één of ander probleem is.

Je kan inderdaad gelijk hebben dat windows onmiddellijk de hoogst mogelijke resolutie selecteert, als ik hem op mijn tv aansloot, ging hij direct naar full hd resolutie (1920x1080) al was het een hd-ready toestel. De tv aanvaarde dit gelukkig en ik kon het doen zakken naar 1366x768. Als ik dan via hdmi mijn resolutie doe zakken naar 1280x1024, de native resolutie van mijn pc-monitor, en ik hem terugopstart en de pc-monitor via vga aansluit, dan krijg ik nog steeds het out of range probleem. Is de resolutie dan gekoppeld aan de aansluiting waaraan je een scherm hangt?

Als ik in veilige modus mijn resolutie verander, werkt het scherm niet als ik hem dan nadien in gewone modus opstart, het lijkt alsof de resolutie automatisch terugspringt... Ook zie ik in veilige modus als ik mijn resolutie verander dat mijn scherm rood ingekleurd is ipv het gebruikelijke groen dat ik op mijn laptop heb.

Als ik de grafische kaart verwijder, dan installeert windows die automatisch terug opnieuw, dan heb ik wel beeld in de gewone modus. Als ik dan de nieuwste nvidia driver (185.85) dan krijg ik 3 seconden beeld op mijn scherm bij het opstarten, en dan is het gedaan. Het beeld is ook niet in het midden van het scherm, ik heb een zwarte band van 1 cm rechts en onderaan van mijn scherm.

Pfft ik vind het niet plezant, ik zal morgen nog eens proberen om de drivers van het scherm van het net te halen, met de drivers die op de cd zaten die ik met het scherm meegeleverd kreeg, werkt het immers niet...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is de resolutie dan gekoppeld aan de aansluiting waaraan je een scherm hangt?
Ja. Nogal logisch ook gezien je twee verschillende schermen met mogelijk verschillende reso en refresh wilt kunnen aansluiten :z

Sluit nou eens tegelijk TV via HDMI en monitor via VGA aan en ga dan met de instellingen spelen...

Oslik blyat! Oslik!

• LaurentS
dion_b schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 23:33:
[...]

Ja. Nogal logisch ook gezien je twee verschillende schermen met mogelijk verschillende reso en refresh wilt kunnen aansluiten :z

Sluit nou eens tegelijk TV via HDMI en monitor via VGA aan en ga dan met de instellingen spelen...
Dit heb ik gedaan, maar dan krijg ik natuurlijk enkel beeld op mijn tv en als ik dan via de resoluties wil aanpassen, kan ik dit enkel doen van de tv, de monitor staat er niet tussen. Als ik in apparaatbeheer kijk staat mijn 'Hanns G HX191D' er ook niet tussen, enkel de 'Sony TV'. Als ik dan de tv terug afkoppel en in veilige modus opstart, dan verschijnt het scherm wel in het resolutie aanpas schermpje en staat deze op 1280x1024 maar het scherm (waar zo 1 of 2 in staat) is rood gekleurd ipv groen. Weet iemand waarom dat is?
Daarnaast kan ik geen driver vinden voor mijn 'Hanns G HX191D', als ik het in google inttik, kom ik er steeds op uit om driver detective down te loaden, dit heb ik dan gedaan maar dan moest ik opeens gaan betalen om dit programma te gebruiken, dit wil uiteraard niet...

Kan iemand mij zeggen waar ik een driver voor mijn 'Hanns G HX191D'? Ik ben het BEU nu al 3 dagen dat het niet werkt 8)7

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05 16:05
freddyronny schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:31: Kan iemand mij zeggen waar ik een driver voor mijn 'Hanns G HX191D'? Ik ben het BEU nu al 3 dagen dat het niet werkt 8)7
Ik heb net eens even gekeken op de website van Hanns.G maar volgens hun website bestaat er geen driver voor jou monitor.
En als je nou die monitor in Veilige modus eens op 800x600 zet wat iemand anders al eens eerder heeft aangehaald?
Doet ie het dan wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Saampje1460 op 16-05-2009 18:45 ]

• LaurentS
Saampje1460 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:42:
[...]

Ik heb net eens even gekeken op de website van Hanns.G maar volgens hun website bestaat er geen driver voor jou monitor.
En als je nou die monitor in Veilige modus eens op 800x600 zet wat iemand anders al eens eerder heeft aangehaald?
Doet ie het dan wel?
Nope, dan werkt ze ook niet. Ze werkt immers alleen in veilige modus of bij het opstarten voordat je het vista opstartscherm krijgt, dus bvb de bios kun je wel zien.
Bij apparaatbeheer staat de monitor er niet bij en in veilige modus is de monitor rood ingekleurd bij het schermpje waar je de reso kunt veranderen. Wat betekent dat???

• LaurentS
Ik heb zonet op mijn tv een vga aansluiting ontdekt :P wist helemaal niet dat dat daarop stond.
Alleszins, via vga werkt de tv ook niet (met dezelfde kabel als die van de monitor). Zou het kunnen dat die kabel voor het out of range probleem zorgt? Op mijn tv krijg ik allemaal rode banden te zien...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik kan je vertellen dat ik een keertje een nieuwe vga kabel heb gekocht in de winkel die domweg niet werkte op mijn lcd tv. soms zag je een flits bij omschakelen maar daar hield het mee op.
weer een nieuwe kabel gekocht, en doodleuk werken

een andere kabel proberen kan zeker de moeite waard zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 17-05-2009 18:13 ]

Iperf

• LaurentS
fish schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:13:
ik kan je vertellen dat ik een keertje een nieuwe vga kabel heb gekocht in de winkel die domweg niet werkte op mijn lcd tv. soms zag je een flits bij omschakelen maar daar hield het mee op.
weer een nieuwe kabel gekocht, en doodleuk werken

een andere kabel proberen kan zeker de moeite waard zijn
Ga ik zeker eens uitproberen, ik heb immers niet veel zin om nu al een nieuw scherm aan te schaffen. En nu zal het een dvi kabel zijn ipv de vga kabel die bij mijn scherm geleverd was...
Stel dat dit niet werkt, moet ik een nieuw scherm kopen... :( Ik denk richting 22'' te kijken (geen full hd want dan vrees ik dat mijn gts 250 wat krapjes gaat worden, niet waar?) Zou de samsung T220 dan een goede koop zijn?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen idee. is ook persoonlijk denk ik.

ik heb graag een scherm dat niet refelecteerd met een goed contrast, ook met een beetje zon.

mar 19 vs 22 inch zegt weinig voor een video kaart, het gaat om de resolutie

Iperf

• LaurentS
fish schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:57:
geen idee. is ook persoonlijk denk ik.

ik heb graag een scherm dat niet refelecteerd met een goed contrast, ook met een beetje zon.

mar 19 vs 22 inch zegt weinig voor een video kaart, het gaat om de resolutie
Ik zou dan van 19'' (1280x1024) naar 22'' (1680x1050) gaan. Ik denk dat een gts 250 dan alles nog wel op max (buiten crysis dan misschien) kan draaien. Of ben ik mis?

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03 08:50
Jammer dat ik deze thread pas zo laat op merk, het probleem is namelijk geheel aan je monitor te verwijten. Meerdere goedkope Samsung en Iiyama monitoren hebben hier last van. Het is echter wel ter verhelpen door de vernieuwingsfrequenties aan te passen en te forceren met bijvoorbeeld een tool als Rivatuner. Desondanks raad ik je toch aan een degelijke monitor aan te schaffen met een DVI aansluiting welke HDCP ondersteund. Wat Samsung betreft, zo goed als hun oudere monitoren waren zo slecht zijn de nieuwe; backlight bleeding is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering bij hun monitoren.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die rode monitor in je config is natuurllijk ook niet gezond, kun daar niet meer info over zoeken ......

Iperf

• LaurentS
boolean schreef op zondag 17 mei 2009 @ 19:01:
Jammer dat ik deze thread pas zo laat op merk, het probleem is namelijk geheel aan je monitor te verwijten. Meerdere goedkope Samsung en Iiyama monitoren hebben hier last van. Het is echter wel ter verhelpen door de vernieuwingsfrequenties aan te passen en te forceren met bijvoorbeeld een tool als Rivatuner. Desondanks raad ik je toch aan een degelijke monitor aan te schaffen met een HDMI aansluiting welke DHCP ondersteund. Wat Samsung betreft, zo goed als hun oudere monitoren waren zo slecht zijn de nieuwe; backlight bleeding is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering bij hun monitoren.
Is er dan nog een verschil tussen HDMI en DVI, ondersteunen ze niet gewoon beide DHCP? Ik kan mijn scherm ook aansluiten via DVI, maar heb dit nooit gedaan omdat er geen enkel een VGA kabel bijgeleverd was en dit pas merkte toen hij thuis aankwam.

Ik dacht juist dat die Samsung T220 een goede monitor was :S (koste vorige jaar nog 350€...). Kun je mij een voorbeeld geven van zo'n degelijke monitor? Ik heb wel geen budget van 500€ om een scherm te kopen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DHCP bij monitoren :? Waar heb je het over 8)7

DHCP is een protocol waarmee een PC automatisch een IP adres van een DHCP server kan krijgen.

Bij monitoren is er ook een 'automatisch' protocol, namelijk DDC, maar als dat problemen geeft moet je dmv een monitor "driver" (niets meer dan een textbestand met modelines) de juiste kunnen krijgen.
Daarnaast kan ik geen driver vinden voor mijn 'Hanns G HX191D'
k dacht juist dat die Samsung T220 een goede monitor was :S
Welke monitor heb je nu exact? Je spreekt jezelf hier nogal tegen...

Oslik blyat! Oslik!

• LaurentS
dion_b schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:55:

DHCP is een protocol waarmee een PC automatisch een IP adres van een DHCP server kan krijgen.

Bij monitoren is er ook een 'automatisch' protocol, namelijk DDC, maar als dat problemen geeft moet je dmv een monitor "driver" (niets meer dan een textbestand met modelines) de juiste kunnen krijgen.

[...]

[...]

Ik heb nu een Hanns G HX191D. Maar ik heb de indruk dat ik blijkbaar een nieuwe ga moeten kopen vermits ik geen oplossing vind voor mijn probleem. Ik heb al geprutst met resoluties, werkt niet. Refreshrate kan ik niet aanpassen in veilige modus en in gewone modus heb ik geen beeld dus dat gaat niet. Drivers kan ik niet vinden voor mijn scherm, op de site van Hanns G staan er geen voor dit scherm en op internet word ik steeds doorverwezen naar 'Driver Detective', wat betalend is. Ik ga er dus vanuit dat mijn scherm kapot is, of onvoldoende voor mijn grafische kaart...

Als nieuw scherm zou ik dan een 22'' willen kopen. Ik heb wat gezocht en kwam eerst op een Samsung T220. Maar twijfel nu tussen deze en een Dell Ultrasharp 2209WA door de backlight bleeding van de Samsung en het grote prijsverschil.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
dion_b schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:55:

[...]

[...]

Die DHCP heeft hij gekopieerd van een post op pagina 2, van een andere tweaker.
Het ligt dus niet aan hem ;)

En hij heeft op die moment die Hanns monitor, maar hij vraagt zich af of hij niet beter die T220 koopt.

Ik vraag me af of dat rood was juist is, en dat scherm vol ruis vind ik ook wel raar.
Zouden eventueel artifacts kunnen zijn, en dan ligt het wel aan de GPU.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• LaurentS
Petervanakelyen schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:05:
[...]

Die DHCP heeft hij gekopieerd van een post op pagina 2, van een andere tweaker.
Het ligt dus niet aan hem ;)

En hij heeft op die moment die Hanns monitor, maar hij vraagt zich af of hij niet beter die T220 koopt.

Ik vraag me af of dat rood was juist is, en dat scherm vol ruis vind ik ook wel raar.
Zouden eventueel artifacts kunnen zijn, en dan ligt het wel aan de GPU.
Ik denk dat artifacts uitgesloten kunnen worden, de gpu werd op dat moment maar 42°C, ik weet niet waar het aan lag, is nu in elk geval in orde op de tv. Ik vraag mij ook af wat dat rood is... Ik heb het nergens gevonden. Kan ik anders niet eens een mailtje naar microsoft sturen om dat te vragen? Waar kan ik dat doen?

Denken jullie dat het prijsverschil tussen de Samsung en een Dell Ultrasharp verantwoord is en de moeite is voor een 'gemiddelde' gebruiker?

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03 08:50
jongens jongens, een beetje tweaker snapt natuurlijk dat het een typo was en dat er HDCP moest staan..

• LaurentS
boolean schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:37:
jongens jongens, een beetje tweaker snapt natuurlijk dat het een typo was en dat er HDCP moest staan..
Boolean, jij hebt mij vandaag gezegd dat je vond dat ik beter een goede monitor zou kopen met hdmi. Ik vroeg mij af, wat is het nut van HDMI tegenover DVI? Ik gebruik immers een Logitech Z-2300 als geluidsinstallatie en zal dus nooit gebruik maken van de lage kwaliteitspeakers die ingebouwd zitten in het scherm.

Over die DHCP, ik bedoelde inderdaad HDCP, maar omdat de persoon die voor mij poste DHCP gebruikte dacht ik dat dat hetzelfde was en dat de term DHCP gebruikt werkt ipv HDCP, ik heb het dan ook niet opgezocht op wikipedia ofzo.

Welke goede monitor zou ik dan volgens jou moeten kopen? Ik wil richting 22'' met een resolutie van 1680x1050, of toch in elk geval geen full hd om geen last te krijgen met game performance. Mijn budget is maximaal 350€ (of 400€ als het ECHT de moeite waard is). In de BBG zie ik nooit meer een niet-Full HD scherm staan bij de dure pc's, dus ik weet niet echt waar ik me op moet baseren.
Ik had eerst de Samsung T220 op het oog, ik was onmiddellijk gecharmeerd door het design, de scherpte en de kleurweergave. Als ik dan wat verder heb gezocht, vond ik een foto van de T220 als het scherm helemaal zwart is, dan zag ik dat het scherm tog wel veel last had van backlight bleeding...
Het is misschien ook beter om geen TN paneel te nemen?

Ik wacht op jullie tips (of eventueel nog een oplossing voor mijn probleem?) ;)

• LaurentS
Anyone?

• LaurentS
Als ik de grafische kaart uitschakel, werkt deze ook, net zoals in veilige modus. Zou het helpen moest ik het scherm via dvi ipv van via vga zou aansluiten?

• ik222
  • Niet online
De beeldkwaliteit van HDMI en DVI is inderdaad helemaal hetzelfde. Enkel kan HDMI ook nog gebruikt worden voor het doorgeven van geluid. Daarnaast is het als er een HDMI aansluiting opzit mogelijk om bijvoorbeeld een XBOX of iets dergelijks direct op het scherm aan te sluiten.

• LaurentS
Ik heb het probleem uiteindelijk kunnen oplossen. Elke andere monitor/werkte met dezelfde vga kabel, behalve de mijne :@ Ik heb deze dan aangesloten via dvi, en opeens was het 'out of range' probleem opgelost. Ik ben blij dat het terug in orde is.
Nu vragen jullie jullie misschien af, waarom sluit hij zijn monitor via VGA aan als zijn monitor toch DVI aankan. Wel ik heb deze monitor 3 jaar geleden gekocht bij mijn vorige pc. Die was zo oud, dat die nog geen DVI aansluiting had. Bij de monitor was ook enkel een VGA en geen DVI kabel bijgeleverd. Toen ik dus mijn nieuw systeem vorig jaar aankocht, heb ik de monitor dan ook aangesloten via VGA omdat ik geen DVI kabel voorhanden had.
Nu heb ik de monitor dus aangesloten via DVI, persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit nu wel een stukje beter, evenals ghosting, had ik voordien wel wat last van, nu bijna helemaal weg :)

Pagina: 1