Beste Gotters,
Ik zou het op prijs stellen om jullie meningen / ervaringen te lezen.
Ik zit met het volgende:
Ben een systeembeheerder bij een grote organisatie.
We hebben 3 dc's met windows 2003 server erop. Met alle updates en servicepacks.
Verder hebben we in totaal zo'n 74 servers. 60 met windows server 2003 32bits er op staan.
Hieronder zijn ook printservers met 32bits drivers en dergelijke.
Er zijn zo'n 1500 werkplekken met xp prof sp2 met updates draaiend.
Verders hebben we zo'n kleine 300 applicaties gescript via wise. Deze zijn allemaal getest op xp prof 32 bits.
Nu is er vanuit de organisatie een wens om voor zwaardere machines.
Denk aan autocad en gis / viz machines te vervangen voor een zeer zware configuratie.
Denk aan 6gb geheugen, quadcore processor en stevige videokaarten.
Op deze machines zou dan Xp pro 64 bit moeten draaien.
Ik heb al gezocht op internet en meerdere fora, en ook hier.
Maar kan niet echt antwoord op mijn vraag stellen.
Wat is er voor nodig om een xp pro 64 bits goed te laten functioneren in een 32bits domain.
Waar moet ik aan denken?
Ook ben ik benieuwd wat er gebeurd als een gebruiker met een profiel op 64 bits aanlogt en vervolgens weer op een 32 bits. (ander path instelling van program files, 64 bit heeft er 2 en dergelijk)
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat waren de valkuilen?
Ps Vista en Windows 7 zijn geen optie, het is besloten voorlopig op xp prof te blijven.
Ook linux is geen optie.
(heb al gelezen dat drivers vaak een probleem is, en sommige applicaties niet lekker werken)
Ik zou het op prijs stellen om jullie meningen / ervaringen te lezen.
Ik zit met het volgende:
Ben een systeembeheerder bij een grote organisatie.
We hebben 3 dc's met windows 2003 server erop. Met alle updates en servicepacks.
Verder hebben we in totaal zo'n 74 servers. 60 met windows server 2003 32bits er op staan.
Hieronder zijn ook printservers met 32bits drivers en dergelijke.
Er zijn zo'n 1500 werkplekken met xp prof sp2 met updates draaiend.
Verders hebben we zo'n kleine 300 applicaties gescript via wise. Deze zijn allemaal getest op xp prof 32 bits.
Nu is er vanuit de organisatie een wens om voor zwaardere machines.
Denk aan autocad en gis / viz machines te vervangen voor een zeer zware configuratie.
Denk aan 6gb geheugen, quadcore processor en stevige videokaarten.
Op deze machines zou dan Xp pro 64 bit moeten draaien.
Ik heb al gezocht op internet en meerdere fora, en ook hier.
Maar kan niet echt antwoord op mijn vraag stellen.
Wat is er voor nodig om een xp pro 64 bits goed te laten functioneren in een 32bits domain.
Waar moet ik aan denken?
Ook ben ik benieuwd wat er gebeurd als een gebruiker met een profiel op 64 bits aanlogt en vervolgens weer op een 32 bits. (ander path instelling van program files, 64 bit heeft er 2 en dergelijk)
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat waren de valkuilen?
Ps Vista en Windows 7 zijn geen optie, het is besloten voorlopig op xp prof te blijven.
Ook linux is geen optie.
(heb al gelezen dat drivers vaak een probleem is, en sommige applicaties niet lekker werken)