• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben zelf niet zo vies van pc's maar de laatste tijd wordt het toch echt onverklaarbaar: na mijn upgrade heeft mijn pc heeft de neiging om uit te vallen als hij 1+ uur heeft aangestaan en iemand hem even aanraakt/aantikt. Hij sluit dan direct af en daarna hoor je alle fans aan, uit , aan , uit enz. Daarna moet ik de voeding uitschakelen voordat de pc weer op wil starten, als ik dat niet doe dan gebeurt er niks als de aan/uit knop wordt ingedrukt. Ik heb de troubleshoot al doorgenomen en daar heb ik(bijna) niks uit kunnen halen. Ik denk zelf dat het te maken heeft met statische elektriciteit in mijn kast, maar voordat ik mijn pc heb geupgrade gebeurde het nooit. Met of zonder overclock maakt trouwens niet uit.

Mijn systeem:
AMD phenom 2 X3 710
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
4 GB ddr3 1333 OCZ gold (Draait 1.7 V zoals het hoort)
Sapphire HD 4770
Antec neopower 550 watt
cooler master Centurion 534

Mvg

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat heb je vervangen? Toevallig het moederbord? Mijn eerste gok is dat een van de koperen pootjes (die tussen moederbord en kast zitten) de boosdoener is. Misschien zit er eentje op de verkeerde plaats.

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb je al gekeken of er iets onder het moederbord is gekomen, wat eventueel voor kortsluiting kan veroorzaken.

Gebruik je een geaard stopcontact?

• tjverhagen
  • Niet online
Ik heb moederbord, processor, videokaart, voeding, en het geheugen vervangen, bijna alles dus :P Die koperen pootjes zijn goed geplaatst.Ik heb de PC bij mycom laten nakijken en ze zeggen dat alles goed zit. dus.... Ik gebruik een geaard stopcontact maar wel via een stekkerblok.

• silmaril8
  • Niet online
Ik zou het toch nog maar even nakijken, want die pootjes lijkt mij het meest voor de handliggende. Eventueel kan je ook even kijken of alle voedingkabeltjes goed zijn. Misschien dat een losse kabel contact maakt met de kast.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 23:26
Mocht er niks achter zitten, loop dan ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Dat is eigenlijk wel wat we verwachten op GoT.

CSL -> PMG

• tjverhagen
  • Niet online
Ik heb de troubleshoot al doorgenomen. Dat heb ik ook al gezegd.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 23:26
Vertel dan ook WAT je hebt geprobeerd en WAT het resultaat is geweest. Anders hebben we er ook niets aan... Een beetje hetzelfde als vragen "Wat eten we" om als antwoord te krijgen "Voedsel". Daar schiet je net zoveel mee op 7(8)7

We hebben geen glazen bol dus we weten niet wat je hebt getest en daardoor kunnen we ook geen conclusies trekken over wat er kapot kan zijn. Hetzelfde als het eten hierboven: Je weet dat je eten krijgt, maar je weet nog steeds niet wat... We verwachten een beetje inzet op GoT als je met een probleem zit.

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 14-05-2009 19:42 ]

• silmaril8
  • Niet online
Btw, waarom heb je eigenlijk je PC door Mycom laten nakijken?

• tjverhagen
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:38:
Vertel dan ook WAT je hebt geprobeerd en WAT het resultaat is geweest. Anders hebben we er ook niets aan... Een beetje hetzelfde als vragen "Wat eten we" om als antwoord te krijgen "Voedsel". Daar schiet je net zoveel mee op 7(8)7

We hebben geen glazen bol dus we weten niet wat je hebt getest en daardoor kunnen we ook geen conclusies trekken over wat er kapot kan zijn. Hetzelfde als het eten hierboven: Je weet dat je eten krijgt, maar je weet nog steeds niet wat... We verwachten een beetje inzet op GoT als je met een probleem zit.
Zeg, jij ziet me gelijk voor een halve zool, dat ik dan wat kortaf reageer is niet zo raar. 8)7

Edit: Ik heb de HELE troubleshoot doorgenomen en steeds gekeken of die dingen het konden zijn. Alleen bij het geheugen kwam ik tegen dat ik het op een te lage spanning draaide maar voor de rest ook niets. Prime 95 14 uur lang stressen blijft stabiel. Zo goed??

[ Voor 14% gewijzigd door tjverhagen op 14-05-2009 19:59 ]

• tjverhagen
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:41:
Btw, waarom heb je eigenlijk je PC door Mycom laten nakijken?
Ik heb de pc laten nakijken door mycom omdat hij steeds uitviel. Ik denk dat de stekkerdoos zijn beste tijd heeft gehad want mijn voedingskabel redde het stopcontact net niet vanuit de kast in mijn bureau. Ik zet de pc naast mijn bureau en stop hem direcht in het stopcontact zonder stekkerdoos(zonder andere dingen erin).

• silmaril8
  • Niet online
Ik neem aan dat je de PC al in een andere kamer heb getest om het stopcontact uit te sluiten?

En nogmaals: ik zou toch echt eens weer gaan kijken naar die pootjes. Probeer het moederbord eens kaal en naast de kast te testen (zoals in de troubleshoot staat) en dan bijvoorbeeld met de voeding nog in de kast.

Bij PC problemen geldt altijd (zoals ook in de troubleshoot staat): eerst dingen stuk voor stuk voor 100% uitsluiten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Defeater schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:54:
[...]

Zeg, jij ziet me gelijk voor een halve zool, dat ik dan wat kortaf reageer is niet zo raar. 8)7
[...]
Wij willen je graag helpen maar hebben daarbij jouw hulp nodig. Als we niet met de stappen die je gezet hebt mee kunnen lezen en kunnen denken kunnen we niets voor je betekenen. Als je het zoveel beter weet heb je sowieso onze hulp toch niet nodig? :o

Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.