Opzich heb ik de basiskennis van delphi goed te pakken en nu ben ik ook wat aan het rotzooien in Vb alleen loop ik gewoon vast op een simpel iets wat ik Vb gewoon niet kan vinden.
Ik heb een kort programmatje gemaakt die de active directory kan uitlezen en vervolgens ook wat users kan toevoegen etc. Dit is er een klein stukje van:
Met dit stukje word de groep administrators gezocht en dit werkt verder ook gewoon goed.
Nu wilde ik het iets dynamischer maken en wilde ik het volgende doen:
Hier wil ik dus zoeken op de naam die in een tekstveld wordt ingevuld. Alleen ik zou nou gewoon echt niet weten hoe ik de groepnaam bij cn= neerzet zodat daar de waarde uit het editveld goed komt te staan. Het is gewoon iets heel simpels maar ik kan het gewoon niet vinden in de tutorials aangezien die gewoon spreken over iets als messagebox = (groupname) om een variable daar neer te zetten maar dat was opzich wel duidelijk. Weet iemand hoe je dit in Vb neerzet?
Ik heb een kort programmatje gemaakt die de active directory kan uitlezen en vervolgens ook wat users kan toevoegen etc. Dit is er een klein stukje van:
code:
1
2
3
4
5
6
| searcher.Filter = ("(&(objectCategory=group)(|(cn=administrators)))") Dim queryResults As SearchResultCollection queryResults = searcher.FindAll() Dim result As SearchResult |
Met dit stukje word de groep administrators gezocht en dit werkt verder ook gewoon goed.
Nu wilde ik het iets dynamischer maken en wilde ik het volgende doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Dim groupname As String groepnaam = Search.Text searcher.Filter = ("(&(objectCategory=group)(|(cn=groupname)))") MessageBox.Show(groupname) Dim queryResults As SearchResultCollection queryResults = searcher.FindAll() Dim result As SearchResult |
Hier wil ik dus zoeken op de naam die in een tekstveld wordt ingevuld. Alleen ik zou nou gewoon echt niet weten hoe ik de groepnaam bij cn= neerzet zodat daar de waarde uit het editveld goed komt te staan. Het is gewoon iets heel simpels maar ik kan het gewoon niet vinden in de tutorials aangezien die gewoon spreken over iets als messagebox = (groupname) om een variable daar neer te zetten maar dat was opzich wel duidelijk. Weet iemand hoe je dit in Vb neerzet?