Toon posts:

Terra Mobile 8400 Windows XP drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb hier een laptop liggen, een voor mij onbekend merk, het is namelijk een Terra Mobile 8400, ik heb sindskort een nieuwe installatie XP pro gedaan, ik kan alleen de drivers van 2 apparaten niet vinden, ik heb diverse driver-programma's geinstalleerd maar die vinden ook niks, de gele vraagtekens zijn:

- Audioapparaat op de bus voor high definition audio
- Modemapparaat op de bus voor high definition audio

ik kom hier niet uit, kan iemand anders me misschien helpen?

MVG

SORRY ALS HET SCHREEUWERIG OVERKOMT!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 18:01 ]

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Zou je even in "uitvoeren" "dxdiag.exe" typen? Daar staat dan vervolgens wat voor moederbord erin zit; dit staat bij systemmodel :) Ook staat hier de audio tussen, en dan even googlen op die 2 namen zouden wel wat links bij google moeten geven :)

[ Voor 30% gewijzigd door Neodymium op 14-05-2009 17:27 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Waarschijnlijk zit er een Intel PM45 chipset in. (tenminste dat is bij de 8420 zo) Heb deze info van de Wortmann site, dus denk dat je daar beter even kunt rondneuzen. Kun je trouwens de drivers niet via Windows Update laten downloaden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoek even uit welke audiochip je laptop heeft. Vervolgens de drivers downloaden voor die chip zal moeten werken.

Edit: Heel groot HELP!!! in de titel zetten is trouwens nergens voor nodig. Het komt schreuwerig over en iedereen die een topic maakt heeft hulp nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2009 17:26 ]

Verwijderd

Als je even een Windows update doet, worden er dan ook drivers aangeboden?

je topic titel is wat schreeuweriger ;)

Verwijderd

Google levert je met 3x klikken toegang tot de ftp server van de maker /importeur van Terra notebooks.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:35:
Google levert je met 3x klikken toegang tot de ftp server van de maker /importeur van Terra notebooks.
mijn duits is niet zo denderend.. als jij drivers kan vinden op die site voor deze laptop.. ontvang ik van jou graag een link...
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:27:
Als je even een Windows update doet, worden er dan ook drivers aangeboden?

je topic titel is wat schreeuweriger ;)
windows update geeft ook niks aan...
Luukland schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:23:
Zou je even in "uitvoeren" "dxdiag.exe" typen? Daar staat dan vervolgens wat voor moederbord erin zit; dit staat bij systemmodel :) Ook staat hier de audio tussen, en dan even googlen op die 2 namen zouden wel wat links bij google moeten geven :)
deze geeft geen audioapparaat aan...
Dj-sannieboy schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:25:
Waarschijnlijk zit er een Intel PM45 chipset in. (tenminste dat is bij de 8420 zo) Heb deze info van de Wortmann site, dus denk dat je daar beter even kunt rondneuzen. Kun je trouwens de drivers niet via Windows Update laten downloaden?
ik kan echt geen duits.. dus kon daar voor zover ik weet niets vinden over deze laptop.. ondanks dat ik op het NL-vlaggetje voor de taal heb geklikt.. krijg ik weer duitse shit!...

ik ga nu ff everest installere misschien dat die wat aangeeft...

everest geeft bij PCI / PnP audio dit aan:

Conexant Cx20549 @ intel 82801 GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller [B-0]

het zegt mij niks.. iemand anders wel??

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 18:15 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Installeer UnknownDeviceIdentifier en kijk welke apparaten nog vraagtekens hebben. Daarna deze via google zoeken.

ICH-7 is een intel chipset.

[ Voor 12% gewijzigd door silmaril8 op 14-05-2009 18:41 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jemig zeg, binnen 4 clicks op die website had ik de volgende website gevonden:
ftp://ftp.wortmann.de/TER...s/TERRA_MOBILE/6000+8400/

Sorry, maar dit was echt heel makkelijk te vinden. Zelfs als je Duits slecht is. En je had natuurlijk ook gewoon een woordenboek er bij kunnen nemen....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Lees in vervolgd eens het beleid. Dit soort vragen zijn niet toegestaan tenzij je ze echt niet kunt vinden. Daarnaast zijn ze makkelijk te vinden en dat je het Duits niet machtig is is geen goede reden. Je kan zoals aangegeven een woordenboek pakken, of bijvoorbeeld babelfish.altavista.com gebruiken. Verder heb je inderdaad een schreeuwende titel en ook een onduidelijk! Iedereen wil wel hulp, maar het is handiger om aan te geven waarvoor. Zo vinden mensen je topic ook makkelijker.

Dus, lees Het algemeen beleid eens voor je überhaupt ( :+ ) weer een topic start.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.