iTunes en Nas (en xbmc)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kom er niet meer uit... Ik snap niet goed wat Itunes doet met de bestanden die ik op de nas heb staan. Daarom deed ik he volgende: Ik heb heel iTunes eraf gegooid (inclusief bibliotheek EN de mp3's). Nu ben ik begonnen met het aanleggen van een niewue map op mijn NAS (staat beneden bij de tv en xbox). In deze map zet ik gewoon alle albums neer die ik straks via iTunes wil afspelen. iTunes doet nu dus nog helemaal niets.

Wat ik wil: Mijn iMac heeft alleen het programma iTunes. Alle muziek staat op mijn NAS. Als ik achter mijn iMac zit, en ik wil muziek luisteren, streamt die dat dus over het netwerk.

Naast mijn NAS staat een xbox (oude) met xbmc erop. Daarin wil ik via de bibiotheek mode de map die ik nu bezig ben te vullen, mijn nummers kunnen afspelen.

Wat zijn de stappen die ik nu moet volgen? Wat moet ik Itunes laten doen?

Met groet,

Lasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik snap niet goed wat Itunes doet met de bestanden die ik op de nas heb staan.
Wat bedoel je hiermee? Er is een optie in iTunes die itunes de mogelijkheid geeft om bestanden te verplaatsen en doen, staat volgens mij in het eerste scherm van de settings (keep itunes files organised als ik het goed heb, die gaat al je muziek indelen zoals itunes dat logisch lijkt.

zie http://www.askdavetaylor....nces-advanced-general.png

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer is iTunes of andere bestanden in een filesystem (Overige) Hardware :?

Move Overige Hardware -> Apple Software & Diensten

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Rupie schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 06:57:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Er is een optie in iTunes die itunes de mogelijkheid geeft om bestanden te verplaatsen en doen, staat volgens mij in het eerste scherm van de settings (keep itunes files organised als ik het goed heb, die gaat al je muziek indelen zoals itunes dat logisch lijkt.

zie http://www.askdavetaylor....nces-advanced-general.png
Ik neem aan dat iTunes de bestanden van de NAS naar je Mac gaat kopiëren. Dat is het tweede vinkje wat je dan weg moet halen. De eerste kan blijven staan, dan wordt de library gewoon lokaal opgeslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 16-05-2009 08:06 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:49:
Hallo,

Ik kom er niet meer uit... Ik snap niet goed wat Itunes doet met de bestanden die ik op de nas heb staan. Daarom deed ik he volgende: Ik heb heel iTunes eraf gegooid (inclusief bibliotheek EN de mp3's). Nu ben ik begonnen met het aanleggen van een niewue map op mijn NAS (staat beneden bij de tv en xbox). In deze map zet ik gewoon alle albums neer die ik straks via iTunes wil afspelen. iTunes doet nu dus nog helemaal niets.

Wat ik wil: Mijn iMac heeft alleen het programma iTunes. Alle muziek staat op mijn NAS. Als ik achter mijn iMac zit, en ik wil muziek luisteren, streamt die dat dus over het netwerk.

Naast mijn NAS staat een xbox (oude) met xbmc erop. Daarin wil ik via de bibiotheek mode de map die ik nu bezig ben te vullen, mijn nummers kunnen afspelen.

Wat zijn de stappen die ik nu moet volgen? Wat moet ik Itunes laten doen?

Met groet,

Lasse
Om dit te laten werken moet je NAS bonjour ondersteunen. Als dat het geval is, dan moet iTunes op je computer automagisch je muziek in het programma laten zien als je NAS online is in het netwerk. Onder het de iTunes store zie je dan een kopje "SHARED" met daaronder je netwerk share die je muziek bestanden bevat. Klik je die aan, dan zie je alle muziek bestanden. Je kunt die vervolgens van het netwerk afspelen, of importeren in je iTunes library.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Nog een schopje, iTunes mag in AMD.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1