Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Beste Medetweakers,
Mijn onboard geluidskaart is overleden en daarvoor zoek ik een alternatief. Ik heb al rondgekeken en ik zit te twijfelen tussen twee types: een PCI zoals de Creative X-Fi Xtreme Audio en een Creative Sound Blaster X-Fi Go! (USB). Ze zijn allebij even duur (€40) maar zit er kwaliteitsverschil in?

Ook een belangrijk punt: de geluidskaart moet wel drivers hebben voor Windows XP x64, want dit is soms niet altijd even helder of die er zijn.

Voor de features maakt het niet zo veel uit: line in en out is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 15:12
Als je de mogelijkheid hebt tot PCI zou ik daarvoor gaan. Ik heb zelf ervaring met de X-Fi XtremeGamer en zo'n usb geval.. Voor de grap het verschil bekeken en daar blijkt echt een ruim verschil in te zitten.. Waarbij de XtremeGamer verreweg het beste was..

Edit
Ow, jij hebt het over de Audio.. Die zou ik sowieso niet nemen... Dat is gewoon een Audigy 2 met een X-Fi naam.. Daar zit weer een duidelijk verschil tussen tot kaarten met echt de 'x-fi' chip aan boord.

[ Voor 29% gewijzigd door devguru op 14-05-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Welke moet ik dan wel hebben ipv de Creative X-Fi Xtreme Audio met wél x-fi?
Of anders wel een behoorlijke PCI soundcard rond de €40 (met WinXp x64?)

Zoals je ziet heb ik geen kaas gegeten van soundcards, je kunt me alles wijsmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gleighton schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:47:
Ook een belangrijk punt: de geluidskaart moet wel drivers hebben voor Windows XP x64, want dit is soms niet altijd even helder of die er zijn.
Dit moet geen probleem zijn, eventueel kan je nog andere drivers gebruiken door met admin rechten in te loggen en eventueel UAC uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
UAC is er pas bij vista ingekomen. Ik heb het echter over de 64 bits versie van windows XP, waar wel vaker problemen zijn om drivers te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor topics die nergens anders in de GoT Harde Waren thuishoren. Vragen over (de kwaliteit van) geluidskaarten horen in Audio & HiFi

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1