Hallo,
ik gebruik sindskort een aantal PEAR classes, waaronder MDB2.
Echter krijg ik een foutmelding en ik heb meerdere sites nagekeken en ik doe het op exact dezelfde manier maar bij mij gaat het niet goed.
Wat wil ik doen: ik doe een insert functie en vervolgens wil ik de laatste ge-insterte id ophalen.
Het id is een auto-inc integer veld.
hier krijg ik vervolgens de error:
Cannot redeclare class MDB2_Error in C:\Program Files\PHP\PEAR\MDB2.php on line 1002
en ik heb geen idee waarom....
dus als iemand weet wat ik fout doe, graag
ik gebruik sindskort een aantal PEAR classes, waaronder MDB2.
Echter krijg ik een foutmelding en ik heb meerdere sites nagekeken en ik doe het op exact dezelfde manier maar bij mij gaat het niet goed.
Wat wil ik doen: ik doe een insert functie en vervolgens wil ik de laatste ge-insterte id ophalen.
Het id is een auto-inc integer veld.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $mdb2 =& MDB2::factory($dsn, $options); if (PEAR::isError($mdb2)) { die($mdb2->getMessage()); } $sql = "INSERT INTO orders ". "(order_cust_id, customer_id, shipmethod, firstname, lastname, address1, city, state, ". "postalcode, country, phone) ". "VALUES ". ..... (alle values vervolgens) //insert van query (dit gaat goed) $affected =& $mdb2->exec($sql); //affected gebruik ik vervolgens om te kijken of er errors zijn en eventueel af te handelen echo '<br>last insert id: '; $id = $mdb2->lastInsertID('orders', 'order_id'); echo "$id"; |
hier krijg ik vervolgens de error:
Cannot redeclare class MDB2_Error in C:\Program Files\PHP\PEAR\MDB2.php on line 1002
en ik heb geen idee waarom....
dus als iemand weet wat ik fout doe, graag
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 14-05-2009 16:15 . Reden: Code tags gefixed. ]