Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een Voigtländer Vito 5D digitale camera die ik graag als webcam wil gebruiken.
maar helaas ben ik de CD kwijt. op internet is helemaal niets te vinden, heb een half uur lopen googlen. Ook op de site van Voigtländer zelf is geen driver te bekennen. Is er ook een andere driver die universeel werkt ofzo? ook via vista zelf vind ie niets. Hij herkent hem wel als 5MP 9Q3, maar na het zoeken van apparaatstuurprogramma's komt ie op niets uit.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:34

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bedankt voor je reactie, maar die site had ik ook al gevonden. Blijkt een of ander vaag pogramma te zijn wanneer je het download. Ik heb het merk zelf al gemaild. maar zij kunnen helaas niks voor mij betekenen aangezien het model niet meer geproduceerd wordt. Iemand anders misschien een Voigtlander die de driver even up kan loaden?

Bedankt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je dat beter in Fotografie Algemeen kunt vragen. Daar heb je iig meer kans dat men een Voigtlander heeft dan hier ;)

Met het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif icoontje naast je topictitel kun je een move aanvragen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! ik heb het aangevraagd!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En ik heb het gelezen en doe het voor je :)

Move OH -> FGA

Tevens titelfix:
"Driver nodg maar niet aanwezig" -> "Vito 5D driver voor webcamfunctie"

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Wie heb je gemaild? Een Nederlandse importeur of de fabrikant? Ik zou de laatste even proberen. En anders is dit meer een soort driver request. Geen idee waar je daarvoor het beste terecht kunt.

Wellicht betreft jouw camera een OEM product en zijn er andere camera's die inwendig hetzelfde zijn. Hiervoor kun je misschien nog wel software gebruiken. Tot slot kun je DPreview nog even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fabrikant zelf gemaild. het is een duits merk en heb dit toestel een aantal jaar geleden ook in duitsland gekocht. Im mijn beste duits heb ik het probleem uitgelegd. Maar helaas hebben ze hem niet meer. Erg frapant lijkt me, want ze moeten toch nog ergens iets hebben. Volgens mij worden alle mails doorgestuurd naar een winkel die het verkoopt. Ik kreeg namelijk mail terug van Julia@ringfoto.de en ik geloof dat die zaak ook weleens in NL voorkomt. Nou weet ik dat er wel een zelfde camera is maar dan van een ander merk. Maar ik weet zo niet meer welke dat was. Wellicht dat die driver daar ook bij zal werken.
Het is dus deze camera: http://www.letsgodigital..../voightlander_vito_5d.jpg
misschien dat iemand hem in een ander merk herkent?

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die lijkt er ontzettend veel op ja. Was inderdaad een pentax. Maar daar is ook geen driver voor te vinden. alleen de usb-driver voor windows 98. Ik heb pentax even gemaild, eens zien of ik wat binnenkrijg.
Thnx

Verwijderd

Ik heb een vermoeden dat er van de Pentax meer zijn verkocht dan van de Voigtlander. ;)

Nogmaals kijk ook even in de fora van DPreview. Laat maar weten wanneer het niet is gelukt (hoewel ik geen idee heb wat ik dan voor je moet doen).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan Pentax US ook niets voor mij betekenen. Ze kunnen alleen een cd opsturen met de driver maar dan moet ik wel in de states wonen. Niemand hier met een pentax? die even de driver wil uploaden? het lijkt mij dat er wel meerdere van andere toestellen zullen werken.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Contact opgenomen met de beukelaer? Dat is dus de NL importeur. Die kan zeker ook de cd wel voor je naleveren als de US dat ook kan. Wellicht heb je beperkte kosten, maar ach.

Probeer ook nog eens DPreview. Dat is een internationaal forum specifiek over fotografie. Ik geef je daar sowieso meer kans dan hier!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

De nederlandse importeur heb ik ook al gemaild, maar helaas nog geen reactie gehad.
Op dpreview heb ik al een opic aangemaakt in de pentax thread, eens kijken of dat wat oplevert

Mvg

Verwijderd

Topicstarter
er reageert geen hond op het DPR forum. denk dat ik maar een cheap-ass cameraatje moet aanschaffen, jammer maar t is zo.
Pagina: 1