Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BOINC: GPU client / SLI?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Max Groove
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-04 19:46
De afgelopen vier maanden heb ik deelgenomen aan F@H voor team Overclock.net op verschillende machines. Ik maakte hierbij gebruik van meerdere VMware Linux configuraties en GPU clients onder Windows 7.

Ik zit er nu over na te denken om mijn Q6600 en 2* G80 8800GTS in te zetten voor de WCG en DPC. Mijn vraag is of de BOINC client die ik zojuist heb gedownload (6.2.28) naast de CPU ook de GPU belast of dat ik nog een andere client moet installeren. En is het net als bij F@H noodzakelijk dat ik hiervoor SLI uitschakel?

Ik heb getracht deze antwoorden zelf te vinden in verschillende FAQs en wiki's, maar heb toch besloten deze vraag hier te stellen. Mocht blijken dat ik met een enkele, onopvallende client mijn complete systeem kan inzetten, dan doneer ik de rekenkracht graag aan DPC.

• Cpt00kirk
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-03 11:20
Dacht het het nog niet mogelijk was om de GPU voor WCG in te zetten, wel al bij GPUGRID, F@H, Seti.

Uiteraard is de boinc client voor de Q6600 erg geschikt @ WCG

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 16:33

SandStar

DPC-Crew

Zandster

WCG doet momenteel niks met de GPU en voor zover ik weet moet je overal SLI uitschakelen.

Je hebt wel de juiste Boinc versie maar er zijn maar een paar projecten die het daadwerkelijk ondersteunen. (seti en gpugrid bijv)

Oma is online! | Dag oma :'(

• Max Groove
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-04 19:46
Bedankt voor de snelle respons. Ik zal me eens verdiepen in GPUGrid, in de hoop een oplossing te vinden.

• Black Piet
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Met iedereen boven mij.

In ieder DC project is een SLI verbinding niet mogelijk. Dat is niet alleen bij DC, maar ook bij de overige applicaties die CUDA gebruiken (steam weet ik het niet zeker).

Er is bij SETI wel een client beschikbaar onder Boinc die naast de GPU tegelijkertijd ook de CPU kan gebruiken. Dus dan heb je nog meer voordeel. Maar SLI gebruiken is daar ook niet mogelijk...

Edit
Verdorie, moet toch vaker F5 drukken...

Black Piet wijzigde deze reactie 14-05-2009 16:38 (5%)

Mooooooeeeee......

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True