• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik ben al een geruime tijd op zoek naar een laptop. Nou loop ik vaak tegen configuraties aan van tussen de 1100 en 1400 euro. Vaak beschikken de duurdere modellen over een P9600 en de goedkopere over een T9500.
Nou weet ik dat naast de kloksnelheid bij de T9500 die lager is het wattage 10 watt hoger ligt.

Iedereen op internet roept wel dat de P processoren zuiniger zijn maar wat haalt dit nou uit op de accuduur? Ik snap best dat je niet kan zeggen: "je laptop gaat met deze processor 25% langer mee" maar voor mijn idee is een verschil van 10watt niet of nouwelijks merkbaar. Mijn vraag is daarom ook: heeft iemand ervaring met de verschillen of kan iemand mij vertellen of het verschil echt merkbaar is.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 19:54
10 watt op 35watt is een aardige besparing van bijna 30 procent en ja dit ga je dus heel erg merken in een langere accu duur. 25% langere accu duur lijkt me sterk maar toch al zeker snel 10% aangezien een cpu één van de grote energie vreters uit een systeem is. Ook maken die P processors gebruikt van centrino 2 ik weet niet of hier ook T processors op worden gebruikt maar het centrino 2 platform heeft ook weer aardig wat voordelen.

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08-2025
Oke dan gaan we dus op zoek naar een laptop met een centrino2 platform en een P processor! Accuduur mag best wat meer kosten. Bedankt voor je antwoord!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:05
Het Wattage waar jij het over hebt is het TDP en deze wordt alleen onder full load behaald. En dan ook nog eens alleen door de snelste processoren uit de desbetreffende serie. Aangezien een processor in de meeste gevallen vaker aan het idlen is zul je niet zoveel merken van een besparing. Waarschijnlijk hooguit 5%.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Let dan ook wel op wat voor een accu er in je laptop gaat zitten ;) Een 6-cel met een T kan best langer meegaan als een 4-cel met een P.

Hier stond een dode link.