Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ervaring met VPS hosting

Pagina: 1
Acties:

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:51
Hoi iedereen,

Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een VPS hoster. De eerste die mij opviel was strato maar over deze zijn er ontzettend veel slechte reviews omtrend administratie.

via hosting-vergelijk kwam ik uit bij bestdealvps.com maar over deze hoster kon ik geen enkele review terugvinden. Heeft iemand ervaring met deze (of andere zijn ook welkom) VPS hoster ? Hoewel bestdealvps hun vps1024 pakket aanbied voor 25€ p/m ben ik bereid om 50€ p/m uit te geven. Het belangrijkste voor mij is de mogelijkheid om java (+tomcat) te draaien en bepaalde poorten te laten openzetten (722 en 26xx). Het traffix verbruik zou niet meer dan 1GB p/m zijn en aan veel diskruimte heb ik ook geen nood. memory daarentegen is wel een issue, 512MB is nodig.
Wat mij ook opviel is dat bestdealvps Xen gebruikt ipv Virtuozzo. Na wat opzoekwerk bij google lijkt Xen me toch een stuk beter eens je er vertrouwd mee bent ivm met de hardware approach.

Een derde die ik tegenkwam was fxw.nl. Hierover vond ik verschillende, zowel goede als slechte reviews, over terug. Blijkbaar heeft men daar tegen een aantal problemen aangelopen (overselling) maar deze zouden nu opgelost zijn. Ik heb reeds gemailed met die mensen en ze zijn vlot bereikbaar. Ze zijn ook bereid om de bovengenoemde poorten open te zetten en java te installeren.

Wat ik moet draaien als applicatie is per 20minuten een XML bestand versturen van +-4Kb naar een soap service. Iedere XML soap draait op een aparte thread, gemiddeld 10 per process. Er zouden +-15 processes aanwezig zijn. Tevens wordt er per minuut een query gedaan in een database via een JDBC driver. Het aantal records in de database ligt op 100, waarvan ik er gemiddeld 5 moet selecteren. CPU intensief is dit niet doch het vereist wel een relatief hoog geheugen daar de objecten worden bijgehouden in het geheugen.

Alle ervaringen/tips met VPS hosts zijn welkom.

alvast bedankt

Verwijderd

Misschien heb je wat aan deze vergelijker: www.hostingbedrijven.nl/p...rivate-server-vps-hosting

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb heel goeie ervaringen met rimuhosting. Geen onaangekondigde downtime. 1x half uurtje maintenance in 1 jaar. Heel goeie support, ideaal als je af en toe nog een beetje linux hulp nodig hebt.
Tegenwoordig zit ik bij xensmart. Onklopbare prijs en zeer snelle support, een aanrader als je volledig je eigen server opzet. 't Lijkt mij een jonger kleiner bedrijf dus ik zou ze nog niet vertrouwen als je server geld opbrengt (mission critical dingen enzo), maar ik heb nog geen enkel probleem gehad.

• collieke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 18:43
Of je plaatst een prijsaanvraag op http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/

Dan komen geinteresseerde (degelijke) webhosters vanzelf naar je toe met soms leuke aanbiedingen

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ben zelf ook een tijdje terug naar een VPS opzoek geweest, helaas is dat voor mij net iets te duur.

Na een tijdje zoeken, reviews lezen, kwam XLS Hosting aardig goed uit de bus.

Als ik naar je budget en wensen kijk is denk ik VPS 3 de beste uitkomst :).

Zelf zit ik bij XlS Hosting met een BIG Linux (reseller, wordt niet meer aangeboden om dat de focus op VPS ligt), heb geen klachten.

[ Voor 17% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2009 04:35 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Mijn VPS wordt door Strato gehost, en ik heb geen klagen erover. Het ding zelf is goed en met het controlpanel kan ik makkelijk de boel herinstalleren met een OS naar keuze. Administratief heb ik nog niet met hun van doen gehad buiten de facturatie, en dat is vziw gewoon altijd goed gegaan.

We are shaping the future

Pagina: 1