Applicaties over VPN

Pagina: 1
Acties:

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Beste mede-tweakers,

Ik zit met het volgende probleem waar ik niet meer uitkom. We maken gebruik van een UPC internetverbinding met een epx2203 modem. Hierover wordt een VPN verbinding gemaakt met een server in Duitsland. Als de verbinding eenmaal tot stand is gebracht dan werkt Outlook en kan een bepaalde CRM tool zijn data synchroniseren met de server. Het betreft onderstaande situatie wat goed werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/modem.jpg

Het heeft ook altijd gewerkt met een Asus WL500g router erachter. Sinds kort kan er nog wel een verbinding worden gemaakt via VPN enkel geeft Outlook aan geen verbinding te kunnen maken en werkt de CRM sync tool ook niet meer.

De situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/router.jpg

Als ik via dosprompt wat netwerk traffic commando's erop loslaat dan valt op dat de pc, in de situatie met de router, denkt dat het IP van de server in duitsland het IP van het UPC modem is.

server duitsland = ip upc modem -> denkt de pc die verbinding maakt met server.

Daarnaast heb ik geprobeerd de pc in DMZ te plaatsen maar dan werkt er helemaal niets meer.
Ik snap echt niet hoe ik dit probleem verder kan benaderen of wellicht verhelpen. Hebben jullie enige suggesties?

Verwijderd

Waarschijnlijk doen allebei je routers NAT, je IP adres wordt dus 2x vertaald en daar kan je VPN software niet tegen. (Vrijwel alle VPN oplossingen werken met een control connection en een data connection, het feit dat de ene werkt, wil niet altijd zeggen dat de andere ook werkt).

Oplossing: kabel van je UPC-router naar je ASUS router niet in de WAN poort van de ASUS stoppen, maar in een LAN poort.

• markiew
Bedankt voor de snelle reactie. Bij het eerste plaatje vergiste ik me, het IP dat de PC krijgt is een extern IP. Dit duidt er dan toch op dat er geen gebruik van NAT wordt gemaakt in het geval van het eerste plaatje?

Jouw suggestie heb ik geprobeerd maar werkte niet.

[ Voor 11% gewijzigd door markiew op 14-05-2009 14:45 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

In het eerste plaatje maak je inderdaad geen gebruik van NAT.

Als je je pc wil laten werken als DMZ host, kun je hem het beste een vast IP geven en deze opgeven in de router als DMZ host

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• markiew
Wanneer er een connectie wordt gemaakt dan maakt de PC verbinding (heel logisch :D) via het modem naar de server. Echter denkt de PC dat het modem de server is gezien deze via een dos commando laat zien dat de url van de server gelijk staat aan het modem (externe) IP.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

dan klopt er iets denk niet helemaal met je dns.
als je de hostname opgeeft en hij komt terug met het ip van je externe verbinding.

Zou zeggen probeer de verbindig eens op te bouwen via het ip adress van de server en check je dns servers.
Wil je met een andere dns testen, moet je even op opendns.com kijken

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

markiew schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:44:
Bedankt voor de snelle reactie. Bij het eerste plaatje vergiste ik me, het IP dat de PC krijgt is een extern IP. Dit duidt er dan toch op dat er geen gebruik van NAT wordt gemaakt in het geval van het eerste plaatje?
Inderdaad, als je PC een extern IP krijgt, dan wordt er geen gebruik gemaakt van NAT, er dan dus na toevoeging van de ASUS router ook geen dubbel NAT. Als het goed is krijgt je PC na toevoeging van de ASUS wel een intern IP adres. Je maakt dan dus wel gebruik van NAT. Wat voor type VPN gebruik je?
Jouw suggestie heb ik geprobeerd maar werkte niet.
Nee, dat klopt, omdat het UPC modem dus geen NAT blijkt te doen
Als ik via dosprompt wat netwerk traffic commando's erop loslaat dan valt op dat de pc, in de situatie met de router, denkt dat het IP van de server in duitsland het IP van het UPC modem is.

server duitsland = ip upc modem -> denkt de pc die verbinding maakt met server.
Die snap ik niet, post die commando's + output eens?
Pagina: 1