Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

reviews: Nokia E75: e-mailen is makkelijk, bedienen moeilijk
Er zullen niet veel mensen zijn die de E75 kopen vanwege zijn multmedia-capaciteiten. Dat is ook helemaal niet nodig. De E75 heeft de standaard muziekspeler van de N-series meegekregen en die is niet slecht, maar zeker ook niet opvallend.
Multimedia :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
dat lijkt me ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Om iedere schijn van partijdigheid te mijden zal het hof van beroep, dat over dit verzoek moet beslissen, deze zaak niet laten behandelen door 'sectie 2', die normaal over auteursrechtzaken gaat, maar door 'sectie 1'.
Woordje vergeten denk ik.
nieuws: Mediabedrijven gaan ook in beroep tegen Pirate Bay-vonnis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Om iedere schijn van partijdigheid te mijden zal het hof van beroep, dat over dit verzoek moet beslissen, deze zaak laten behandelen door 'sectie 2', die normaal over auteursrechtzaken gaat, maar door 'sectie 1'.
Lijkt mij dat daar een woordje "niet" is vergeten in het stukje deze zaak laten behandelen door 'sectie 2' --> deze zaak niet laten behandelen door 'sectie 2'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
..., omdat hij lid is van organisaties het auteursrecht zouden steunen.
"organisaties die het" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Op de frontpage staat rechtsboven dat blokje met Reviews & features. De Hands-on van de Philips NP2900 Streamium een te lange titel, waardoor de laatste regel van de intro wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Laatst online: 10-09 11:57

Tweakjur

Redacteur
fixed.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevens
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:19
nieuws: OCZ kondigt beschikbaarheid Summit-ssd's aan

Het zit misschien een beetje tegen de grens van dit topic aan, maar leek me toch nuttig:
Summit heeft de cache van zijn nieuwe ssd's vermoedelijk vergroot om ze beter met de OCZ Vertex en de Intel X25-M te laten concurreren.
Summit is het model, niet het bedrijf. Het lijkt me sterk dat deze SSD's zelf hun cache kunnen vergroten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Laatst online: 10-09 11:57

Tweakjur

Redacteur
Eensch. :)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

meuk: VMware ESXi 4.0 build 164009

E-mailnotificatie instellen lukt niet, ik denk geen gekoppelde producten / osen ?

Bij de normale esx lukt het wel.

Ik wist niet direct waar zo'n foutje thuishoort t is niet echt een tik/spel fout.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
nieuws: Xigmatek toont Midgard-midtowerbehuizing
"Tevens is de kast voorzien van een draaiknop, waarmee drie ventilatoren tegelijkertijd afgeregeld kunnen worden."
afgeregeld > geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Tomsworld schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:59:

E-mailnotificatie instellen lukt niet, ik denk geen gekoppelde producten / osen ?

Ik wist niet direct waar zo'n foutje thuishoort t is niet echt een tik/spel fout.
Vermoedelijk moet daar nog even de bijbehorende productcode voor worden aangemaakt. Dat is idd geen spel- of tikfoutje en hoort dus in een apart topic :)
VVVJeroen schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:19:
nieuws: Xigmatek toont Midgard-midtowerbehuizing
"Tevens is de kast voorzien van een draaiknop, waarmee drie ventilatoren tegelijkertijd afgeregeld kunnen worden."
afgeregeld > geregeld
Nee hoor, afgeregeld is goed gebruikt. Afregelen is waarschijnlijk een van de betere Nederlandse vertalingen van 'to tweak' ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de meuktracker:
In versie 1.0.8 is één kwetsbaarheid verholpen in de module die PCNFSD-pakketjes ontleet, zijn enkele bugs verholpen en is de ondersteuning van een handvol bijgewerkt.
ontleet => ontleed

Verder vind ik het gebruik van de eerste komma in dat artikel een beetje twijfelachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:30
In nieuws: RealNetworks beschouwt Realdvd als 'fair use'

iets van RealNetworks beslist niet wilde hebben.
moet zijn
iets wat RealNetworks beslist niet wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
ontleedt ;)
Verder vind ik het gebruik van de eerste komma in dat artikel een beetje twijfelachtig :)
"die over het netwerk worden verstuurd," <-- die? die besluit een beperkende bijzin, is daar prima op zijn plaats :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
nieuws: Warner biedt 33 miljoen dollar voor Midway Games
De Amerikaanse faillissementsrechtbank moet namelijk zijn goedkeuring aan de overeenkomst hechten, en dat gebeurt pas als er een veiling is geweest zodat andere partijen ook een bod kunnen uitbrengen.
Woordje vergeten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Dat denk ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
nieuws: Panasonic overweegt ontwikkeling Android-telefoon
Panasonic gaat de Android-telefoon mogelijk al over of binnen een jaar op de markt te brengen, zei Panasonic-topman Keisuke Ishii tijdens een persconferentie over de strategie van de fabrikant.
Nog een woordje vergeten denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
nieuws: Acer introduceert homeserver met Atom 230-processor
Je bent iets vergeten in de specs:

* 1TB Hard Drive (2)

Dit staat in je bron onderaan
http://www.tweaktown.com/...re_home_server/index.html

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
redactieblog: De E3-koorts loopt op
Waar of onwaar? Ook deze geruchten gaan al heel lang. Recentelijk doken ze opnieuw op bij diverse Xbox 360-sites.
7 van de 8 geruchten beginnen met Waar of onwaar, dus zal deze ene ook wel zo horen te zijn.
Waar of onwaar: Sinds een tijdje staater op de website van Kojima Productions een <a href="www.konami.jp/kojima_pro/next/index.html" target="_blank" teaser waar af en toe de letter 5 groot in beeld verschijnt.
Link niet helemaal lekker?

[ Voor 27% gewijzigd door Megaflix op 22-05-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
blog en Panasonic onder handen genomen. Specs van de Acer-nas zijn geen spel- of tikfoutjes; ik zal 'ns zien of ik de auteur te pakken kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
In de brontekst tekst staat "The 1TB hard drive and three hot-swappable hard drive bays available for storage expansion provide enough room for filing". Ook volgens http://www.digitimes.com/...09/05/22&pages=PR&seq=203 wordt 1TB meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Acer-website heeft het over:
The number and size of pre-installed HDD(s) can change according to different configuration or geography
De versie in de PW heeft 2x 750 GB (de 98.T1EYZ.T9H). Hij is leverbaar vanaf 1x 640 GB (de TS.R360W.011). De 2x 640 GB (TS.R360W.012) heb je dan ook nog. Verder zijn zo'n beetje alle specs gelijk voor zover ik kan zien. Behuizing, aansluitingen, besturingssysteem, enz. Lijkt mij ook dat de nieuwe variant leverbaar is vanaf 1 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rataplan schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:49:
[...]

Nee hoor, afgeregeld is goed gebruikt. Afregelen is waarschijnlijk een van de betere Nederlandse vertalingen van 'to tweak' ;)
Nog even hierop terugkomend: Afaik is afregelen een Brabants (of in ieder geval, van beneden de grote rivieren ;) ) woord en niet ABN (de online Van Dale kent het ook niet) en is het dus 'gewoon' afstellen. Imho moet afgeregeld dan ook veranderd worden in afgesteld :) :>

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
De online VD zuigt :) De Dikke kent het wel (en vermeldt geen regionaal gebruik) (en ik ken het zelf ook en ik ben zeer beslist niet van beneden de grote rivieren, verre van!): "heel precies afstellen, scherp instellen". Verdere discussie is wmb overbodig (als je heel graag wil mag je een topic openen, dan herhaal ik dat nog 'ns :P). Megaflix: ook jij graag verder in een apart topic :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 22-05-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Uit welke bron hij de informatie heeft en waarom Microsoft de beperking zou laten vallen, is onbekend. Thurrott weet niet of de beperking dat gebruikers de wallpaper van hun bureablad niet kunnen veranderen, ook opgeheven zou wordcen.
Wordcen? Worden lijkt me beter ;) En bureaublad, in plaats van bureablad.
De processor mag niet sneller zijn dan 2GHz en niet meer stroom verbruiken dan 15W.De specificaties zijn niet door Microsoft bevestigd en blijven daarom vooralsnog een gerucht.
Spatie tussen '15W.' en 'De'

nieuws: 'Microsoft laat beperking netbookversie Windows 7 vallen'

[ Voor 45% gewijzigd door tdw op 23-05-2009 10:38 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
yepyepyep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
quote uit: nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt

''Volgens Camara en Nesson is dit bedrag zo veel meer dan de werkelijke schade van hooguit een dollar per nummer dat een dergelijke schadevergoeding is strijd is met de Amerikaanse grondwet.''

1ste keer is moet in zijn

[ Voor 65% gewijzigd door Perkouw op 23-05-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33

arnoudwokke

Redacteur
fixed Perkouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:30
reviews: Preview: Battlefield - Heroes
Zoals het in een Battlefield-game hoort, is het hoofddoel van het spel om zoveel mogelijk vlaggen op de map in te pikken en vast te houden. De omvang van de mappen is bewust klein gehoouden, zodat de snelle, simpele arcade-actie van Heroes tot zijn recht kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

nieuws: Google-topman: Google-phone zou teveel beperkingen hebben

'teveel' is niet één woord. Dat moet 'te veel' zijn.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
done & done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
nieuws: Gebruikers The Pirate Bay worden gespamd over malware
De licentieovereenkomst vermeldt ook doodleuk dat dat er reclame getoond zal worden en toegevoegd aan mail.
Overigens vind het ik het laatste stukje van de zin totaal niet lopen maar omdat ik zo gauw geen alternatief weet behalve de hele zin omgooien zal het wel goed zijn. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door The Realone op 24-05-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

nieuws: Onderzoekers ontwikkelen draadloze miniatuurcamera
2.455 megabit --> USA dus 2,455 megabit voor de Nederlanders. Nu lijkt het bijna op 2.5 Gbit!

Zie ook mijn eerste post ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 24-05-2009 13:41 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Spam en werving

Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:

Dienst(verlening).
Websites, inclusief sitechecks.
Evenementen.
Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om.
Referals in URLs opnemen.
Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
Referrals

User- en webicons

In Forum FAQ wordt uitgelegd hoe je gebruik kan maken van een user- of webicon. Naast de technische beperkingen worden er verdere voorwaarden aan het gebruik van icons gesteld. Aangezien ook icons aanstoot kunnen geven, flames kunnen zijn of daar toe kunnen leiden verzoeken we je rekening te houden met de rest van de bezoekers. Bovendien wordt het forum veel gebruikt op de werkplek, een omgeving waar je je vaak minder kan permiteren
permitteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In nieuws: Onderzoekers ontwikkelen draadloze miniatuurcamera staat als html:
<acronym title="&rdquo;Hybrid">HI-MEMS</acronym>
nu weten we dus nog niet waar HI-MEMS voor staat :) Dit is overigens Hybrid Insect Micro-Electro-Mechanical Systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:34

nXXt

Carpe omnia

nieuws: Google geeft bibliotheek zeggenschap over prijzen gescande boeken
De nieuwe overeenkomst is een gevolg van het schikkingsvoorstel van oktober 2008 tussen Google, de Authors Guild en de AAP.

Acroniemcode doet zijn werk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Je bent me net voor, hij parst kennelijk de Acroniemen niet goed (althans niet in FF 3.0.10 onder Vista x64);

Aha, de broncode is voud:

HTML:
1
<acronym publishers&#8221;="" american="" of="" title="&#8221;Association">AAP</acronym>

Kennelijk vind hij de doublequote op het begin niet fijn

Edit; Het probleem is dus Pieter Molenaar ;) Hij voert kennelijk de acroniemen in met een doublequote aan het begin en eind. Daar loopt de parser op stuk.

De doublequote's verwijderen zou het moeten verhelpen :)

No Offense Pieter ;) Zijn goede artikelen!

[ Voor 49% gewijzigd door Matis op 24-05-2009 16:20 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
In het schikkingsvoorstel is onder meer bepaald dat de wie of wat? licentiegelden int voor de digitale boeken.
Ontbrekend woordje?
Zo meent de Brewster Kahle van de Washington Post dat Google informatie, die voorheen vrijelijk beschikbaar was bij bibliotheken, nu met hulp van de rechtbank heeft geprivatiseerd.
Woordje teveel?

[ Voor 24% gewijzigd door Megaflix op 24-05-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 10:01
Allemaal gefixed, behalve de faq. Die speel ik even door aan de opsteller.

@The Realone -> 'dat'-doublering verwijderd
@toaomatis -> 2,5Gpbs draadloos wil iedereen wel halen... gewijzigd in het minder exotische 2,5Mbps
Over de acronym-fouten, geen idee hoe die erin zijn geslopen. Zelf gebruik ik die codes niet. Even in de gaten houden of het vaker fout gaat.
@Megaflix -> hoort natuurlijk Google tussen te staan. Heb de zin ook nog wat veranderd. Brewster Kahle heeft natuurlijk geen lidwoord ervoor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsV.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 22:44
meuk: ATI Catalyst Linux Display Driver 9.5
In versie 9.5 heeft AMD een begin gemaakt aan de support van Ubuntu 9.04 en wordt Red Hat Enterprise Linux 5.3 volledig ondersteuning.
Suggestie:

"In versie 9.5 heeft AMD een begin gemaakt met de support van Ubuntu 9.04 en wordt Red Hat Enterprise Linux 5.3 volledig ondersteund."

[ Voor 6% gewijzigd door MatthijsV. op 25-05-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
In plaats van een grote, zware body met geïntegreerde grip, zoals bij de Nikon D3x en de Canon Eos 1Ds Mark III, heeft Sony besloten? de batterijgreep optioneel te maken.
Woordje weggevallen?
reviews: Sony Alpha A900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
nieuws: 'Moederbedrijf Last.fm gaf gebruikersgegevens aan RIAA'
Volgens een e-mail van een CBS-medewerker zijn de gegevens, waaronder ip-adressen van Last.fm-gebruikers, naar de RIAA verstuurd in de hoop dat de streamingtarieven die muziekuitgevers opeisen niet omhoog zouden gaan. Bovendien zou CBS al vaker op dergelijke verzoeken zijn ingegaan. Een tweede bron bevestigt aan TechCrunch in grote lijnen dit verhaal en stelt dat Last.fm niet zou hebben geweten dat de data naar de copyrightwaakhond werd doorgestuurd. Het is echter onduidelijk of de RIAA de gebruikersgegevens geheel compleet heeft ontvangen.
Laatste zin van de 3de alinea. Er staat 2 keer hetzelfde, was dat de bedoeling? Het leest zo raar vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

In het topic over XFX voeding staat dit:

Het 80Plus Silver-certificaat moet een rendement van 85, 88 en 85 procent garanderen bij een belasting van respectievelijk 20, 50 en 100 procent.

De 85 staat er dus twee keer in.

Ik hoop dat ik de eerste ben :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gamo op 25-05-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Gamo schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:31:
Ik hoop dat ik de eerste ben :)
Dat wel, maar de betekenis van respectievelijk is dus 85% rendement bij 20% belasting, 88% bij 50% belasting en 85% bij 100% belasting van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
aldus dr. Army Harding
Hoewel het bronartikel ook ene "dr. Army Harding" noemt vermoed ik dat dit een typo is en Dr. Amy Harding moet zijn. Wie heet er nou Army? :X Misschien even het nazoeken waard?

edit:

Er staat wel in het bron artikel: "She said about 13 percent of the ....", She, dus 't lijkt me toch eerder Amy...

edit:

Hmmm, mijn initieële Google tocht leverde wat Amy's op maar nu kom ik toch wél voornamelijk Army's tegen... :? Mwa, toch ook wel veel Amy's :P

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 25-05-2009 11:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Megaflix schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:02:
[...]

Dat wel, maar de betekenis van respectievelijk is dus 85% rendement bij 20% belasting, 88% bij 50% belasting en 85% bij 100% belasting van de voeding.
Inderdaad! Die stijl van schrijven lees ik regelmatig dus ik zou eraan gewend moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsV.
nieuws: 'Franse wet zal tot 1000 afsluitingen per dag leiden'
Ook verwacht ze iedere dag 13.000 eerste en tweede waarschuwingen.
Het totaal aan eerste en tweede waarschuwingen zal naar verwachting op 13.000 per dag uitkomen.
Opmerking:
Achter "eerste en tweede" horen streepjes.

Suggestie:
"eerste- en tweede-waarschuwingen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix, dank voor je uitleg :)

kluyze, "Het is echter onduidelijk of de RIAA de gebruikersgegevens geheel compleet heeft ontvangen" wil volgens mij zeggen dat de RIAA gegevens van CBS heeft ontvangen, maar dat niet bekend is in hoeverre dit ook ALLE gegevens zijn zoals die door Last.fm aan CBS verstrekt zijn. Lijkt mij correct, toch?

RobIII, inderdaad, dit zoeken we even uit.

MatthijsV, volgens mij is de gebruikte formulering correct. Het is een samentrekking van 'Het totaal aan eerste waarschuwingen en tweede waarschuwingen'. Ik zou niet weten waarom er achter 'eerste en tweede' streepjes zouden moeten komen.

Aan de rest is/wordt gewerkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 13:06 . Reden: Nog even een nieuwe melding meegenomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
Heb de zin aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
@RobIII: Het staat inderdaad fout in het originele persbericht van de US Army. Uit deze link blijkt dat het inderdaad gaat om Amy Harding. Is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 17:18
nieuws: Samsung kondigt digitaal fotolijstje met Touch of Color aan

Eerste zin:
Samsung heeft een digitaal fotolijstje uitgebracht die dat is voorzien van een Touch of Color-uiterlijk.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsV.
nieuws: Intel Core i5 op 2,66GHz getest

Derde alinea, eerste zin:
De quadcore Core i5-cpu's beschikken, net als de i7-processors, over hyperthreading, maar moeten het wel <woordje vergeten?> een dual-channel in plaats van triple-channel memory-controller doen...
Suggestie:
"De quadcore Core i5-cpu's beschikken, net als de i7-processors, over hyperthreading, maar moeten het wel met een dual-channel in plaats van triple-channel memory-controller doen..."

[ Voor 4% gewijzigd door MatthijsV. op 25-05-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:40:
kluyze, "Het is echter onduidelijk of de RIAA de gebruikersgegevens geheel compleet heeft ontvangen" wil volgens mij zeggen dat de RIAA gegevens van CBS heeft ontvangen, maar dat niet bekend is in hoeverre dit ook ALLE gegevens zijn zoals die door Last.fm aan CBS verstrekt zijn. Lijkt mij correct, toch?
Ja ok, maar geheel en compleet hebben toch dezelfde betekenis? Iets in zijn geheel ontvangen of iets compleet ontvangen.
Nu het kan aan mij liggen, maar ik vond het wat raar klinken, de woorden geheel en compleet achter elkaar. Ik dacht dat het een foutje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Meerderheid Nederlanders spreekt vertrouwen uit in epd
zo blijkt uit een enquête zien
Dat 'zien' moet weg denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle_Erwin
  • Laatst online: 09-09 18:07
http://tweakers.net/nieuw...ertrouwen-uit-in-epd.html

"zo blijkt uit een enquête zien"

Edit: net te laat....

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle_Erwin op 25-05-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Zelfde artikel:
Als belangrijkste verbeteringen worden 'betere samenwerking tussen de zorgverleners' en 'het voorkomen van medische fouten'.
Deze zin is niet.
De NPCF concludeert dan ook dat met name de voorlichting over het elektronisch patiëntendossier.
Zinnen lezen prettiger als ze afgemaakt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Zelfde artikel:
Daaruit blijkt dat zes van de tien ondervraagden bekend zijn met de plannen rondom de invoering van het elektronisch patiëntendossier. Toch denkt 85 procent dat het epd uiteindelijk de kwaliteit van de medische zorg zal verbeteren.
Het woord 'toch' verwijst naar een tegenstelling die er niet (meer?) is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Meuk: Parallels Desktop 4.0 build3 844

Moet dus build 3844 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nieuws: Microsoft versoepelt hardware-eisen voor Windows 7-notebooks
Microsoft versoepelt hardware-eisen voor Windows 7-notebooks
Notebooks > netbooks is misschien logischer omdat bijna het hele artikel daarover gaat ;)

Dat hele artikel is trouwens eigenlijk een soort van dubbelpost, zaterdag stond hetzelfde nieuws er al:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Alles weer fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Iva_Bigone schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:25:
nieuws: Microsoft versoepelt hardware-eisen voor Windows 7-notebooks

[...]

Notebooks > netbooks is misschien logischer omdat bijna het hele artikel daarover gaat ;)

Dat hele artikel is trouwens eigenlijk een soort van dubbelpost, zaterdag stond hetzelfde nieuws er al:
offtopic:
Toen gerucht, nu bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
meuk: Notepad++ 5.4
[...]zoals dat ook in Google Grome werkt.
óf Google heeft een product waar ik nog niet eerder over gehoord heb, óf dat moet Chrome zijn.

Overigens staat er ook ten minste een spelfout in de changelist, maar da's waarschijnlijk gewoon een copypasta:
Add google chrome drag and derop tab feature:

[ Voor 27% gewijzigd door YopY op 26-05-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

In nieuws: Garmin komt met kaartmateriaal voor watersporters staat:
De kaarten bevat specifieke informatie voor de watersporter, zoals de openingstijden van sluizen en bruggen, bezienswaardigheden, de locatie van boeien en dieptelijnen.
Eentje kiezen graag: meervoud of enkelvoud. Ik denk dat de laatste meer op z'n plaats is, en het dus "De kaart bevat" moet worden.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Fixed, 'derop' mag blijven - we fiksen geen fouten in changelogs - en fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
  • Laatst online: 11-09 22:30
Review: Asus Eee PC 1000HE
De Hybrid Engine toont aan dat Asus er geen probleem mee heeft om de Atom een tandje hoger te laten draaien. Blijkbaar kan de N280 een lichte overklok zonder kleurscheuren doorstaan. We keken of dit ook geldt voor een wat zwaardere opvoersessie.
Ik weet niet precies wat kleurscheuren zijn, maar ik gok dat het kleerscheuren moet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
*neuld en dreud hanteurt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reviews: Asus Eee PC 1000HE: netbook met overklok-optie
De readertest van Batter Eater leest met een korte interval een stukje tekst van de harde schijf, waardoor de netbook weliswaar niet in de idle-stand staat, maar de activiteit minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
y'tje geplakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Nieuwe Nokia-smartphone draait op Linux

Ook zou het toestel met met toetsenborden

Twee keer met achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
*grunt* *hakselt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 21:37
nieuws: Ontwikkelaar The Conduit werkt aan Wii-game Gladiator AD

3e alinea, halverwege
Met de WiiMote kan de speler bepalen of slagen an links of rechts moeten komen
...slagen links of rechts aan moeten... klinkt 10x beter ;)

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Laatst online: 24-07-2024
Aangepast, Tommy Angelo - thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Laatst online: 10-04-2024
reviews: Asus Eee PC 1000HE: netbook met overklok-optie

er staat in de review dat de kloksnelheid 0,06Mhz hoger is, dit moet 0,06Ghz zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
nieuws: Samsung OmniaHD binnen twee weken in de winkel

In de vierde alinea wordt dit toestel de i9810 genoemd, terwijl dit de i8910 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
all fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsV.
nieuws: Intel brengt Core i5-processors pas eind augustus uit

3e alinea, 2e zin:
Net als de i7's hebben de nieuwelingen vier cores onder de kap, ze kunnen gebruik maken van hyperthreading en ze hebben 8MB L3-cache aan boord.
Opmerking:
Vetgedrukte woorden even omdraaien. Je moet de 3 eigenschappen ieder apart achter het zinnetje "Net als de i7's..." kunnen plakken. Anders krijg je dingen als: "Net als de i7's ze kunnen gebruik maken van hyperthreading." :S

Suggestie:
"Net als de i7's hebben de nieuwelingen vier cores onder de kap, kunnen ze gebruik maken van hyperthreading en hebben ze 8MB L3-cache aan boord."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ik heb het juist in deze vorm geredigeerd om het hergebruik van zinsdelen, wat onoverzichtelijkheid in de hand werkt en de deur voor taalfouten openzet, uit de zin te verwijderen. Het is nu een nette opsomming van drie gelijkwaardige hoofdzinnen en dat is niet fout en dus ook niet gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsV.
Rataplan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:06:
Ik heb het juist in deze vorm geredigeerd om het hergebruik van zinsdelen, wat onoverzichtelijkheid in de hand werkt en de deur voor taalfouten openzet, uit de zin te verwijderen. Het is nu een nette opsomming van drie gelijkwaardige hoofdzinnen en dat is niet fout en dus ook niet gefikst :)
Is wel wat voor te zeggen idd :).
Het komt alleen een beetje vreemd op de lezer over, omdat in het eerste zinnetje de vorm PV - OND wordt gehanteerd, i.t.t. de tweede en derde zin, waar OND - PV wordt gebruikt. Vandaar dus mijn melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ook wat voor te zeggen. Ik hou niet van hergebruik, maar bij nader inzien is jouw variant beter en met puntkomma's gaan stoeien maakt het alleen maar erger. Alsnog gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicket
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 07:14
Google en de Univesity of Michigan
Er mist een r'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 17:29
Bestandsgrootte 348,31MB
Is correct voor de Engelse versie van SP2 van Vista, maar niet voor de NL of de x64 versie. Misschien net zoals bij andere downloads een marge geven:
Bestandsgroottes 348,31MB t/m 873MB

meuk: Microsoft Windows Vista & Windows Server 2008 Service Pack 2

Er staat ook geen link naar de SP2 voor Windows server terwijl de titel dat wel verwacht.
Dat laatste is niet helemaal juist... Op het einde van het artikel staat die niet, wel in de korte samenvatting rechts.

[ Voor 20% gewijzigd door SMGGM op 26-05-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Laatst online: 12-06-2024
is in dit artikel op Tweakers.net te lezen
De link verwijst naar http://tweakers.net/nieuws/60344
maar geeft aan:
Error
Dit bericht bestaat niet (meer)

taste and see that the Lord is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkje
  • Laatst online: 12-06-2024

Nog iets opmerkelijks, aan het einde van het artikel, na de quote met alle veranderingen in SP2, staan 2 downloadlinks naar de SP1's van windows vista. Daar zouden imho de SP2-linkjes moeten staan.

taste and see that the Lord is good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:14
erkje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:29:

Nog iets opmerkelijks, aan het einde van het artikel, na de quote met alle veranderingen in SP2, staan 2 downloadlinks naar de SP1's van windows vista. Daar zouden imho de SP2-linkjes moeten staan.
Tevens staat er linkjes met de namen:

*Windows Vista Service Pack 2, alle talen, 32bit
*Windows Vista Service Pack 2, alle talen, 64bit

Terwijl het toch echt maar 5 talen zijn en het pakket voor alle talen er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:33

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Allemaal gefixed.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19:02

Qwerty-273

Meukposter

Tomsworld schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:59:
Rataplan schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:49:
Vermoedelijk moet daar nog even de bijbehorende productcode voor worden aangemaakt. Dat is idd geen spel- of tikfoutje en hoort dus in een apart topic :)
Ik zag er nog geen apart topic voor, maar het product id van VMware ESXi is aangemaakt. Dus de e-mailnotificatie zou als het goed is nu moeten werken / in te stellen zijn.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:40
Het bevat verder niet alle kritieke Windows updates die sinds Service Pack 1 uitgekomen zijn, vandaar dat het noodzakelijk is dat deze reeds op het systeem geïnstalleerd is.
Deze zin heeft voor of na de komma het woord "niet" nodig, anders klopt hij niet. Volgens mij moet hij voor de komma aangezien hier ook staat dat sp1 al geïnstalleerd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
De zin klopt volgens mij helemaal. Lees maar: "Het bevat verder alleen maar updates die sinds SP1 zijn uitgekomen, dus SP1 moet al op het systeem staan (anders mis je kritieke updates die eerder zijn verschenen)". Die 'alleen maar' ga ik er trouwens wel even tussen plakken, da's wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
meuk: Directory Opus 9.1.2.0

Misschien iets meer dan een tikfoutje, maar niet waard om een heel topic over te openen.
Het licentietype 'freeware' klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Canonical werkt aan Android-emulator in Ubuntu
Canonical heeft tijdens de Ubuntu Developer Summit in Barcelona een Android-emulator getoond. Applicaties voor het mobiele besturingssysteem kunnen zo in de grafische X Windows-omgeving draaien. Het project is echter nog lang niet voltooid.
Moet zijn X Window-omgeving zonder s. (Wikipedia: X Window System).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: 'Amerikaanse tieners sturen gemiddeld 2272 sms'jes per maand'
Amerikaanse tieners sturen de tieners volgens
Beetje rare zin... die "de tieners" moet weg denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Amerikaanse tieners sturen de tieners
:+
Dat heeft ertoe geleid dat tieners in de Verenigde Staten twee keer zoveel sms'en als een jaar geleden
1. Is het sms'en of smsen?
2. Moet als in dit geval geen dan zijn? (twee keer zoveel sms'en dan een jaar geleden)

Is sms (en het werkwoord, smsen of sms'en) ondertussen al een Nederlands woord geworden? In dat geval zou ook de volgende zin aangepast moeten worden:
omdat de sms-verslaafde jongeren
zou dan smsverslaafde worden. Maar ik weet niet hoe het precies zit met Engelsche / Neerlandsche woorden, of afkortingen die verwerkwoord(t?) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amerikaanse tieners sturen gemiddeld 2272 sms'jes per maand

In de eerste zin staat: Amerikaanse tieners sturen de tieners volgens onderzoeksbureau Nielsen

Volgens mij is 'de tieners' een beetje dubbelop en het zorgt ervoor dat de zin niet meer klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nav. bovenstaande meldingen over die SMS-nieuwspost..
Bij de vertaling van
... American teenagers sent and received an average of 2,272 text messages per month...
is men vergeten 'and received' te vertalen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

De tieners kunnen zoveel sms'jes vversturen, volgens Nielsen is het totaal verstuurde en ontvangen berichten per tiener 2272
versturen heeft een v'tje teveel

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Henk007 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:45:
maar niet waard om een heel topic over te openen.
Het licentietype 'freeware' klopt niet.
Ik kan dit niet in de Van Dale of het Groene Boekje opzoeken en laat het dus ongefikst.
YopY schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:59:
ik weet niet hoe het precies zit met Engelsche / Neerlandsche woorden, of afkortingen die verwerkwoord(t?) zijn.
Duidelijk ;) Alle genoemde termen zijn in het artikel correct gespeld en 'als' is ook goed gebruikt :)

Rest is gerepareerd :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
  • Meldingen waar discussie over mogelijk is.
Open voor zulke zaken dus een apart topic!