[ABO] Wireless circle heeft automatisch verlengd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Ik heb sinds enige jaren een abo bij Wireless circle. Ik ga zou graag willen overstappen naar een andere provider omdat ik het aanbod van Wireless circle niet meer aantrekkelijk vind. Helaas was ik te laat om te voldoen aan de opzegtermijn van 3 maanden en hebben ze mijn contract verlengd met een jaar tot juli 2010.
Ik zie het niet zitten om dat contract uit te zitten voor nog meer dan een jaar. Ik denk dat Wireless circle nog een van de weinigen is die verlengen met een jaar. Wat zijn mijn mogelijkheden om hier toch vanaf te komen?

Ik las dat er van de zomer een aanpassing komt van de wet waarmee stilzwijgende verlenging met een jaar voor onder andere telecom abo's wordt verboden en de opzegtermijn naar 1 maand gaat. Kan ik hier iets mee?

Of zou ik evt mijn nummer kunnen weg-porteren naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzegtermijn blijft 3 maanden. Echter is het wel zo dat het abonnement per maand opzegbaar mjoet blijven.

Volgens mij mogen bedrijven al niet meer verlengen met een jaar? of is die verandering vanaf juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:42:
Opzegtermijn blijft 3 maanden. Echter is het wel zo dat het abonnement per maand opzegbaar mjoet blijven.

Volgens mij mogen bedrijven al niet meer verlengen met een jaar? of is die verandering vanaf juni?
Na een tijd googlen komt die wetsverandering van de zomer pas. Maar Wireless circle lijkt de enige die nog met een jaar verlengd.

Maar wat bedoel je met dat het abo per maand opzegbaar moet blijven? Voor welke abo's geldt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:42:

Voor zover ik het weet, is dat een voorstel dat er nog niet door is. Als het bedrijf in haar voorwaarden heeft staan dat ze met een jaar verlengen en je bent met die voorwaarden accoord gegaan, dan heb je helaas pech.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
pven schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:49:
[...]

Voor zover ik het weet, is dat een voorstel dat er nog niet door is. Als het bedrijf in haar voorwaarden heeft staan dat ze met een jaar verlengen en je bent met die voorwaarden accoord gegaan, dan heb je helaas pech.
Hier lijkt te staan dat de wijziging van de Telecomwet gewoon per 1 juli 2009 doorgevoerd wordt. Naast nieuwe regels over bel-me-niet registers en spam, zou het ook mogelijk moeten worden na de eerste contractsperiode met een maand opzegtermijn te moeten kunnen opzeggen. Zou dat dan ook niet voor het nieuwe contract dat ik per 1 juli 2009 ga krijgen moeten gaan gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is er wel echt al door, voorbeeld: Alle telecomproviders zijn al over naar het nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:58:
Nee het is er wel echt al door, voorbeeld: Alle telecomproviders zijn al over naar het nieuwe model.
Ah, inderdaad; zie ook nieuws: Spam in Nederland volgend jaar geheel verboden - update

Maar het is dus pas vanaf 1 juli, daar heeft de TS dus helaas niets aan.
In het dinsdag door de Eerste Kamer aangenomen wijzigingsvoorstel van de Telecomwet wordt ook geregeld dat het opzeggen van telefoon- en internetabonnementen eenvoudiger moet worden. Zo moeten deze na afloop van de eerste contractperiode per maand kunnen worden opgezegd. Momenteel worden veel telecomabonnementen automatisch met een jaar verlengd.

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 14-05-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
pven schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:01:
[...]

Ah, inderdaad; zie ook nieuws: Spam in Nederland volgend jaar geheel verboden - update

Maar het is dus pas vanaf 1 juli, daar heeft de TS dus helaas niets aan.

[...]
Nou, mijn abo wordt per 1 juli met een jaar verlengd. De eerste contractsduur van een jaar is al lang voorbij, geldt dan niet dat het gewoon opzegbaar moet zijn met een maand opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jag schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:04:
[...]

Nou, mijn abo wordt per 1 juli met een jaar verlengd. De eerste contractsduur van een jaar is al lang voorbij, geldt dan niet dat het gewoon opzegbaar moet zijn met een maand opzegtermijn?
Goede vraag, ik heb geen idee.

Aan de ene kant heb je de voorwaarden waar je mee accoord bent gegaan, aan de andere kant heb je de op stapel staande wetswijziging. Ik weet niet of in die wetswijziging staat dat men niet meer in de voorwaarden op mag nemen dat er na de eerste periode per jaar wordt verlengd, of dat er juist in staat dat het voor alle contracten geldt ongeacht de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wetswijziging houdt in dat er absoluut nooit stilzwijgend met een jaar verlengd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:42:
De wetswijziging houdt in dat er absoluut nooit stilzwijgend met een jaar verlengd mag worden.
Maar voor welke datum geldt die verlenging? 1 juli 2009 (dat zou dan illegaal zijn) of eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:42:
Maar wat houdt dat dan concreet in? Moet de provider dan voor het aflopen van het contract laten weten dat het contract gaat verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het houd in dat providers het abonnement steeds maar met 1 maand stilzwijgend mogen verlengen, de 3/4 maanden opzegtermijn blijft wel van kracht. Maar na het verstrijken van de initiele contractsduur moet het abonnement per maand opzegbaar blijven, en dus geen verlengingen meer van een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
pven schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:46:
[...]

Maar wat houdt dat dan concreet in? Moet de provider dan voor het aflopen van het contract laten weten dat het contract gaat verlopen?
Na wat verder googlen en het lezen van dit document op de site van de Opta ben ik weer wat wijzer geworden:

- stilzwijgend verlengen blijft toegestaan met max 1 jaar
- maar in dat nieuwe contract geldt dat ten alle tijden opgezegd kan worden binnen een maand, niet gebonden aan kalender maanden oid.
- de nieuwe regels treden in werking zonder overgangsregeling en zijn dus ook van toepassing op bestaande contracten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Ok, ik heb een nette brief gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik per 1 augustus mijn contract wil opzeggen, in overéénstemming met de nieuwe regelgeving. Antwoord:

"We hebben de brief in goede orde ontvangen en ook verwerkt. Jouw wireless circle abonnement zal per 01-07-2010 beëindigd worden."

Nou, dan de volgende stap maar. Ik zal een brief sturen dat ik per 1 augustus mijn abo opzeg, dat ik de betaling stop zal zetten en dat ik de Opta zal informeren dat Wireless Circle niet op de hoogte is van de nieuwe regels. Dat zal neem ik aan niet al te veel problemen geven, maar ik wil graag wel mijn nummer behouden natuurlijk.

Lukt het om een nummer te porteren naar een andere provider als Wireless circle het contract niet wil beeindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Jag schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:37:

Lukt het om een nummer te porteren naar een andere provider als Wireless circle het contract niet wil beeindigen?
Nee, Wireless Circle zal toestemming moeten geven.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Pagina: 1