Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik heb laatst een budget systeem gebouwd zoals dat in de BBG editie Mei aangeprezen werd.
Systeem loopt prima máár, ik krijg cool and quiet met geen mogelijkheid aan de praat in windows XP-32bit.
Voor mij is de functie best belangrijk omdat ik 95% van de tijd slechts in word werk, of aan het surfen ben. En een laag verbruik en lage temps zijn dan zeer wenselijk.

Ik heb in bios cool and quiet aan staan.
Heb via XP het energiebeheer op minimaal verbruik staan.
En nog werkt het niet.

Bizarre is dat Cool and Quiet onder vista en win7 direct werkten. Heb ik soms een driver nodig om het op XP werkende te krijgen? (Kan deze driver niet op de site van AMD, of ergens anders online vinden)

Hier mijn specs:

Amd X2 7750 @ standaard
Foxconn a7GM-s mobo
Geforce gts 250
4 Gig Geil mem
400Watt corsair voeding

Windows XP sp3 32-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Je geeft zelf het antwoord al. Je moet een cpu driver installeren, volgens mij kun je die downloaden bij AMD. Je kunt daar ook een programmaatje vinden waarop je kunt zien op welke snelheid en voltage de cpu draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.amd.com/us-en/...9485_9487%5E10272,00.html

Hier kan je wat informatie vinden, dit had je ook wel héél makkelijk zelf kunnen vinden met google hoor.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in het configuratiescherm energiebeheer op zuinig ofzo zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kan met RmClock degelijk controleren of de functie werkt én hem aanzetten zonder dat je een bepaald energieprofiel hoeft te kiezen (maar je hebt wel die driver nodig).

[ Voor 36% gewijzigd door The Third Man op 14-05-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
@Nachtmerrie: Zoals al vermeld. energiebeheer is al aangepast.

@Hooglander: Ik heb uitgebreid gezocht via google, maar kom nergens op een plek waar echt de goede driver te downloaden is. Ook zoeken naar updates van de processor driver in apparaatbeheer geeft 0 resultaat.

@Lekkere Kwal: De link die jij geeft opent wel, maar ik kan niets downloaden, en er staat ook geen info.

Heb verder al op de site van AMD gekeken maar kan geen geschikte driver vinden (alleen maar linus, ME, en win 2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Hier dan?
Hij heet 'AMD Processor Driver Version 1.3.2.0053 for Windows XP and Windows Server 2003 (x86 and x64)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19
Een beetje zoeken met google naar 'amd processor driver' levert onder andere de volgende links op;

link 1
link 2

Google searchresults

@Lekkere Kwal; die pagina voor de driver voor WinXP is gewoon dood. Vanaf de site van AMD is de driver dus niet te downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door NitroX infinity op 14-05-2009 14:08 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
Kwal! Held _/-\o_ _/-\o_ .

Rare is dus dat ik hem niet van de amd site kan downloaden. Niet in Chrome, en niet in IE.
Kreeg dit te zien: Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/113/vagesiteamd.jpg

Trouwens, kan ik niet beter mijn fsb op 400 gooien en de multiplier halveren? (heb 800mhz geheugen)

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/4674/screencnq.jpg

Edit: @nitrox: dank. Ik had gegoogled onder Cool and Quiet driver windows xp en dat leverde niets op. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door reinsaddict op 14-05-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hij komt ook gewoon binnen via Windows Update volgens mij. :)

Je hebt niet eens een FSB en als je de busspeed bedoelt dat gaat je niet lukken. Daarnaast gaat het je geen voordeel opleveren. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door -The_Mask- op 14-05-2009 14:17 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Die AMD site is best wel bagger gewoon een blanco pagina inderdaad, maar in deze thread vind je een directe link via de AMD site naar die processor driver:

http://forums.amd.com/for...m?catid=11&threadid=99410

Ik krijg volgende week een Phenom II X4 955 en die wil ik niet constant op 3.2 Ghz laten lopen, maar dat hij gewoon terugschakelt naar 800 Mhz per core als hij weinig te doen heeft. Ik ging ervan uit dat dit standaard zou werken op XP (wil nog even bij XP blijven, Vista overslaan en later overstappen naar Windows 7) maar kennelijk niet dus :/

Ik probeer die driver wel of anders is misschien dit programma ook wel wat:

PhenomMsrTweaker 1.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

jouke_buissink schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:12:
Kwal! Held _/-\o_ _/-\o_ .

Rare is dus dat ik hem niet van de amd site kan downloaden. Niet in Chrome, en niet in IE.
Kreeg dit te zien: [afbeelding]

Trouwens, kan ik niet beter mijn fsb op 400 gooien en de multiplier halveren? (heb 800mhz geheugen)

[afbeelding]

Edit: @nitrox: dank. Ik had gegoogled onder Cool and Quiet driver windows xp en dat leverde niets op. 8)7
Goed beetje oude kick maar ik zocht die driver en vond hem dit keer gewoon op AMD site

http://support.amd.com/us...cessor_Driver_1320053.zip

Voor wie er nog naar zoekt.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx all.

Ik ben ook al heel de dag opzoek naar die driver maar hij is niet te vinden op de AMD site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bij mij is C'n'Q gewoon op geen enkele mogelijke manier goed werkend te krijgen. Vanaf ik die optie aanzet in het BIOS, valt er met geen enkel OS nog iets met de PC te doen, en dan maakt een juiste driver niets uit.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het ook niet werkend. zit al heel de dag te klooien omdat ik ziek ben en toch niks betters te doen heb.

Heb de cpu driver geinstalleerd
powermanagement op energiezuinig gezet
bios geupdate

Maar nog steeds draaid mijn cpu gewoon op 2200 mhz
Zie ook nergens in heb bios Cool and quiet. Heb smart fan aangezet maar dat laat alleen de ventilator langzamer draaien. Mijn mobo staat wel op de website van AMD als aanbevolen, alleen dan met revisie 1.1 maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt.

hier wat specs:
gigabyte ga k8n sli
AMD 64 x2 4400
medion 7650 nvidia
2 * 1 gig kingston
windows xp sp3

Oh en btw nvidia system tools crashed ook gelijk als ik hem opstart.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Oh en btw nvidia system tools crashed ook gelijk als ik hem opstart.
Bij jou crasht de applicatie alleen maar. Vanaf ik het MSI Core Center wil starten BSOD het hele ding, en krijg je Windows onmogelijk terug opgestart in normale modus, tenzij je in Veilige Modus het MSI Core Center weer verwijderd. Bij Cool'n'Quiet crasht ook het hele systeem.

Ik heb er ondertussen mee leren leven dat de optie uitstaat, en ik laat gewoon mijn fan langzamer draaien met SpeedFan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gebruik je PhenomMsrTweaker zoals hierboven al wordt gezegt schijnt nog beter te werken ook. ;)

Heb niks gezegt. :P

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2009 19:25 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:34
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:55:
Gebruik je PhenomMsrTweaker zoals hierboven al wordt gezegt schijnt nog beter te werken ook. ;)
Maar dat werkt alleen op phenoms :P niet op athlons vandaar PhenomMsrTweaker ;) . Voor de athlons moet je rmclock gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:55:
Werkt alleen op AMD K10-CPU's ;)
Jammer genoeg heb ik nog de 1ste generatie Athlon64's, de K8-serie, en die wordt niet ondersteund ;)

Maar naar het schijnt zou RMClock ook werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de cpu driver alleen geschikt is voor phenoms.
gezien dit artikel: http://forums.amd.com/for...m?catid=11&threadid=99410
de link naar niet phenoms werkt niet meer helaas. Geen idee waar ik de juiste driver kan downloaden.

Ik wou dat AMD de CnQ wat gebruiks vriendelijker maakte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 20:58 . Reden: link fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:13:
Ik denk dat de cpu driver alleen geschikt is voor phenoms.
gezien dit artikel: http://forums.amd.com/for...tid=11&threadid=99410
de link naar niet phenoms werkt niet meer helaas. Geen idee waar ik de juiste driver kan downloaden.

Ik wou dat AMD de CnQ wat gebruiks vriendelijker maakte.
Psst je link werkt niet en er is weinig mis mee met C&Q. Het hoort bij Vista out of the box te werken. Bij XP heb je volgens mij bij de oudere versie een driver nodig en moet je energie beheer op minimaal zetten (http://support.amd.com/us...a-4d9dc646342f&ItemID=173).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx for je reply, heb de link gefixed.
Ik denk dat er een heleboel mis is met C&Q gezien het aantal posts op internet. en je link naar driver staat al een keer of 3 in dit topic. No offence. Ik ga maar RMClock proberen. Heb juist AMD gekocht voor C&Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er zijn misschien geen dingen mis met C&Q zelf (al twijfel ik daaraan) maar zeker wel met de implementatie daarvan op systemen.
Op mijn MSI K8T-Neo werkt C&Q echt niet. Onmogelijk aan te zetten. Vanaf je C&Q aanzet, crasht heel het systeem, sowieso, met een BSOD. Ubuntu loopt vast, Vista krijg je niet geïnstalleerd met C&Q aan.

Zet de optie in het BIOS uit, en het systeem werkt superstabiel 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht nu kan de driver weer niet uninstallen. Heb de cool en quiet driver geinstalleerd van de CD maar hij staat niet in configuratie scherm: software. Kan hem verder ook nergens vinden.
Maar ik heb nu wel een optie in het bios: C&Q gevonden. weet niet of dat door deze driver komt of door een biosupdate. Weet iemand hoe ik de driver kan uninstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Petervanakelyen schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:46:
Er zijn misschien geen dingen mis met C&Q zelf (al twijfel ik daaraan) maar zeker wel met de implementatie daarvan op systemen.
Op mijn MSI K8T-Neo werkt C&Q echt niet. Onmogelijk aan te zetten. Vanaf je C&Q aanzet, crasht heel het systeem, sowieso, met een BSOD. Ubuntu loopt vast, Vista krijg je niet geïnstalleerd met C&Q aan.

Zet de optie in het BIOS uit, en het systeem werkt superstabiel 24/7.
Heel vreemd. Heb dat socket 754 moederbord ook gehad incombinatie met een AMD64 3200+ (1MB cache versie) en dat werkte prima op 1 issue. De issue was dat de reboot niet werkte. Systeem deed de reset niet uitvoeren dus moest je het handmatig doen (reset knop). Heb je wel de laatste bios erop staan ? Overigens heb ik toen juist mijn reboot issue gekregen :+ PC is toch verkocht

@SonnyBonds
In de bios kunnen alleen dingen worden toegevoegd door een bios update ;). Heb je de program files map gecheckt? Daar zet hij volgens mij ook iets neer met een uninstaller. Anders is puur de driver files van de cd geinstalleerd en die zie je niet terug in software.

[ Voor 13% gewijzigd door THE_FIREFOX op 06-08-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe link gevonden met CPU drivers:
http://www.techspot.com/n...-sp2-and-server-2003.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff weer een update: Heb nu rmclock geinstalleerd en dat werkt half lijkt het.
Ik zie nu temp en mulitpliers naar bendeden gaan naar 30 graden of zo.
maar de core clock blijft op 2200 mhz????? :? geen idee hoe dit kan.
Ook blijft de cpu load op 100% heel de tijd maar dit is misschien normaal de OS load veranderd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:03:
ff weer een update: Heb nu rmclock geinstalleerd en dat werkt half lijkt het.
Ik zie nu temp en mulitpliers naar bendeden gaan naar 30 graden of zo.
maar de core clock blijft op 2200 mhz????? :? geen idee hoe dit kan.
Ook blijft de cpu load op 100% heel de tijd maar dit is misschien normaal de OS load veranderd wel.
Uitgezocht of een process die load veroorzaakt? Heb je de performance on demand profiel in RMclock ingesteld? Word deze ook geladen door het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:36:
[...]

Uitgezocht of een process die load veroorzaakt?
snap niet helemaal wat je hier mee bedoelt maar als mijn PC idle is geeft de monitoring van rmclock een cpu load van 100%. taakbeheer geeft gewoon 5%. Als ik het profiel power on demand laad gaat ie gelijk naar 11x multiplier dus ik gebruik minimaal power settings dan is het 5x. Het lastige is dat ik niet de AMD cpu driver can uninstallen omdat ik die niet kan vinden. Ook niet met driver magican.

Ik zie nu in easy tune dat mijn PC core op 1000mhz draaid terwijl rmclock gewoon 2200 mhz aangeeft.
Lijkt erop dat CnQ eindelijk wel werkt op mijn PC maar rmclock geeft het niet goed weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
THE_FIREFOX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:07:
[...]

Heel vreemd. Heb dat socket 754 moederbord ook gehad incombinatie met een AMD64 3200+ (1MB cache versie) en dat werkte prima op 1 issue. De issue was dat de reboot niet werkte. Systeem deed de reset niet uitvoeren dus moest je het handmatig doen (reset knop). Heb je wel de laatste bios erop staan ? Overigens heb ik toen juist mijn reboot issue gekregen :+ PC is toch verkocht
Ja, dat is het gekke juist ! Ik heb het allerlaatste BIOS van de MSI-site gehaald, en toen werkte alles schitterend, buiten C&Q. Met een ouder BIOS wilde C&Q wel werken, maar had ik ook de reboot-issue ;)

Pagina: 1