[iPhone] MobileMe email versturen lukt niet via SMTP Telenet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:51
Ik kan met mijn iPhone al heel lang niet meer een mail sturen (weet zelf niet meer of dit ooit gelukt is) en zou dit heel graag (weer) wel kunnen.

Mijn probleem: Bij het versturen van een mail (wat heeeel erg lang duurt) treed er een fout op en zegt hij dat de smtp server niet te bereiken is.
Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/Hipska-Public/iPhone_Mail_1.PNG

Ik ben met de iPhone via hetzelfde wifi netwerk verbonden als waarmee mijn laptop verbonden is.
De server die hij niet kan bereiken heeft de juiste naam.
De instellingen heb ik gereset en opnieuw laten syncroniseren via iTunes.
Met Mail op mijn Mac gaat het met dezelfde instellingen (als iTunes niets aanpast toch) wel om mails te verzenden.

Wie zou mij verder kunnen helpen?

Ik zag net nog dit verschil..
Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/Hipska-Public/iPhone_Mail_2.png Afbeeldingslocatie: http://idisk.me.com/Hipska-Public/iPhone_Mail_3.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:25
Waarom gebruik je die server als je MobileMe hebt? Als je gewoon je MobileMe account invult, dan wordt ook netjes de bijbehorende SMTP server ingesteld. Het voordeel daarvan is ook nog eens dat je die overal kunt gebruiken. Ik neem aan dat de Telenet server van een (Belgische) internetprovider is. Die zul je alleen kunnen gebruiken als je op hun netwerk zit, dus thuis. Maar goed, ik weet dus niet zeker wie of wat Telenet is.

Even terug naar het MobileMe verhaal. Het makkelijkst is om je account even opnieuw aan te maken op de iPhone. Alle instellingen staan dan meteen je goed, je hoeft alleen je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Idd, Als ik de instellingen maak op de iPhone zelf, dan werkt alles goed, want dan ik zelf de SSL verbinding uitzetten.

Waarom ik deze SMTP server wil gebruiken? juist ja, de provider laat enkel connecties toe naar zijn eigen SMTP server. Vandaar..

Ik zou wel graag mn instellingen tot mail accounts gewoon kunnen synchroniseren. Lijkt me niet echt handig om veranderingen van instellingen overal dubbel te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hipska schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:54:
Idd, Als ik de instellingen maak op de iPhone zelf, dan werkt alles goed, want dan ik zelf de SSL verbinding uitzetten.

Waarom ik deze SMTP server wil gebruiken? juist ja, de provider laat enkel connecties toe naar zijn eigen SMTP server. Vandaar..
Ok, maar dan snap ik nog steeds niet waarom het dan moet op deze manier?
Ik zou wel graag mn instellingen tot mail accounts gewoon kunnen synchroniseren. Lijkt me niet echt handig om veranderingen van instellingen overal dubbel te gaan doen.
Stel dan ook op je computer de MobileMe SMTP server in, dan is het ook opgelost. Maar goed, dat is niet echt een nette manier. Het synchroniseren van de mail-accounts instellingen is bedoeld om instellen makkelijk te maken. Voor MobileMe geldt niet echt, omdat je daar toch alleen je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft op te geven, de instellingen staan gewoon al goed. Zie de handleiding voor de correcte instellingen: http://www.apple.com/mobileme/setup/index.html :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
Lees even aub:
de provider laat enkel connecties toe naar zijn eigen SMTP server.
Wat wil zeggen, de standaard instellingen van MobileMe werken niet, want die stelt smtp.me.com in als standaard en daar kan ik dus over SMTP niet mee connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Hipska schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:29:
Wat wil zeggen, de standaard instellingen van MobileMe werken niet, want die stelt smtp.me.com in als standaard en daar kan ik dus over SMTP niet mee connecten..
Ook niet poort 465 (SMTPS: SMTP over SSL)? Vaak staat alleen poort 25 dicht namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 17-05-2009 15:31 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hipska schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:29:
Lees even aub:
[...]

Dat haalde ik niet echt uit je post... MobileMe gebruikt poort 587 met SSL. Het lijkt me sterk dat een provider die poort blokkeert.

Maar goed, waarschijnlijk ondersteunt smtp.telenet.be alleen SMTP-relay als het via SSL gaat en dan is het handig om poort 587 te proberen :). Je iPhone staat nu namelijk op poort 25 ingesteld.

Edit: Poort 465 zoals hierboven aangegeven kan je natuurlijk ook proberen.

Edit 2: Het is wel vreemd dat op je Mac SSL niet is aangevinkt en het toch werkt. Dan zou je eigenlijk dat ook even moeten proberen op je iPhone als het bovenstaande niet werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 17-05-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
gertvdijk schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:30:
Ook niet poort 465 (SMTPS: SMTP over SSL)? Vaak staat alleen poort 25 dicht namelijk.
Ok, net even getest en het werkt op iBook om daarmee te versturen. (Dit was vroeger namelijk niet mogelijk, vandaar de alternatieve instellingen).

Zometeen even syncen met iPhone en dan zou alles moeten werken.
Hoedje schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:54:
...
Het is wel vreemd dat op je Mac SSL niet is aangevinkt en het toch werkt. Dan zou je eigenlijk dat ook even moeten proberen op je iPhone als het bovenstaande niet werkt.
idd, op mijn mac stond het ingesteld op uit.telenet.be poort 25 maar na een syncronisatie met iTunes zie je dat SSL aangevinkt staat op de iPhone. Dit is op de iPhone om een of andere duistere reden niet aan te passen (het heeft zoals te zien op de screenshot een lichtgrijze kleur)

[ Voor 41% gewijzigd door Hipska op 17-05-2009 18:45 ]

Pagina: 1