[SBS 2008] Iedere 3 weken stopt Active Directory.

Pagina: 1
Acties:

• caphex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 10:41
Nadat onze Windows SBS 2008 Server drie weken niet is herstart, werkt de active directory plotseling niet meer. Inloggen werkt nog wel SQL ook maar bijvoorbeeld printen wil niet meer en ik DENK exchange ook niet maar dit wordt NOG niet gebruikt. Users and computers opstarten op de Server werkt ook niet meer evenals de SBS Console.

Je ziet vanaf dat moment ook allemaal foutmeldingen in het logboek verschijnen dat Exchange de Server niet meer kan vinden en de policies niet meer kunnen worden gevonden en ga zo maar door..

Na een herstart werkt alles weer normaal. Het probleem is dat ik NIETS maar dan ook NIETS uit het logboek kan halen waardoor ik een mogelijke oorzaak kan vinden.

Er staat niet dat een bepaalde service is vast gelopen oid.. Iemand suggesties of eerder "gezien" ?

Oh ja alle updates zijn inmiddels geïnstalleerd.

De enige foutmelding die in het logboek naar bovenkomt rond deze tijd is:

Application:

-- Event 6
Self-update is not working.

-- Event 9
The Reporting Web Service is not working.

-- Event 9
The API Remoting Web Service is not working.
..

System:

-- 1104

Windows was unable to read the Windows Management Instrumentation (WMI) filter information associated with the Group Policy object CN={16B775D9-1487-453E-893A-3AED580C9DC6},CN=POLICIES,CN=SYSTEM,DC=T2,DC=LOCAL.This may be caused by a deleted WMI Filter defined in the domain that is still in use by Group Policy objects. Group Policy settings for this Group Policy object will not be enforced. Other Group Policy objects may still apply. Windows will attempt to retrieve this information at the next policy cycle. This speciffic problem may be resolved by identifying all GPOs that reference the WMI filter and removing the references. Contact an administrator if this event recurs for several hours.

-- Event 1058

The processing of Group Policy failed. Windows attempted to read the file \\xx.local\SysVol\xx.local\Policies\{6A866E4C-E353-4FC6-A7A8-2740FCD80AEB}\gpt.ini from a domain controller and was not successful. Group Policy settings may not be applied until this event is resolved. This issue may be transient and could be caused by one or more of the following:
a) Name Resolution/Network Connectivity to the current domain controller.
b) File Replication Service Latency (a file created on another domain controller has not replicated to the current domain controller).
c) The Distributed File System (DFS) client has been disabled.

-- Event 1054
The processing of Group Policy failed. Windows could not obtain the name of a domain controller. This could be caused by a name resolution failure. Verify your Domain Name Sysytem (DNS) is configured and working correctly.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:42
Ik heb dit gezien op servers waar er een memory leak in één van de programma's zit. Heb je programma's van derden geinstalleerd?

Kan je ook eens de SQL database limiteren op Memory? Heb je iets gewijzigd aan de boot.ini ( /3GB enz? )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• caphex
Enige programma van derden is NOD32 en SQL zal ik even kijken of ik 't kan limiteren verder in ed boot.ini niks aangepast. Oh ja 't is allemaal 64 bit software.

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:58
Ik had ook eens zo'n probleem dat diverse services na enige tijd faalden. Dit kwam omdat er te weinig virtueel geheugen in Windows was ingesteld.

• caphex
Ik heb 't limiet van SQL ingesteld op 4 GB. Ik hoop dat dit iets kan helpen.. virtueel geheugen staat op momenteel op automatisch (8GB).

Nu eerst weer drie weken wachten wat het resultaat is... zucht..

Nog meer tips zijn natuurlijk welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door caphex op 14-05-2009 14:19 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 09:21
Lijkt me dat er iets met de gpo's ook niet helemaal lekekr zijn als je die laaste foutmeldingen ziet. Waar gaan die over?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:28

Qwerty-273

Meukposter

Het klinkt als een memoryleak van een van je applicaties/services, maar dat kan lastig te achterhalen zijn.

Wat wel altijd aan te raden is om de BPA van SBS 2008 te draaien en actie te ondernemen op de punten die daar uitkomen.
Introducing the Windows Small Business Server 2008 Best Practices Analyzer
Download Windows Small Business Server 2008 Best Practices Analyzer

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• caphex
@eRRor, de foutmeldingen over de GPO's komen pas NAdat er problemen zijn met de AD doordat er problemen met de AD zijn kan hij namelijk de policys niet meer uitvoeren/vinden..

Maar ga voor de zekerheid nog even dubbelchecken waar de polcies over gaan..

• tc982
Qwerty-273 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:56:
Het klinkt als een memoryleak van een van je applicaties/services, maar dat kan lastig te achterhalen zijn.

Wat wel altijd aan te raden is om de BPA van SBS 2008 te draaien en actie te ondernemen op de punten die daar uitkomen.
Introducing the Windows Small Business Server 2008 Best Practices Analyzer
Download Windows Small Business Server 2008 Best Practices Analyzer
De SBS BPA zit in de console nu, dus die kan je zowizo eens draaien. Hoeveel geheuegen heb je en gebruik je? Heb je printerdrivers geinstalleerd? Ik heb al vaak gezien dat een brakke driver alles laat vertragen, als het HP drivers zijn, even de universal driver gebruiken

• caphex
In de BPA krijg ik onderstaande meldingen:

- Forward DNS zone does not allow secure updates (lijkt me niet direct een issue)
- Two or more network adapter cards detected (Zijn geteamed Broadcom) (zou issue kunnen zijn??)
- User account does not show in console (lijkt me ook niet boeiend, is accoutn aangemaakt buiten de console om)

Zit 8 GB geheugen in en is 92 MB vrij (beetje weinig?).

Heb direct het max geheugen van alles SQL instances aangepast.

SQL Server voor Exact Globe naar 4096 inplaats van onbeperkt
SBSMonitoring naar 512 MB max
##SSEE naar 512 max

Na herstart van de SQL Servers kom ik na een dag rond de 1 GB vrij geheugen..

[ Voor 24% gewijzigd door caphex op 18-05-2009 10:33 ]

Verwijderd

caphex schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:09:
SQL Server voor Exact Globe naar 4096 inplaats van onbeperkt
4096 mb is nog veel hoor voor alleen Exact Globe. Hoeveel gebruikers heb je op Exact globe ten opzichten van het aantal administraties? Ik zou deze is gewoon 2048 mb zetten, omhoog kan altijd nog.

• caphex
Ik heb SQL voor Exact nu op 2048 gezet omdat nu ineens er nog maar weer 11 MB vrij was. Zou best wel eens het probleem kunnen veroorzaken, dat er onvoldoende geheugen is voor zaken als active directory waardoor de boel 'crashed'.

Over Exact Globe:

Er zijn max 6 gebruikers tegelijk bezig, 2 administraties.
Eerste is 51 GB de ander 2 GB.

[ Voor 58% gewijzigd door caphex op 18-05-2009 13:18 ]

• tc982
caphex schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:02:
Ik heb SQL voor Exact nu op 2048 gezet omdat nu ineens er nog maar weer 11 MB vrij was. Zou best wel eens het probleem kunnen veroorzaken, dat er onvoldoende geheugen is voor zaken als active directory waardoor de boel 'crashed'.

Over Exact Globe:

Er zijn max 6 gebruikers tegelijk bezig, 2 administraties.
Eerste is 51 GB de ander 2 GB.
Dan kan je zelfs de SQL verkleinen naar 1Gb. Dit heeft voor het aantal gebruikers bijna geen effect.

• jeroenvtec
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-02 15:23
wellicht kan je eens kijken met Heap Monitor van ms.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Klachten van TS zijn herkenbaar, ik heb een aantal servers draaien met hetzelfde probleem, om één of andere reden is na het weekend de AD niet meer bereikbaar, met alle gevolgen van dien (printen werkt niet of verschrikkelijk traag, Exchange werkt niet meer etc, eventlog loopt vol met ellende) De ene server is een HP ML350 G5, de andere een DL380 G5, beide met laatste firmware en supportpack...

Ik ga zsm Service Pack 2 installeren op deze servers, kijken wat dit uithaalt, wordt er niet echt vrolijk van...

Daarna maar eens verder spelen met HP UPD 4.7, ook al zo'n feest onder Windows 2008...

By each crime and every kindness, we birth our future

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Symantec Endpoint Protection toevallig? Die zou heel goed de oorzaak kunnen zijn. Ik heb al een stuk of zes SBS2008 klanten met grote problemen gezien zowel door MR3 als MR4 (in MR4MP2 zouden ze opgelost moeten zijn)
http://msmvps.com/blogs/b...ally-does-other-than.aspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• caphex
Nee geen Symantec.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Gisteren Servicepack 2 geinstalleerd bij klant... Lijkt alsof het eeuwig duurt, vooral na de reboort duurt het erg lang (Fase 3 van 3: 64% heeft denk ik 3 uur op het scherm gestaan), verder zonder problemen verlopen.

Nu maar hopen dat het wat geholpen heeft...

By each crime and every kindness, we birth our future

• tc982
Freggel_United schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:30:
Gisteren Servicepack 2 geinstalleerd bij klant... Lijkt alsof het eeuwig duurt, vooral na de reboort duurt het erg lang (Fase 3 van 3: 64% heeft denk ik 3 uur op het scherm gestaan), verder zonder problemen verlopen.

Nu maar hopen dat het wat geholpen heeft...
Iemand een idee wat dit was?

• caphex
Ik dacht na de Server te hebben gevuld tot 16 GB RAM het probleem te hebben opgelost, helaas net voor mijn vakantie was AD weer gestopt (na 1,5 maand of zo) ... weet dus echt niet meer wat de oplossing kan zijn... SP2 installeren voor Windows Server 2008 ?

Staan ook geen duidelijk foutmeldingen in het logboek wat de oorzaak kan zijn..

Is SP2 voor Server 2008 gewoon op SBS 2008 te installeren ? Als je de windows update draait staat hij er
namelijk niet gewoon tussen...
Pagina: 1