Geheugenuitbreiding workstations wel of geen 1 GB?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ben bezig met het uitbreiden van het geheugen van een aantal workstation. Ze hebben allemaal 2 of 3 bankjes over. Waar het nu met name omgaat is de HP DX2000 systemen, er zit nu 1 reepje van 512 MB in. Nu wil ik een aantal van die workstations uitbreiden met 1 GB reepje erbij. Volgens mij moet dat gewoon kunnen. Maar de leverancier en tevens onderhoudsbedrijf van de oorspronkelijke pc's zegt nu dat HP officieel geen 1 GB modules in de DX2000 systemen ondersteund en geeft aan dat de we bij hun de 2x 512 moeten nemen (veel duurder via hun).

Ergens las ik dat er tot 4 GB aan geheugen in kon, waarom dan geen 1 GB modules (er zijn 4 bankjes).
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze workstations met 1 GB reepje als extra bijgeplaatst?

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 14-05-2009 12:33 ]

Verwijderd

Weet je ook wat voor chipset hij heeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Belangrijk als je dit gaat uitzoeken is dat je de juiste termen hanteert. Je hebt het over bankjes, dat kan helemaal niet, je bedoelt waarschijnlijk de dimmsloten (banks zijn iets totaal anders, en zit niet fysiek op je mobo).
Zoek eens uit welke chipset er op het bord zit, wat deze ondersteund en welke chipdichtheid je kunt gebruiken ervoor, als je dat weet is het makkelijk te bepalen wat je kunt gebruiken aan dimmetjes.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Je kunt kijken op de pagina van de moederbordfabrikant welke merken geheugen allemaal ondersteund worden. Het kan echter wel conflicten geven als je twee verschillende merken geheugen naast elkaar laat draaien.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Uhm zo uit mijn hoofd meende ik de Intel 865GV, ik heb de pc's nu niet bij de hand.
De geheugenconfigurator bij Azerty op de website (van Kingston) geeft ook aan dat je 1 GB erin kunt doen, maar ja helemaal zeker ben ik nu niet. Ik heb ook zo geen geheugen meer liggen.

[ Voor 52% gewijzigd door Binnetie op 14-05-2009 12:55 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:12
Specs, dus welk geheugen ondersteunt wordt;
http://h18002.www1.hp.com.../11851_div/11851_div.HTML

Ik zou gaan voor 2x 512MiB per systeem mede omdat dual-channel word ondersteunt.

Ik weet niet hoeveel van deze systemen je hebt maar als je bijvoorbeeld 10 hebt kun je uit 5 ervan de reepjes halen en deze bij de andere 5 er in plaatsen. Dan hoef je maar 5 kitjes van 2x 512MiB te kopen voor de 5 systemen waar je het geheugen uit hebt gehaald.

Tenzij 1GiB per systeem gewoon niet genoeg is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1