Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Banner management programma?

Pagina: 1
Acties:

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Hoi,

Momenteel wil ik voor een aantal eigen websites banners gaan tonen. Het gaat hierbij dus om meerdere domeinnamen.

Om dit te kunnen managen zoek ik een programma welke de volgende dingen kan bijhouden:

- Plaatsen van banners op de websites waarbij ik kan aangeven hevaak een banner maximaal aan een persoon wordt getoond

-Reguleren waar de banner getoond moet worden (misschien slechts op specifieke domeinen of op specifieke pagina's)

- Wanneer de bannerplek niet is verkocht wil ik eigen affiliate advertenties in kunnen boeken (of misschien zelfs google adsense ads).

- Campagnes moeten gelimiteerd kunnen worden. Als iemand bijvoorbeeld 10000 impressies heeft gekocht moet de campagne stoppen als het limiet is bereikt.

-etc.

Wetn jullie een goed programma dat dit kan en welke zich makkelijk laat installeren in de HTML van mijn pagina's? Misschien zelfs ratis programma's?

Groet

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Is je google stuk oid ?

google ftw !

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-05-2009 12:23 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Joppiesaus2
Zeker niet stuk.

Ik heb alleen helemaal geen enkele ervaring nog hiermee, dus wellicht weten kenners hier wat goede programma's zijn en wellicht zijn er zelfs goede gratis oplossingen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het bestaat vast, maar je bent ook zelf bezig met je websites...
Daarom ga ik er even vanuit dat je dus ook eigen domeinen en programmeerkennis hebt in b.v. PHP en SQL.

Wat dacht je er van om een gecentraliseerd bannersysteem voor jezelf te maken?
Pleur dat onder je "hoofd domein" (oftewel: domein van je corebusiness of bedrijf, en dan als subdomein neerzetten, b.v. ads.mijnbedrijf.nl) en zorg dat je weergave script reageert op referrer en dat de lokatie via een GET-var doorgegeven wordt.

Je kan dan vanaf elke van je sites je banners aanroepen dmv ads.mijnbedrijf.nl/banner.php?id="loctie-id-nummer" in een HTML IMG tag.
Script kijkt naar de referrer en kiest op basis van het locatie ID de correcte banner (of banners) om weer te geven.

Zoiets mag voor een doorgewinterde programmeur niet gek veel tijd kosten (middagje werk?). Kwestie van een paar tabelletjes in een database, een paar rand() commando's en wat afzendercontroles op ID nummer en referrer.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 14-05-2009 12:47 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Joppiesaus2
Ik zal het in gedachten houden, echter, ik ben niet bepaald handig met dit soort dingen. HTML is geen probleem, databasing wordt al wat lastiger...

Ik zit nu te kijken naar doubleclick.net, maar het is me niet echt duidelijk of dit nu een programma is, of een netwerk en wat de kosten hiervan zijn...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat is geen programma, dat is een advertentieuitgever.
Daar kan je banners vandaan krijgen om op je site te zetten. Stukje javascript of html code die je dan moet toevoegen.
Om dat te rouleren heb je nogsteeds een eigen script nodig.

Kosten zijn er meestal niet aan (Daisycon doet ongeveer hetzelfde, enige ervaring mee). Je krijgt gewoon betaald per click of per lead.
Je meld je aan, kiest op de site een advertentie en wacht tot je site is geverifieerd en toegelaten tot de campange.
Dan kan je code toevoegen op je site zodat een banner wordt weergegeven.

Verder controleert dat dus niet op alle extra dingen die jij aangeeft.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Zelf gebruik ik met veel plezier OpenX. Gratis en werkt gewoon goed. Kan ook alle functies die jij wil en meer. Volgens mij bied Google tegenwoordig ook banner management aan? Die schijnt ook goed te werken.

• Joppiesaus2
IS dat van Google niet gewoon google adsense wat je bedoeld (m.a.w. toont alleen advertenties via het google netwerk? Ik wil namelijk ook direct met een bedrijf ads op mn websites kunnen inboeken zonder de tussenkomst van een derde partij welke weer een marge pakt..)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dan heb je aan Google niks idd, das puur adsense.
Als je ook eigen ads wil inboeken dan zal je echt een stukje software daar voor nodig hebben. Je kan daar voor niet terecht bij advertentienetwerken zoals Adsense, Daisycon of Doubleclick.

Ik zou persoonlijk toch iets gaan programmeren. Zo moeilijk is het niet. Kwestie van de PHP documentatie erbij, en desnoods zonder SQL en gewoon wat serialized arrays in textfiles als informatieopslag.

Een prefab gebruiken is wel handig natuurlijk, maar zelf iets maken is goed voor je kennis.
Een basic adsrouleerder is niet zo moeilijk om te maken en kan bestaan uit maar 2 files plus wat datafiles. Daarbij heb je dan precies wat jij wil hebben, aangepast aan jouw wensen.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 14-05-2009 13:41 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Freezerator schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:18:
Zelf gebruik ik met veel plezier OpenX. Gratis en werkt gewoon goed. Kan ook alle functies die jij wil en meer. Volgens mij bied Google tegenwoordig ook banner management aan? Die schijnt ook goed te werken.
Ah, ik dacht even dat OpenX een nieuwe 'speler' was, maar is dus voorheen bekend onder de naam phpAdsNew. :)

• Joppiesaus2
Na wat zoekwerk ben ik bijdeze website terecht gekomen:

http://www.xigla.com/absolutebm/features.htm

Ik geloof dat dit wel interessant is (alle nodige opties zitten er in), behalve dat het 129,- per domein...en laat ik nou net juist veel kleine domeinen hebben waardoor dit niet interessant meer is...

De webbased werking (zodat ik alleen een korte code in mn html dien te gooien) is echt ideaal. Wellicht weet iemand een vergelijkbaar idee (misschien zelfs gratis), welke wel meerdere domeinen toestaat..

groet.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Joppiesaus2 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:27:
IS dat van Google niet gewoon google adsense wat je bedoeld (m.a.w. toont alleen advertenties via het google netwerk? Ik wil namelijk ook direct met een bedrijf ads op mn websites kunnen inboeken zonder de tussenkomst van een derde partij welke weer een marge pakt..)
Nope: https://www.google.com/admanager/ Google Admanager
Tot een bepaald volume gratis.

OpenX is inderdaad de nieuwe naam van phpAdsNew. Naar mijn mening gewoon het produkt :)

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 07:54
Die banner management, lukt dat ook bij fora?
Ik ben actief op verscheidene fora en het zou heel leuk zijn als ik betaald kreeg per reactie of klik! :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

melkislekker schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:21:
Die banner management, lukt dat ook bij fora?
Ik ben actief op verscheidene fora en het zou heel leuk zijn als ik betaald kreeg per reactie of klik! :)
Als je puur per click/lead betaald wil krijgen is het het simpelste om je aan te melden bij een advertentieprovider. Google Adsense, Daisycon, Doubleclick etc.
Die verschaffen je gewoon een stukje code die je ergens in de pagina moet proppen en als er dan geklikt wordt krijg je x cent.

Banner Management is iets anders. Dat is de kunst van het rouleren van banners, dus elke keer op een bepaalde plek een andere banner. Of je voor die banner ook betaald krijgt is dan maar de vraag. Dat is afhankelijk van de betreffende banner.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
phpAdsNew?
Pagina: 1