Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows 7 RC draaien, en ik ben nooit een fan van windows vista geweest. Maar windows 7 is nog release candidate dus het werkt niet perfect. Nu vond ik laatst mijn vista home premium dvd en ik vroeg me af wat nu de beste keuze was om te installeren. Windows 7 of Vista HP.

Dus welke is momenteel het beste en het meest flexibel.

Windows 7 or Windows Vista?

Het gaat over een PC met:

Pentium IV 2.7 Ghz
2 GB ram
265 mb nvidia 6200 videokaart.
DVD speler/brander, geluid ETC

Als je meer info wilt weten, altijd vragen natuurlijk. ( Als het on-topic is dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Windows 7 vind ik het beste.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Wat wil je ermee doen :? Als je zat hebt aan win7, gewoon gebruiken. Als je win7 niet voldoenden vind windows vista instaleren :?

Of instaleer ze gewoon beide?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt ook dual-boot doen!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
volgens mij is de huidige windows 7 prima voor normaal gebruik.
Daarnaast is de laatste RC een jaar geldig?? Nadeel is wel dat je na het verlopen een nieuwe instal moet doen. Of er moet dan een crack/patch uitzijn :)
Maar meestal is het niet onverstandig om na een jaar toch wel een nieuwe instal te doen :)
Dus als je nu tevreden bent met RC voor Win 7, gewoon houden lijkt mij

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Om ook maar even te reageren, ik snap een aantal punten hieruit niet, waaruit jij dat bevestigd, zo heb je: "Maar windows 7 is nog release candidate dus het werkt niet perfect.". Waarom zou een RC niet perfect werken? Ik vond de RC van Vista ook beter werken dan het eindproduct Vista. Omdat het een RC is betekend het niet dat "het niet perfect" werkt.

Als je "aero" wilt draaien op Windows Vista / Windows 7 zou je toch echt wel een betere videokaart moeten hebben indien je snel wilt werken.
Zelf als ik deze "setup" zie, zou ik je XP aanraden, maar aangezien dat niet hier gevraagd wordt, ga ik voor Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien moet je ook eens nadenken over de upgrade-mogelijkheid. Volgens mij kun je de RC later nl. niet updaten naar een nieuwere versie. In dat geval lijkt het me handiger om Vista te gebruiken. Zeker als je ook nog eens een licentie hebt liggen. ;)

Vraag is natuurlijk ook wat je er mee wilt doen. Wat voldoet er niet aan Vista, Windows 7? Waarom twijfel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:33
Als het om belangrijke data gaat die je op je pc verwerkt zou ik voor Vista kiezen. Ondanks dat windows 7 RC prima werkt en heel soepel draait is het nog geen RTM versie. Ik zou het in ieder geval niet aandurven om gegevens voor werk en studie alleen om een windows 7 RC pc te hebben. Het is niet voor niets nog een RC. Vista heeft zich onanks zij logheid in dat opzicht al bewezen.

In alle andere gevallen zou ik windows 7 installeren omdat het gewoon snel aanvoelt, mooier is en toch de toekomst heeft.

De RC werkt overigens volledig tot maart 2010. Vanaf maart zal het apparaat tot juni 2010 elke 2 uur rebooten om je net zo lang te irriteren totdat je naar de winkel gaat een Retail versie te kopen. In juni 2010 zal hij niet meer werken.

Dual-boot is overigens heel makkelijk te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 14-05-2009 12:02 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:49:
Misschien moet je ook eens nadenken over de upgrade-mogelijkheid. Volgens mij kun je de RC later nl. niet updaten naar een nieuwere versie. In dat geval lijkt het me handiger om Vista te gebruiken. Zeker als je ook nog eens een licentie hebt liggen. ;)

Vraag is natuurlijk ook wat je er mee wilt doen. Wat voldoet er niet aan Vista, Windows 7? Waarom twijfel je?
Ik twijvel omdat windows 7 nog niet goed aanvoelt. Bij sommige applicaties gaat windows 7 dan naar "classic theme" omdat het programma aero niet zal ondersteunen. Om vervolgens het programma weigeren op te starten. En bijvoorbeeld dat wanneer ik 1 USB apparaat connect en dan nog een andere wordt de eerste automatisch gedisconnect. En mijn Mp3 wordt niet herkend, dus ik kan mijn liedjes niet weizigen. Kan er niet tegen dat windows 7 geen media player ondersteunt in de taskbar en nog wat klein spul.

Windows Vista, heb ik er toen d'r tijd afgegooid omdat we het niet met het domein verbonden kregen.
(Wat vervelend en storend/frustrerend werkt)

@Manueltje22
Windows XP is geen optie, heb geen CD en licentie meer. (Ook niet van plan om aan te beginnen)

@Noork
Ik gebruik m'n PC voor een domein, games, muziek, winrar etc, film kijken, photoshoppen en wat kleine programmatjes.

@Terror
Ik heb ervaring met dual-boot, maar ik hou er eigenlijk niet van als het moet met 2 microsoft OSses. Met bijvoorbeeld windows en een linux distro heb ik dan geen probleem, maar liever niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 12:08 . Reden: Added a response to Terror ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:05:
[...]
Ik twijvel omdat windows 7 nog niet goed aanvoelt. + "6 punten wat niet goed is nu"
Dus installeer lekker vista. Of als je kan wachten wacht tot de softwareboeren updates hebben gemaakt voor je punten. Maar als je het niet fijn vind, gewoon vista instaleren. Of wil je tegen je zin een OS blijven gebruiken als jij het niet fijn vind, maar wij zeggen dat je het wel moet gebruiken? :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:07:
[...]

Dus installeer lekker vista. Of als je kan wachten wacht tot de softwareboeren updates hebben gemaakt voor je punten. Maar als je het niet fijn vind, gewoon vista instaleren. Of wil je tegen je zin een OS blijven gebruiken als jij het niet fijn vind, maar wij zeggen dat je het wel moet gebruiken? :)
Ik zit "gewoon" met dat domein in de knoop, aangezien dat vrij essentieel is, en het feit dat windows 7 toch meer een toekomst heeft.

Verder moet ik misschien toevoegen dat mijn main-pc waar ik het hier over heb niet verbonden is met het internet. Daar gebruik ik een andere computer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Domeinen worden alleen ondersteunt in vista ultimate en business als ik het goed heb. Basic en of Home Premium zal je moeten hacken om het te activeren.
Ik zie overigens het probleem van eendual boot met 2 MS ossen niet. Vista en Win7 kan je netjs op een partitie naar keuze installen. Verder wordt de bootloader netjes vanzelf geïnstalleerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Terror op 14-05-2009 13:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen 2 MS ossen aangezien ik dat zonde vindt van mijn toch al vrij kleine HD. En ik denk dat ik dan bij windows 7 blijf ondanks alle ongemakken. Aangezien ik met die home premium DVD niet op het domein kan. En ik kan wel ultimate vanaf die DVD installeren, maar ik heb alleen een premium code dus dat heeft ook geen zin tuurlijk.

Of heeft iemand nog een idee om home premium op een domein aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Melding van een workaround om toch met een home editie op een domain te komen:

[Vista Home] Aanmelden bij een domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terror schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:25:
Melding van een workaround om toch met een home editie op een domain te komen:

[Vista Home] Aanmelden bij een domein?
Er staat alleen
.....
en dat je windows vista business of ultimate moet hebben. Niet erg hulpzaam dus. :/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 14:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Laatste 2 reacties in dat topic:
Workaround is dat je via Stored Credentials (netwerk wachtwoorden opslaan á la LiveID/MSN ) je domain account gebruikt om shares en printers te benaderen in je domain
en
en als je volgens mij de werkgroup zelfde zet als het domain, dan wil ie wel uns de andere pc's ook zien...
Kortom, wachtwoorden, accounts en werkgroup gelijk aan het domein maken en account info via stored credentials opslaan. Heb er geen ervaring mee, maar valt te proberen. Is verder iig een goeie start om te zoeken naar andere workarounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 23:44
Ik draai hier nu Vista SP2, die doet het erg lekker. Ik merk kwa snelheid of boottijden echt geen verschil met de windows 7 rc. Geheugengebruik van windows 7 is wel een mb of 100 minder en het heeft wat onhandige dingen uit Vista gehaald.
Ik had helaas zelf wel wat problemen met 7 vanwege wat exotische hardware (firewire geluidskaart). Ik heb trouwens wel op beide versies vlite gedraaid voor wat extra winst.
Ik zou zelf nu voor Vista (SP2) kiezen en dan tegen de tijd dat windows 7 RTM is de boel opnieuw installeren want het beloofd wel een mooi OS te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
savale schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:11:
Ik draai hier nu Vista SP2, die doet het erg lekker. Ik merk kwa snelheid of boottijden echt geen verschil met de windows 7 rc. Geheugengebruik van windows 7 is wel een mb of 100 minder en het heeft wat onhandige dingen uit Vista gehaald.
Ik had helaas zelf wel wat problemen met 7 vanwege wat exotische hardware (firewire geluidskaart). Ik heb trouwens wel op beide versies vlite gedraaid voor wat extra winst.
Ik zou zelf nu voor Vista (SP2) kiezen en dan tegen de tijd dat windows 7 RTM is de boel opnieuw installeren want het beloofd wel een mooi OS te worden.
Ik heb vista nu geïnstalleerd, en ik heb een beetje een stomme vraag 8)7
Waar kan ik SP2 downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:54:
[...]

Ik heb vista nu geïnstalleerd, en ik heb een beetje een stomme vraag 8)7
Waar kan ik SP2 downloaden?
nog niet, al wel beschikbaar in een aantal talen vis MSDN (niet nederlands).
Had je met google ook zelf achter kunnen komen, dus idd een stomme vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Altijd_Lastig schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:00:
[...]

nog niet, al wel beschikbaar in een aantal talen vis MSDN (niet nederlands).
Had je met google ook zelf achter kunnen komen, dus idd een stomme vraag ;)
Ik heb de engelse vista, echte tweaker he ;)
Pagina: 1