In zie vaak submethoden in verschillende ingebouwde .NET classes staan. Om even een voorbeeld te schetsen wat ik bedoel neem ik even de DateTime Class in C#.
Als je een instantie van een DateTime object hebt aangemaakt en die declareer je als DateTime.Now.AddHours(1), dan vraag ik mij af hoe dat zit met die AddHours method.
Ik ben namelijk nu zelf ook een class aan het maken waarbij ik een dergelijke methode wil gebruiken.
Ik heb de volgende class aangemaakt.
Nu wil ik aan die verschillende properties nog een Add-method hangen, zodat ik de volgende code zou kunnen uitvoeren. Ik vraag me echter af hoe ik dat precies voor elkaar kan krijgen.
Hoe implementeer ik deze Add-method? Ik heb niet duidelijk informatie hierover kunnen vinden en zou ook niet goed weten hoe ik hiernaar moet zoeken.
Als je een instantie van een DateTime object hebt aangemaakt en die declareer je als DateTime.Now.AddHours(1), dan vraag ik mij af hoe dat zit met die AddHours method.
Ik ben namelijk nu zelf ook een class aan het maken waarbij ik een dergelijke methode wil gebruiken.
Ik heb de volgende class aangemaakt.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| { public class Result { private int _rowsFromFile; private int _rowsTblArticle; private int _rowsTblArticleGroup; public Result() { _rowsFromFile = 0; _rowsTblArticle = 0; _rowsTblArticleGroup = 0; } public int RowsFromFile { get { return this._rowsFromFile; } set { this._rowsFromFile = value; } } public int RowsTblArticle { get { return this._rowsTblArticle; } set { this._rowsTblArticle = value; } } public int RowsTblArticleGroup { get { return this._rowsTblArticleGroup; } set { this._rowsTblArticleGroup = value; } } } } |
Nu wil ik aan die verschillende properties nog een Add-method hangen, zodat ik de volgende code zou kunnen uitvoeren. Ik vraag me echter af hoe ik dat precies voor elkaar kan krijgen.
C#:
1
2
| Result result = new Result(); result.RowsTblArticle.Add(); |
Hoe implementeer ik deze Add-method? Ik heb niet duidelijk informatie hierover kunnen vinden en zou ook niet goed weten hoe ik hiernaar moet zoeken.