• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Ik heb deze vraag reeds eerder gesteld, echter geen reactie ontvangen.

Het probleem is dat ik in bepaald scenes in een film fijne lijntjes zie trillen.
Dit is bijv. van toepassing bij 'The dark knight'. Vaak krijg je een shot te zien met bijv. flats en wolkenkrabbers.
Hier zie je dus veel vensters in en juist die fijne lijntjes geven een soort van trilling in het beeld. Ik heb al ondervonden dat wanneer je de scherpte instelling terugschroeft, dit een stuk minder is. Echter het gaat niet helemaal weg.

Mijn vraag is dus, Of dit is iets wat normaal is Of dit is iets mbt tot evt. instellingen of kwaliteit van de tv.

Wie kan mij hierover advies geven?
:?

• henkna
mmm Niemand?

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:49

the mod man

iets van beeldmaker

Je eigen topic kicken binnen 24 uur is eigenlijk niet toegestaan hier op got, maargoed...
Is er miss een optie bij je tv om alle beeld verbeterende opties uit te zetten?

Verder moet je eerst met meer informatie komen.. specs tv specs bluray? Hoe heb je alles aangesloten etc
Voor ons is het nu glazenbollen werk en er is helaas maar 1 tweaker die weet hoe dat werkt..

[ Voor 5% gewijzigd door the mod man op 14-05-2009 23:32 ]

I can't wait to shoot!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:49
Hoe staat je Motionflow? :)

• henkna
Motionflow staat op normaal.
Ik heb mijn PS3 via hdmi aangesloten op mijn onkyo 607, deze verstuurd via hdmi naar mijn tv.
Ik heb al wat meer onderzoek gedaan, het gaat om het zogenaamde moire effect.
Je ziet dit ook wel eens op tv terug bij iemand die een shirt aan heeft met fijne lijntjes, deze lijken dan te flikkeren.
Door de scherpte instelling heb ik dit effect al drastisch kunnen verminderen, maar het is nog wel aanwezig.
Heb ook al zitten spelen met beeld verbeteraars aan/uit maar dit brengt verder ook niets.

ps. op verschiilende forums lees ik dat er veel mensen last hebben van dit effect in combinatie met dark knight.

[ Voor 9% gewijzigd door henkna op 15-05-2009 00:20 ]